אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: MG הסינית תנחת במתחם סיפולוקס צילום: יובל חן

בלעדי: MG הסינית תנחת במתחם סיפולוקס

חברת לובינסקי שבבעלות משפחת מנור מקימה מרכז ברחוב יגאל אלון בת"א, שיאחסן זמנית את נציגות יצרנית הרכב מסין. התוכנית לבניית מגדל משרדים בשטח תקועה בשל מחלוקת עם עיריית ת"א

19.08.2010, 07:04 | שי פאוזנר ותומר הדר

יבואנית הרכב, חברת דוד לובינסקי, תקים במתחם בית החרושת סיפולוקס לשעבר בתל אביב את מרכז היבוא והשיווק של יצרנית הרכב הסינית MG בישראל, כך נודע ל"כלכליסט".

חברת דוד לובינסקי, שבבעלות משפחת מנור, המייבאת לישראל את מותגי הרכב הצרפתיים פיז'ו וסיטרואן, צפויה להקים בחודשים הקרובים חברה־בת שתשווק מכוניות מנהלים מתוצרת MG, שמכוניותיה משווקות בעולם גם כשהן נושאות את סמלה של חברת ROEWE הסינית. בשלב ראשון ישווקו בארץ רק דגמי מכונית מנהלים MG550 במחיר של 145 אלף שקל.

בימים האחרונים הושלמה הריסת חלק ממבני מפעל סיפולוקס הישן ברחוב יגאל אלון, והכשרת השטח להקמת מרכז למסחר בכלי רכב. ל"כלכליסט" נודע עוד כי משפחת מנור החליטה להפעיל את מרכז MG בשטח הנוכחי באופן זמני, לאור העובדה שהיא מתכננת להקים במתחם מגדל משרדים עם שותפיה. ייתכן כי לאחר הקמת המגדל תמוקם נציגות יצרנית הרכב במקום, אולם בינתיים החליטה החברה להפעיל בו פעילות מסחר רק עד לקבלת אישורי בנייה למגדל. על פי התב"ע (תוכנית בניין עיר) הנוכחית, המגרש מיועד לבניית בניין משרדים ומסחר בן חמש קומות בשטח של 6,400 מ"ר ברוטו.

משפחת מנור רכשה מחצית מהמגרש ששטחו כ־2.2 דונמים בספטמבר 2009, תמורת 7.5 מיליון שקל מחברת ליבנטל ומחברת קיסריה מקרקעין. המגרש שבו שכן בית החרושת סיפולוקס עשרות שנים עומד ללא שימוש כבר יותר מ־20 שנה. חברת ליבנטל, שבשליטת הקבלנים הוותיקים אבירם דולינגר, ברוך אופיר ויחזקאל אליעני, רכשה את הזכויות בקרקע ב־2008 תמורת 6.45 מיליון דולר. אולם הבעלות בקרקע איננה שלה או של משפחת מנור. השתיים חוכרות את השטח מבעליה, עיריית תל אביב, לפי הסכם שיפוג בסוף החודש, אם לא תקבל הקבוצה הארכה מהעירייה. בעניין זה נמצאות כיום חברת ליבנטל ומשפחת מנור במגעים עם העירייה.

לפני כשנתיים הודיעה העירייה שהיא מוכנה להאריך את חוזה החכירה ב־49 שנה תמורת סכום לא מבוטל שהוערך אז בשוק בכ־16 מיליון שקל, אך משיחות של "כלכליסט" עם הנהלת חברת ליבנטל עולה כי הסכם כזה טרם נחתם. כיום הליך קבלת אישורי בנייה במקום תקוע, בשל חוסר הסכמה סביב דמי החכירה שישולמו עבור השטח. מחברת לובינסקי נמסר בתגובה, כי אכן הסכם החכירה הנוכחי פוקע בסוף אוגוסט, אולם לאחר תהליכים מול עיריית תל אביב, יחודש ההסכם מיד בתום תקופת ההסכם הנוכחית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
הלך הרטרו והלכה הקלאסיקה, היה צריך לשקם את הבניין ולעשות ממנו מוזיאון רטרו..
משם באנו ואסור לשכוח. וזה לא שאני מדבר על סיפולוקס, אני מדבר על מוצרים ועיצובים שהיו חלק בלתי נפרד מהחיים בישראל, שכשנזכרים בהם, נזכרים באז.. וזה מתוק. וזה לא יחזור עוד לעולם אם לא נשמר את זה. אפשר היה ליצור מין מוזיאון כזה שכשנכנסים הולכים בו לאיבוד בעבר, ולא רק במוצרים כמו סיפולוקס, הכל, בובות עם בגדים, מכוניות אולי, אופניים, פוסטרים של חדשות ישנות מאז עוד כל מיני רעיונות כאלה.. ואם בכלל היו נסחפים עם זה אז היו עושים בובות שעווה כמו במדאם טוסו שבלונדון עם כל הדמויות החשובות מאותה תקופה כפי שנראו אז, עם הלבוש והחזות לפי התדמית שהיתה להם אז.. אבל למה אני מפנטז על מוזיאון רטרו ישראלי? MG לוקחים שם את המקום זה הרבה יותר טוב נכון? כאילו שחסר כסף לעיריית ת"א, רק לפני חודש קיבלתי מהם דו"ח חניה בסכום מטורף ובלתי נתפס של 500 ש"ח.
העצוב , ת"א  |  21.08.10