אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יאט"א לחברות התעופה בישראל: לחצו למצוא נמל אלטרנטיבי צילום: אוראל כהן

יאט"א לחברות התעופה בישראל: לחצו למצוא נמל אלטרנטיבי

רשות התעופה האזרחית סגרה את נמל התעופה בעובדה כאלטרנטיבה לנתב"ג. בארגון התובלה האווירית הבינלאומי דורשים לפתוח את עובדה לפחות במהלך היום ולמצוא פתרון בתוך חצי שנה

26.08.2010, 16:18 | יסמין גיל
ארגון התובלה האווירית הבינלאומי (IATA) מבקש מחברות התעופה הפועלות בישראל להפעיל לחץ על רשות התעופה האזרחית (רת"א), כדי למצוא פתרון מהיר לנושא נמל תעופה אלטרנטיבי לנתב"ג. אנתוני ואן דר-ולדט, משנה למנכ"ל ואחראי על הבטיחות, התפעול והתשתיות בסניף האירופי של יאט"א, כותב היום למנכ"לי אל על, ארקיע וישראייר ולמנהלים בישראל של חברות התעופה הזרות, "אני חש שאין כל התקדמות של רת"א בנושא, אלא אם תהיה תגובה חזקה מצדכם".

לפני כשלושה חודשים החליט מנהל רת"א, גיורא רום, לסגור את שדה התעופה בעובדה כאלטרנטיבי לנתב"ג - כזה שמופנות אליו טיסות שאמורות בתוכנית המקורית לנחות בנתב"ג, אולם מופנות משם לנמל אחר מסיבות שונות, למשל בשל תנאי מזג אוויר קשים. הסיבה, טענו ברת"א, היעדר פקח אווירי אזרחי בעובדה באופן קבוע והיעדר מערכת נחיתת מכשירים ILS.

בנמל בעובדה מורשות כיום לפעול רק טיסות בינלאומיות של תיירים לאזור אילת, שזהו יעד הנחיתה המקורי שלהן. זאת, מכיוון שפקח הטיסה בעובדה יודע מראש את לוח זמני ההמראות והנחיתות של טיסות אלה ונמצא במקום בהתאם, בניגוד לטיסות האלטרנטיביות שמופנות לעובדה ברגע האחרון. הנמלים האלטרנטיביים כיום עבור חברות שפועלות בישראל הם לרנקה-קפריסין או עמאן-ירדן.

ואן דר-ולדט מציין במכתבו את המהלכים שנעשו מצד הארגון הבינלאומי עד כה, בהם שיחות שהתקיימו עם נציגי רת"א: "הסיבות לסגירת עובדה הן בעיקרן בשל בטיחות תפעול והיעדר תשתיות מתאימות בנמל", הוא מציין, "רת"א סבורה כי השימוש בעובדה אינו בטיחותי בלילה, בעיקר עבור חברות תעופה זרות שאינן מכירות היטב את הנמל. יחד עם זאת, עובדה פתוח לטיסות נופש מסחריות במהלך היום".

הוא מציין שבארגון הבינלאומי ביקשו מרת"א לפתוח את עובדה כאלטרנטיבה לנתב"ג לפחות במהלך היום, עד שתימצא חלופה סופית. לאחרונה רת"א וחיל האוויר הקימו צוות עבודה משותף למציאת שדה תעופה אלטרנטיבי חלופי לטיסות אזרחיות, במקום עובדה,כאשר החלופה הראשית שנבדקת היא שדה התעופה בנבטים. "הפעילות בעובדה לפחות במהלך היום תקל חלקית על הנטל של חברות התעופה לפעול בנמלי תעופה מרוחקים", כותב ואן דר-ולדט.

ביאט"א דורשים שהשיחות של רת"א עם חיל האוויר ילוו בדד-ליין של עד שישה חודשים לאספקת תוצאות. על פתיחה מחודשת של עובדה לפחות במהלך היום, הוא כותב: "למרות בקשות חוזרות של יאט"א, רת"א לא הסכימה בנושא זה. זאת, בטענה שפתיחת עובדה ביום אינה ריאליסטית".

בתוך כך, הוא מבקש מנציגי חברות התעופה לציין בפניו באיזה נמל אלטרנטיבי הן משתמשות כעת, לרנקה, עמאן או אחר, וכן מהי עמדתם לגבי הפתיחה של עובדה במהלך היום עד למציאת פתרון מוחלט ומה דעתם על נבטים כאלטרנטיבה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות