האב הגדול ישמור עלינו בכביש
במקום לתעד את המהירות צריך להתקין מערכת שתגביל אותה. האב הגדול יחליט בשבילנו איך לנהוג
ניסוי המרשמלו הוא סרטון מתוק שרץ ברשת, ומדגים מה קורה כשמכניסים ילד לבד לחדר סגור כשעל השולחן מונח מרשמלו, מבקשים ממנו לחכות חמש דקות בלי לאכול אותו, ובתמורה לקבל אחר כך 2 מרשמלו. הילד מתפתל ולא עומד בפיתוי. בנהיגה בכביש - אנחנו הילד והמרשמלו מהניסוי.
כשאנחנו נכנסים לרכב אנו מודעים לסיכוי שחיינו ישתנו בן רגע עקב תאונת דרכים. אנחנו חווים את השניות האלו של ה"כמעט תאונה", וממשיכים הלאה. אנו חולפים על פני תאונות מזדמנות ומרוכזים בעיקר בפקק שנוצר בעקבותיהם.
ומה לא ניסינו? המשטרה החליטה להציב מאות מצלמות דיגטליות שיוכלו להנפיק דו"חות אצלכם בדואר כבר אחרי 4 ימים, אם תעברו את המהירות המותרת כמובן. כן, גם במשטרה יודעים שאף אחד לא באמת נוסע על 90 קמ"ש בכביש החוף. האח הגדול יתפוס אתכם.
יותר ניידות מסתובבות בכבישים כדי לייצר הרתעה, מחפשות אותנו מאחורי שיח בעיקול הקבוע בכביש 3 ובכניסה לערים לפני שהספקנו להאט.
בשבועות האחרונים אנו עדים לפרויקט "שטח סטרילי" של אורלי וילנאי וגיא מרוז, לצמצום תאונות הדרכים באשדוד ע"י מצלמות תנועה רבות, אכיפה מוגברת והסברה נרחבת של התושבים. עוד אחד מהפרויקטים למלחמה בתאונות הדרכים שנותן טיפול מקומי (וסטרילי) לבעיה כוללת ומדאיגה.
רבותי, זה לא עובד. אנחנו "קמיקאזות" שמוכנים לקחת סיכונים מטופשים כדי להיות לפני הסוברו הלבנה בנתיב הימני – הגיע הזמן שנבין את זה.
הגיע הזמן לשנות קונספציה, ובמקום להצטרף לאח הגדול - להציב מערכת של האב הגדול. משרד התחבורה מגביל מהירות למשאיות שמסוגלות לדהור גם ב-150 קמ"ש, אז למה כל מכונית משפחתית ממוצעת יכולה לעבור את ה-130 קמ"ש ואינה מוגבלת? איפה בדיוק מותר לנסוע בישראל במהירות הזו?
במקום מצלמות האח הגדול נציב מערכת של אב גדול, שתגביל את מהירות כלי הרכב ע"פ המהירות המותרת בכביש. המהירות בפרייבט שלנו תוגבל אוטומטית ל-50 קמ"ש ע"י מערכת המותקנת במנוע שתקבל שדר לוויני כשניכנס לשטח עירוני, וכשניסע בכביש 6 המערכת תגביל את המהירות שלנו ל-110 קמ"ש. נגיע אולי 20 דקות אחרי – אבל בחיים. נתחיל להתרכז בנסיעה ונעזוב את המחוג והמכמונות.
המערכת גם תחייב אותנו להאט למהירות אפס לפני כניסה לצומת. האב הגדול יחליט בשבילנו איך לנהוג, כמו לילדים עם מרשמלו על השולחן.
את כוחות משטרת התנועה הרבים נפנה לבדיקת רישיונות והתמודדות עם נהגים הנוהגים תחת השפעת אלכוהול וסמים, ועבירות מסוכנות של עקיפת פס לבן ואי שמירת מרחק. הנהג הישראלי יפסיק לפרנס את המשטרה בתשלומי דו"חות מהירות, ובעיקר יפסיק את התחרות על הכביש. נפסיק להיות שבויים של יצרני המכוניות שרוצים יותר מהר יותר חזק – ובעיקר יותר יקר, ומסוכן. גם על איכות הסביבה נצליח לשמור, כי מי צריך מנועים מפלצתיים ללא ביצועים.
4 תגובות לכתיבת תגובה