אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל ג'ט בלו על דייל החברה שגלש ביציאת החירום: "אני מתבייש" צילום: סיוון פרג'

מנכ"ל ג'ט בלו על דייל החברה שגלש ביציאת החירום: "אני מתבייש"

מנכ"ל חברת התעופה האמריקאית, שנמצא בישראל לרגל חתימת הסכם אינטר-ליין עם אל על, התייחס לפרשת סטיבן סלייטר, הדייל שנטש את המטוס לאחר שנוסעת קיללה אותו

12.08.2010, 18:47 | יסמין גיל

"היה לנו מקרה מצער בג'ט בלו. זה היוצא מן הכלל ואני מתבייש בזה", כך אמר היום (ה') מנכ"ל חברת התעופה האמריקאית ג'ט בלו, דיוויד בארג'ר, שנמצא בביקור בישראל לרגל חתימת הסכם אינטר-ליין עם אל על. בארג'ר אמר את הדברים בהתייחס לאירוע שקרה השבוע בניו יורק, כשדייל החברה, סטיבן סלייטר, הפעיל את מערכת החירום של המטוס במהלך נחיתה וגלש ממנו באמצעות המגלשה המתנפחת, כתגובה לנוסעת שקיללה אותו.

"התקרית עם מר סלייטר אירעה בנמל התעופה JFK", אמר בארג'ר, באירוע שנערך במשרדי אל על בנתב"ג, "אני מסתכל על המקרה כמשהו יוצא דופן. הערך החשוב ביותר מבחינתנו זה הבטיחות, ולכן אנו מתייחסים לאירוע בצורה רצינית וכך מתייחסות גם הרשויות בארה"ב".

כשנשאל האם דיבר עם הדייל סלייטר, שכבר הפך לגיבור תקשורתי, ענה המנכ"ל: "אני לא דיברתי איתו. אני באמת מתבייש במה שקרה, ולא רק מנקודת המבט של ג'ט בלו, אלא מנקודת המבט של התעשייה כולה".

בתוך כך, חתמו בארג'ר ומנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, על ההסכם שיאפשר, החל מ-1 באוקטובר, לרכוש כרטיס טיסה משולב לטיסות בין תל אביב למרבית יעדי ג'ט בלו בארה"ב, וההפך, עם מעבר דרך נמל התעופה JFK בניו יורק - נמל הבית של ג'ט בלו. הנוסעים יקבלו כרטיסי עלייה לטיסות של שתי חברות התעופה בעת עריכת הצ'ק-אין בכל אחת מהן.

"ג'ט בלו היא חברת תעופה ייחודית, אשר הפכה לאחת החברות האיכותיות בארה"ב", אמר שקדי, "ואנו שמחים לפתח שותפות איתה. רשת הנתיבים, האיכות, השירות, נמל התעופה JFK כנמל מרכזי, כל אלו מהווים יתרונות בשיתוף פעולה זה".

חתימת ההסכם. מימין: יו"ר אל על עמיקם כהן, אליעזר שקדי, דיוויד ברג חתימת ההסכם. מימין: יו"ר אל על עמיקם כהן, אליעזר שקדי, דיוויד ברג'ר והקונסול הכללי בשגרירות ארה"ב דיוויד בארנט | צילום: סיוון פרג' חתימת ההסכם. מימין: יו"ר אל על עמיקם כהן, אליעזר שקדי, דיוויד ברג

בהתייחס לנושא הורדת דירוג בטיחות התעופה של ישראל על ידי מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA) בסוף 2008, מהלך שיצר מגבלות על חברות התעופה הישראליות בכל הקשור ליצירת שיתופי פעולה בארה"ב, אמר שקדי: "מאחר ומדובר בהסכם אינטר-ליין אז אין מגבלות. מבחינת ההגעה – נגיע לכל מקום".

בארג'ר הוסיף: "היתה לי הזדמנות היום לטוס לראשונה עם אל על וההתרגשות היתה רבה. השירות היה יוצא מן הכלל. בארה"ב אנו חברת תעופה שמתמקדת במותג. למעשה, כשאנחנו חושבים על הצבעים של ג'ט בלו, כחול ולבן, אלו גם הצבעים של מדינת ישראל".

אל על מפעילה שלוש טיסות יומיות בין תל אביב לניו יורק, במטוסים מסוג בואינג 777 ו-747-400. טיסות הפנים של ג'ט בלו מופעלות באמצעות מטוסי איירבאס 320 ואמברייר 190. בכל מטוסי החברה האמריקאית יש מערכת בידור אישית, לרבות 36 ערוצי טלוויזיה ללא תשלום ולמעלה מ-100 ערוצי רדיו לווייני. בטיסות שנמשכות למעלה משעתיים, יש גם מבחר סרטים.

ג'ט בלו טסה ל-61 יעדים, מרביתם בארה"ב, חלקם במקסיקו, בקולומביה, בקוסטה ריקה ובאיים הקאריביים. היא נוסדה ב-1999, הצי שלה כולל כ-153 מטוסים ומדי יום היא מפעילה 650 טיסות. 15.6% מהמניות שלה נמצאות בבעלות קונצרן התעופה הגרמני לופטהנזה.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
חויות מארה"ב: ג'ט בלו מדהימה את אמריקן אנחנו רוצים לשכוח
חוויות מהפעם האחרונה בארה"ב: טסנו עם ג'ט בין מפלי הניאגרה לאורלנדו-חוית טיסה מדהימה כבר מהקרקע - ום בטיסה המטוסים היו נוחים וחדשים, אין סוף ערוצי בידור . לעומת זאת אמריקן היתה אכזבה רבתי. טסנו מאורלנדו לניו-יורק. כבר על הקרקע הוכרחנו לעשות CHECK IN לבד על המסכים באנטיפטיות יתרה. המטוס היה מיושן ולא נעים . בקיצור ככל יכולתנו נמנע מהם בעתיד.
אריק  |  13.08.10
לכל התגובות