אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": "אפליה במכסות הדלק הניתנות לעובדי הכנסת" צילום: עמית שאבי

בלעדי ל"כלכליסט": "אפליה במכסות הדלק הניתנות לעובדי הכנסת"

מכסת הדלק אמורה להקבע על פי מקום המגורים, אך נשמעות טענות כי החלוקה נעשתה באופן לא שיוויוני, וחלק מהעובדים זוכים למכסה גדולה יותר

15.08.2010, 16:16 | תומר אביטל
עובדי הכנסת המשתמשים ברכבים שהנפיקה להם הכנסת הוכנסו בחודשים האחרונים ל"משטר דלק". לעובדים נאמר כי המכסה נקבעת בהתאם למרחק מקום מגוריהם ממושב הכנסת בירושלים, אולם ל"כלכליסט" נודע כי הכנסת קבעה קריטריונים נוספים, אשר לטענת חלק מבכירי הכנסת נקבעו בסתר ובאופן לא שוויוני. בין היתר מדובר במכסה גדולה מהרגיל לכמה מהעובדים, וביטול המכסה לחלקם כך שיוכלו להמשיך ולתדלק ללא הגבלה.

עד לפני מספר חודשים זכה מספר מצומצם של בכירים בכנסת להחזיק ברכב, וברכבם הותקן דלקן ללא הגבלה מסוג פזומט. המצב השתנה בתחילת הקדנציה של הכנסת הנוכחית, כשמנכ"ל הכנסת דן לנדאו החליט "לשים סוף לחגיגה" ולצמצם את צריכת הדלק כדי לחסוך בהוצאות. התקנת מכסות הדלק איפשרה לכנסת להרחיב את מעגל הזכאות לרכב. כעת גם מנהלי אגפים, ראשי מדורים, ובכירים נוספים יכולים לקבל רכב מהכנסת.

גובה המכסה הנוכחי נקבע כאמור בהתאם למרחק מקום המגורים מירושלים. עם זאת, בהנהלת הכנסת הוחלט כי שני מנהלי ועדות – חוץ וביטחון וכספים – ומספר בכירים נוספים ימשיכו לנסוע באופן חופשי, וזאת, לדברי הכנסת, משום שהם נאלצים לנסוע לישיבות רבות מחוץ לירושלים. מלבד זאת, כמה מנהלים ועובדים בכירים ותיקים זכו לתוספת של 30% למכסה.

אחד מהמנהלים התלונן ל"כלכליסט" כי "יש אפליה בכנסת. בעבר נתנו זכויות רק לבכירים ועכשיו במקום לתקן את העיוות, ממשיכים לספק תוספות דלק לאחר שהם נאבקו עבור התנאים שלהם. לכל המנהלים יש פגישות, סיורים, וישיבות רבות מחוץ לירושלים. לכן זה אבסורדי שמחשבים את המכסה לפי קרבה גיאוגרפית לכנסת".

מהכנסת נמסר כי "מנהלי הוועדות היו בלתי מוגבלים במכסת הדלק. עם הרחבת הזכאות לרכב צמוד לעובדים נוספים, נקבעה מכסת דלק חודשית לכל עובדי הכנסת למעט מספר מצומצם של עובדים בדרג בכיר או כאלה שמתוקף תפקידם נאלצים לנסוע ברחבי הארץ. בקבוצה זו נמצאים שניים ממנהלי הוועדות. מכסת דלק מקובלת בגופים ציבוריים".

תגיות