אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקמעונאית המוזלת קוסטקו נכנסת לקניונים צילום: בלומברג

הקמעונאית המוזלת קוסטקו נכנסת לקניונים

לאחר שנמנעה מכך לאורך שנים הרשת האמריקאית משנה כיוון ופותחת שלושה סניפים חדשים בקניונים בארה"ב

26.08.2010, 12:28 | וול סטריט ג'ורנל

רשת הקמעונאות קוסטקו נוטלת על עצמה את תפקיד העוגן בקניון ועוברת לשטחים שאכלסו בעבר את בתי הכלבו, שבמשך עשרות שנים היו מוקדי המשיכה במרכזים המסחריים. הקמעונאית הגדולה ביותר בארה"ב בסגנון סיטונאי מתכננת להאיץ את התהליך שיכניס את החנויות שלה למרכזי קניות, אמר המייסד המשותף והיו"ר ג'ף ברוטמן.

עד כה נמנעה קוסטקו מלהיכנס לתוך הקניונים, אולם בשבוע שעבר הודיעה הרשת על פתיחת שלושה סניפים חדשים בתוך קניונים - שניים מהם במקומן של חנויות הכלבו המסורתיות, וברוטמן ציין כי החברה בוחנת אתרים נוספים.

"הכניסה לקניונים מייצגת מגמה ארוכת טווח. בעוד צורכי הלקוחות משתנים וחנויות כלבו ממשיכות להפסיד נתחי שוק, יעדיפו מרכזי הקניות לפנות לסניפים של קוסטקו ולפורמטים אחרים שמייצרים תנועה ערה, שישמשו עוגנים חשובים", מסביר האנליסט מייקל אקשטיין מקרדיט סוויס. גישתה של קוסטקו שונה במעט מזו שנוקטת וול־מארט, שמתכוונת גם כן להתרחב לאזורים עירוניים, ואף שוקלת להקטין לשם כך את החנויות. "ההעדפה שלנו היא לא להיות בתוך קניון או ליד קניון. הבעיה היא שבאזורי המטרופולין אין מספיק קרקעות ולכן נמשיך לחדור למקומות חדשים באמצעות גישת הקניונים", מסביר ברוטמן.

עבור חודש יולי דיווחה הרשת, שמחזיקה ביותר מ־400 אתרים בארה"ב, על עלייה של 6% במכירות. בשנה הכספית האחרונה המכירות הסתכמו ב־70 מיליארד דולר.

תגיות