אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאבק השליטה בדן רכב: הזדמנות השקעה או סכנה? צילום: תומר הדר

מאבק השליטה בדן רכב: הזדמנות השקעה או סכנה?

הגדלת האחזקה של קרדן ישראל בדן רכב הזניקה את המניה ב־10% בשבוע

25.08.2010, 09:25 | שניר הנדלר

בשנה האחרונה גייסו לא מעט חברות ציבוריות ממון רב והן מחזיקות כיום בקופות מזומנים דשנות. לכן, סביר להניח שבחודשים הקרובים נראה עלייה בפעילות של מיזוגים ורכישות, רכישה עצמית של מניות, הגדלת הדיבידנדים והשקעה באמצעי ייצור. קרדן ישראלבחרה לנצל את המזומנים שלה כדי לשפר עמדות במאבק השליטה שהיא מנהלת עם דן על חברת דן רכב- נציגת אוויס בישראל.

דן רכב היא האחזקה המהותית של חברת אמד המוחזקת בחלקים שווים על ידי קרדן ישראל ודן. נראה כי דן רכב תעמוד במוקד מאבק השליטה בין קרדן לדן, כשכל צד ינסה לחזק את אחיזתו בחברה. קרדן היתה הראשונה שהחליטה לנקוט צעד אקטיבי: היא רכשה מניות של דן רכב ובתוך שבוע העלתה את אחזקתה הישירה בחברה מ־5.6% ל־13.8%. בתגובה עלתה המניה ב־10%.

בדינמיקה שכזו בדרך כלל מצטרפים גם טרמפיסטים שרוצים ליהנות מעליית המניה, כך שדן רכב עשויה להמשיך לרכז עניין. האם מאבק השליטה הופך את מניית דן רכב להשקעה כדאית?

קובי פלר, מנהל ההשקעות הראשי של כלל פיננסים, סבור כי דן רכב נסחרת בזול. לדעתו, "מחיר המניה כלכלי, כך שיש הזדמנות לגל של עליות. אמנם מאבק שליטה יכול להיות מסוכן להשקעה - כשמדובר בבעל מניות חדש שמנסה להשתלט על החברה, אך במקרה של דן רכב מדובר בשני בעלי מניות קיימים, ולכן הסיכון פה נמוך יחסית". עם זאת, פלר - המושקע במניה בעצמו - מסייג את דבריו ואומר שלגבי משקיע חדש שפספס את העליות האחרונות, לא בטוח שמדובר בהשקעה אטרקטיבית לטווח הקצר.

לעומתו, מנהל השקעות בכיר אחר שדיבר עם "כלכליסט" סבור שמחיר המניה יקר יחסית. "כשיש מאבק שליטה, כדאי להיכנס להשקעה כל עוד המחיר סביר. במחיר הנוכחי של דן רכב, ההשקעה עשויה להיות כדאית רק לבעלי השליטה. קרדן ישראל מוכנה לשלם את המחיר הנוכחי כי היא מעוניינת בשליטה שתתרום לפעילות סינרגטית כגון האחזקה ב־UMI. לא ברור עד מתי תמשיך קרדן לרכוש מניות. ברגע שהיא תפסיק, המניה עלולה לשנות כיוון".

תגיות