אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עוד הונאה באייטיונז: בעלי חשבונות פייפאל חויבו באלפי דולרים ללא ידיעתם

עוד הונאה באייטיונז: בעלי חשבונות פייפאל חויבו באלפי דולרים ללא ידיעתם

כחודש וחצי אחרי שמשתמשים רבים נפלו קורבן להונאה עקב פרצת אבטחה בחנות המדיה של אפל, דיווחו כמה משתמשים כי אפליקציות נרכשו בסכומים גדולים ללא ידיעתם. הנזק המצטבר: עשרות אלפי דולרים

24.08.2010, 10:16 | שי ענבל

עשרות חשבונות אייטיונז שבעליהם משתמשים בשירות הסליקה המקוון פייפאל נפרצו ביומיים האחרונים, ולבעלי החשבון נודע כי אפליקציות בסכומים גדולים נרכשו ללא ידיעתם. כך מדווח בלוג הטכנולוגיה טקראנץ׳, על סמך עדכונים שהופיעו בטוויטר ובפייסבוק בשעות האחרונות.

על פי הדיווחים נראה כי מדובר בתופעה נרחבת, שהסובלים ממנה חויבו באלפי דולרים עבור שירים, אפליקציות וסרטים בחנות המדיה של אפל. כמה משתמשים ששוחחו עם טקראנץ׳ סיפרו כי פנו לפייפאל - שהודיעה כי היא מודעת לבעיה - כדי לדווח על המקרה, וקיבלו החזר. בפייפאל טוענים כי מקור הפרצה הוא באפל. "הם אמרו שכל כך הרבה חשבונות נפרצו בזמן האחרון, שהם בקושי עומדים בקצב", כתב לקוח פייפאל בעל חשבון אייטיונז בפייסבוק בהודעת סטטוס פומבית.

לא תופעה חדשה

בתחילת יולי דווח על מקרה דומה, שבו משתמשי אייטיונז איבדו כסף רב עקב רכישות של אפליקציות יקרות שלא בידיעתם. במקרה ההוא נפגעו גם משתמשים בעלי חשבון אייטיונז המקושר לכרטיס אשראי, במעשה הונאה שתחילתו בפיתוי לרכוש אפליקציה זולה, שאחריה קיבל מפתח האפליקציה את פרטי החשבון וכרטיס האשראי של המשתמשים (בדרך לא ידועה). המפתח השתמש בפרטים אלו לרכישת יישומיו בחנות. במקרה זה אפל המליצה למשתמשים לשנות את סיסמת חשבון האייטיונז, ואף סגרה את חשבון המפתח שביצע את ההונאה.

 

על פי סוכנות הידיעות רויטרס, ההונאה הנוכחית מהווה המשך של מגמה שהחלה עוד בסוף 2009. הדרך הנפוצה לקבלת פרטי החשבון של משתמשים, נכתב, היא באמצעות מייל שמתחזה להודעה רשמית של אפל, ובה מתבקשים הלקוחות למסור את פרטי חשבונם ("פישינג"), ובאמצעות פרטים אלו נקנים פריטים בחנות האייטיונז.

אפל מסרה בתגובה כי על הלקוחות להסדיר את ענייניהם באמצעות פייפאל והבנקים שלהם כדי לקבל החזרים, למקרה שנפלו קורבן לתרגיל העוקץ.

תגיות