אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עיריית תל אביב מורידה את "שלטי הפורנוגרפיה" של ארנה צילום: ויצ"ו

עיריית תל אביב מורידה את "שלטי הפורנוגרפיה" של ארנה

מדובר בקמפיין בו מוצגות נשים בתנוחות שונות ובין השאר קשורות. העירייה: "השלטים נתלו ללא אישור העירייה ובניגוד לשיקול דעתה"

23.08.2010, 17:39 | מאיה זיסר

עיריית תל אביב מורידה את קמפיין שילוט החוצות של קניון ארנה, בטענה כי הקמפיין עלה ללא אישור מלא של העירייה.

5 שלטים מורדים בימים אלה, מכיוון שלהם לא היה כל אישור של העירייה, ואילו שאר השלטים שזכו לאישור פריסת מדיה אך לא אושרו תכניהם (החברה העלתה אותם כאשר העירייה היתה בחופשה) יורדו ככל הנראה בתחילת ספטמבר מכיוון שבמקרה זה נאלצת העירייה לערוך הליך משפטי מורכב יותר לשם הורדת הקמפיין.

מדובר בקמפיין שילוט חוצות, שנעשה באמצעות משרד הפרסום זרמון גולדמן DDB, כמחווה לצילומי אופנה קנונים בינלאומיים. הקמפיין מזמין את הציבור הרחב לתערוכה שתתקיים בארנה ובה יוצגו 30 עבודות שצולמו על ידי צלמים ישראלים מובילים.

בקמפיין מוצגות נשים בתנוחות שונות ובין השאר קשורות, דבר שהביא למחאה של ארגון הנשים ויצו וחברת הכנסת גילה גמליאל.

ויצו פנו במכתב לבעלי קניון ארנה, חברת מנופים פיננסיים, וראש עיריית ת"א רון חולדאי להוריד את שלטי החוצות לאלתר בטענה כי הקמפיין "פורנוגרפי, בעל טעם רע, ומעביר מסר חברתי מזעזע". עוד טענו ויצו כי, "הקמפיין מנוגד לחוק, עומד בסתירה לכללי האתיקה בפרסום ומהווה פגיעה ברגשות הציבור הכללי ותושבי תל אביב-יפו במיוחד."

מהעירייה נמסר: "השלטים נתלו ללא אישור העירייה ובניגוד לשיקול דעתה. כבר אתמול בבוקר נשלחו לבעלי החברה דרישות הסרה דחופות, אשר אמורות להתבצע עוד הלילה. כנגד החברה הוגשו מספר קנסות ובהמשך היום יישלח להם מכתב התרעה, בו יובהר כי במידה ולא יוסרו השלטים לאלתר יישלל רישיונם".

מחברת מנופים פיננסים, בעלי קניון ארנה, נמסר בתגובה: "כחלק מהיותנו קניון אופנה, מצאנו לנכון לתת במה לתערוכה שהיא מחווה לבתי אופנה בינלאומיים: Sisley, Calvin Klein, Diesel, BENETTON, MOSCHINO ועוד.

"התגובות מפתיעות מכיוון שמדובר בהצגה של נשים וגברים באופן זהה, שוויוני ולא פוגעני, אלא הומוריסטית בעיקרה. אנו מאמינים שאמנות היא בעיניי המתבונן, אנו מהווים גג לרשתות והחנויות הטובות והמובילות בעולם באופנה ומדברים בשפתם. מפתיע אותנו כי דווקא עיריית תל אביב, אשר פועלת בשם חופש הביטוי והיצירה, בחרה להורות לחברת השלטים להוריד מספר שלטים מהקמפיין. אין כמובן בכוונת הקניון לפגוע כלל, אלא להזמין את הציבור הרחב לתערוכה הייחודית".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
עוד לפני שקראתי את הכתבה כבר ניחשתי שזה קמפיין של ז.גולדמן הנוראיים...
הגיע הזמן ששני האדונים הנכבדים שעל שמם קרוי משרד הפרסום יבינו סוף סוף שגישת הפרסום הברברית והוולגרית שלהם כבר לא תופסת יותר, הקהל כבר התבגר ומחפש פרסום חכם יותר, נקי יותר ומתוחכם יותר שפונה אל השכל ולא אל הליבידו. תפסיקו להיות תקועים בלעשות פרסומות שתאימות לשנות ה80 ותתקדמו, תנו לצוות הקראטיבי והאסטרטגי להעלות רעיונות מעודכנים ותפסיקו להתערב בתהליך, אתם רק הורסים את תהליך היצירה עם הגישה הכוחנית והמעליבה שלכם, אולי הגיע הזמן שלכם לפרוש ולהעביר את הבעלות על המשרד למישהו אחר, צעיר יותר, מעודכן יותר, מבין יותר. משרדים שהיו בעבר מתחתיכם כבר דילגו ועברו מעליכם והשאירו אתכם באבק מאחורה (משרד רמי יהושע לדוגמא), קחו דוגמא מאחרים ותעשו בדק בית רציני אצלכם, גם קצת ענווה וצניעות לא יזיקו.
פרסומאי , גר בביצה  |  25.08.10
7.
שחיתות
גם אני, אומנית תל אביבית חילונית נחרדתי למראה הקמפיין- הוולגריות מילא- הפגיעה הישירה בדימוי האישה וגם הגבר העירום -חוסר טעם וגועל מוחלט. מי רוצה שהילדים שלו יהיו חשופים לסדום הזה? מי רוצה להיות חשוף בעצמו למראות המשחיתות הללו? כל הכבוד לויצו על ההתנגדות החריפה. עוד יש מי שמאמין בשיווק מכובד ואלגנטי,שבעיניי אגב אפקטיבי הרבה יותר.
ליסה , תל אביב  |  24.08.10
לכל התגובות