אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשתות השידור בארה"ב לא מתלהבות מ-Google TV צילום: רויטרס

רשתות השידור בארה"ב לא מתלהבות מ-Google TV

שלושה חודשים אחרי הכרזתה על השירות שישלב בין צפייה בטלוויזיה לגלישה ברשת, גוגל מתקשה להבהיר לרשתות הטלוויזיה האמריקאיות מהו המודל העסקי הטמון מבחינתן בשירות החדש, וכיצד יוכלו להפיק ממנו רווח

18.08.2010, 15:07 | אבנר קשתן
גוגל שוב מתקשה לצאת מהמגרש הביתי שלה: שירות הצפייה המשולבת בגלישה שלה, Google TV, מתקשה לגייס תמיכה בקרב רשתות השידור בארה"ב, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל.

על פי מקורות המקורבים לשיחות, גוגל ניהלה בשבועות האחרונית פגישות עם רשתות השידור המובילות בארה"ב, בהן ABC, NBC, CBS ו-Fox, במטרה לשתף איתם פעולה במיזם, אך היא מתקשה לשכנע אותן כי ניתן לקיים מודל עסקי רווחי לגופי השידור. אנתוני סוהו, סמנכ"ל בכיר בחטיבת CBS Interactive, מסר כי CBS תשמח לשתף פעולה עם גוגל, אבל היא ממתינה עדיין להבין את המודל העסקי שגוגל מציעה, ומה הרווח הפוטנציאלי שלו ל-CBS.

שירות Google TV בא לשלב בין חווית הצפייה בטלוויזיה עם עושר המידע הקיים ברשת, ולתת לצופים המצוידים בממירים חכמים ותוכנות מבית גוגל אפשרות לחפש אחר תכנים מהטלוויזיה, ולקבל תוצאות גם ממדריכי השידורים של רשתות השידור וגם תוכן מקוון.

בעוד שגוגל תרוויח משילוב פרסומות בזמן הגלישה ותקבל מידע על הרגלי הצפיה של המשתמשים, לא ברור מה הערך העסקי של שירות כזה לרשתות השידור, אשר יוותרו על השליטה הבלעדית על תשומת ליבו של הצופה, ויציבו לו חלופות מהרשת, שאותן הן אינן יכולות לתרגם להכנסות.

בגוגל נמנעו מלהגיב לדיווחים, ומסרו רק כי הם "מתרגשים מההזדמנות לאפשר לשותפיהם להגיע לצופים נוספים, דרך הרשת".  

תגיות