אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מפעל הגבס החדש העלה את המכירות של טמבור - אך פגע ברווחיות צילום: עמי ארליך

מפעל הגבס החדש העלה את המכירות של טמבור - אך פגע ברווחיות

החברה דיווחה על עלייה של 22.8% בהכנסות ל-164 מיליון שקל. המכירות בעולם רשמו ירידה. הרווח הנקי ירד ב-11.3% ועמד על 6.7 מיליון שקל ברבעון

11.08.2010, 17:04 | גיל קליאן

פעילות הגבס החדשה של טמבור מקבוצת עזריאלי הכבידה על הרווחיות של החברה - אך הגדילה את המכירות.

החברה דיווחה היום (ד') כי המכירות ברבעון השני של השנה עמדו על 164 מיליון שקל, עלייה של 22.8% לעומת הרבעון המקביל. כמחצית מהעלייה הגיעה ממכירות פעילות הגבס, והמחצית השנייה הוסברה על ידי החברה כגידול במכירות של החברה בשוק המקומי. מכירות טמבור בחו"ל דווקא ירדו במהלך הרבעון.

שיעור הרווח הגולמי של החברה ברבעון עמד על 29%, לעומת שיעור רווח גולמי של 31% ברבעון המקביל. הירידה בוורחיות הוסברה בפעילות הגבס, הרווחית פחות לחברה מפעילות הצבעים.

הרווח התפעולי ברבעון נשאר ללא שינוי על כ-11.2 מיליון שקל. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-6.7 מיליון שקל ברבעון השני, ירידה של 11.3% לעומת הרבעון המקביל.

מיכאל דיין, מנכ"ל טמבור, ציין בהודעת החברה: "לקראת סוף הרבעון הראשון של השנה התחלנו להפעיל באופן מלא את מפעל בלוקי הגבס, ובחודש אפריל קיבלנו תו תקן ממכון התקנים ללוחות והן למפעל עצמו, שהוא בין המפעלים המתקדמים ביותר מסוגם בעולם. כמו כן, כחלק מהמשפחה של מוצרים יבשים הוחל בשיווק בלוקי גבס, תקרות אקוסטיות ובידוד".

דיין הוסיף כי "על אף המיקוד בכניסה לתחום החדש של לוחות, בלוקי גבס, תקרות ובידוד נמשכו המאמצים לשיפור הפעילויות המרכזיות של טמבור – צבעים ומוצרים משלימים לבניה והצלחנו להגדיל את היקפי המכירות בשני התחומים באופן מהותי ואף את הרווחיות".

תגיות