בלעדי ל"כלכליסט" - מלחמת אצבעות השוקולד: עלית מביסה את קינדר
עשרה חודשים אחרי השקת המוצר עלית נגסה ב-63% מהקטגוריה
עשרה חודשים ו־10 מיליוני שקלים אחרי ההשקה, עלית חוגגת ניצחון על קינדר בסגמנט אצבעות השוקולד. אחרי שנים שבהן קינדר, המיוצגת בישראל על ידי היבואנית ליימן שליסל, שלטה בלעדית בסגמנט, הצליחה עלית לנגוס בנתח של 63% מהשוק.
כניסתה של עלית לסגמנט הגדילה את כלל קטגוריית השוקולד לילדים. הסגמנט גלגל כ־11 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2009, ואילו במחצית הראשונה של 2010 גדל מחזור המכירות של אצבעות השוקולד בישראל בכ־100%, לכ־22 מיליון שקל.
"הסיפור הגדול הוא שינויי הצריכה שעשינו לכלל הקטגוריה", אמרה ל"כלכליסט" סיגל שילוני, מנכ"לית חטיבת תענוג והנאה בקבוצת שטראוס. עם זאת, שילוני מודה כי השקת ממתקי האצבעות נגסה לא רק בקינדר, אלא גם במוצרים של עלית עצמה, ובעיקר בטבלאות השוקולד. שוק השוקולד הישראלי מגלגל כחצי מיליארד שקל בשנה, וצומח בקצב של כ־6.5%.
צריכת השוקולד בישראל עדיין נחשבת לנמוכה יחסית למדינות אחרות ועומדת על כ־3 ק"ג לנפש בשנה.
33 תגובות לכתיבת תגובה