אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לב לבייב יוצא מכביש 6 - שרי אריסון ויאיר המבורגר נכנסים צילום: מיכאל קרמר

לב לבייב יוצא מכביש 6 - שרי אריסון ויאיר המבורגר נכנסים

אפריקה ישראל תמכור את חלקה בכביש תמורת חצי מיליארד שקל לקרן תשתיות ישראל של יאיר המבורגר שתחזיק 50% מהכביש. שיכון ובינוי של שרי אריסון תגדיל את אחזקותיה ל-50%

22.08.2010, 09:25 | מישל אודי

אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב הודיעה היום (א') כי חתמה על מזכר הבנות למכירת אחזקותיה (37.5%) בכביש 6 תמורת 475 מיליון שקל והלוואת בעלים בסך 25.6 מיליון שקל. כתוצאה מכך תרשום אפריקה רווח לפני מס המוערך בכ-200 מיליון שקל. אפריקה ציינה כי בעקבות המכירה תבצע פירעון מוקדם של סדרת האג"ח הקצרה (כ"ה) אחרי הסדר החוב. הרוכשת היא קרן תשתיות ישראל שבשליטת יאיר המבורגר - בעל השליטה בהראל ביטוח.

עוד חלק בשינוי האחזקות של כביש 6 הוא חלקה של שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון, שהחזיקה עד כה 37.5% ממניות כביש 6, שרכשה עוד 25% מהכביש מהחברה הקנדית Aecon תמורת 300 מיליון שקל. את הרכישה הייתה אמורה לבצע תשתיות ישראל אבל לאחר וטו של שיכון ובינוי היא רכשה את הנתח של החברה הקנדית ומכרה לתשתיות ישראל 12.5% תמורת 150 מיליון שקל כך ששתי החברות יחזיקו מחצית מהפרוייקט. שיכון ובינוי צפויה לרשום רווח של 200-150 מיליון שקל כתוצאה מהעסקה.

העסקה אינה כוללת את מכירת זכויות אפריקה ישראל בחברת דרך ארץ הייוויז מנג'מנט קורפורשיין (24.5%), מפעילת הכביש וכן, אינה כוללת את זכויות חברת הבת דניה סיבוס בשיעור של 33%, בדרך ארץ קונסטרקשן ג'וינט ונטשר (CJV). השותפות הקבלנית, המשמשת כקבלן העבודות הראשי של כביש 6, וכיום מבצעת עבודות הרחבה בכביש.

במסגרת מזכר ההבנות בין תשתיות ישראל לאפריקה ישראל, ניתנה לדניה אופציה, לפיה בתמורה לסך של 5 מיליון שקל תפעל הקרן לקידום דניה כקבלן משנה לצורך ביצוע עבודות עתידיות מסוימות בקשר עם כביש חוצה ישראל.

"נצעיד את הפרוייקט לשיאים חדשים"

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל אמר כי "הסכם מכירת כביש 6 מהווה דוגמה לעסקה נוספת שביצעה קבוצת אפריקה ישראל בהשבחת נכס שבבעלותה ומימושו. וזאת, תוך יצירת תזרים מזומנים גבוה (500 מיליון שקל) ורישום של רווח נאה". כהן הוסיף עוד כי, התזרים הגדול שיתקבל מהסכם מכירת כביש 6 יאפשר לחברת אפריקה ישראל לפרוע את החוב האג"חי הקצר מוקדם מהצפוי ויסייע לחברה בהמשך צמיחתה.

מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי, עפר קוטלר הוסיף כי "איתנותה הפיננסית של שיכון ובינוי מאפשרת לה לנצל הזדמנויות בשוק ולהגדיל אחזקות במחיר אטרקטיבי בדרך ארץ, נכס משמעותי הנמצא בליבת העסקים של הקבוצה. אנחנו מכירים היטב את כביש 6, היינו שם בהנחת אבן הפינה ואנו יודעים כיצד להפיק ממנו את המיטב. אנו מברכים את קרן תשתיות ישראל עם כניסתה לפרויקט כשותף אסטרטגי פיננסי – אני בטוח כי יחד נצעיד את הפרויקט לשיאים חדשים".

קרן תשתיות ישראל נוסדה ב-2006 ומאז התמקדה בהשקעות בכלל תחומי האנרגיה והתשתיות בישראל, וכיום היא מחזיקה בחמישית מאחזקות חברת דוראד, המקימה בימים אלו תחנת כוח פרטית באשקלון, כמו גם ב-10% מחברת סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים. הקרן הובילה גם קונסורציום של מוסדיים שמחזיק ב-8.6% מאחזקות ספקית הגז המצרי EMG.

שותף מנהל בקרן תשתיות ישראל, ירון קסטנבאום ציין היום כי "ההשקעה בכביש 6 תואמת את הפעילות והאסטרטגיה של הקרן בהיותה שחקן מוביל בתחומי האנרגיה והתשתיות. כביש 6 הינו פרויקט ייחודי מסוגו ובעל פוטנציאל השבחה גבוה בשנים הקרובות. אנו שמחים לחבור לקבוצת שיכון ובינוי ומברכים אותה על הגדלת אחזקתם בכביש ומאמינים שנוכל יחד לממש את הפוטנציאל הגלום בנכס".

"הסיכון בעסקה נמוך ביותר ולפיכך מהווה העסקה השקעה ייחודית ועדיפה לעמיתי הראל שהתשואה הריאלית שצפויה ממנה הינה למעלה מ- 11%" ציין אמיר הסל, מנהל חטיבת ההשקעות בהראל ביטוח ופיננסים. לדברי הסל, "רכישת 50% מכביש 6 על ידי הקרן הינה עסקה מצויינת ולכן הראל הסכימה להגדיל משמעותית את השקעתה בקרן".

תגיות