אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עדיין לא ממריא: בואינג מעכבת משלוחי הדרימליינר 787

עדיין לא ממריא: בואינג מעכבת משלוחי הדרימליינר 787

רולס רויס סגרה לתיקונים מתקן בדיקות באנגליה, לאחר שמנוע המטוס כשל ופיזר רסיסים. המטוס הראשון יימסר ברבעון הראשון של 2011

27.08.2010, 10:17 | בלומברג

בואינג עיכבה את המשלוחים הראשונים של דגם דרימליינר 787 כיוון שסגירת אתר הבדיקה של קבוצת רולס רויס עיכבה את פיתוח המנועים. המטוס הראשון יימסר כעת באמצע הרבעון הראשון של השנה הבאה, הודיעה היום (ו') החברה.

רולס רויס נאלצה לסגור לתיקונים מתקן בדיקות באנגליה בתחילת החודש, לאחר שמנוע 787 כשל ופיזר רסיסים. ה-787, המשתמש ברכיבי פלסטיק, בעיכוב של שנים.

בואינג הודיעה בחודש שעבר כי היא עשויה לדחות את אספקת מטוסי ה-787 הראשונים בכמה שבועות אל תוך 2011 בשל עיכובים הקשורים למייצב האופקי ולמכשור של המטוס. העיכוב לא ישפיע על התוכניות הפיננסיות של בואינג, מסרה החברה.

 יותר ביטולים מהזמנות חדשות

בתחילת החודש דווח כי חברת החכרת המטוסים דובאי אירוספייס ביטלה בחודש שחלף 25 הזמנות למטוסים חדשים מחברת בואינג, בהן 15 הזמנות למטוסי ה-787 דרימליינר החדשים. היא ביטלה גם 10 הזמנות למטוסי בואינג 777, המשמשים בטיסות ארוכות טווח.

הדרימליינר. עוד עיכובים, צילום: בלומברג הדרימליינר. עוד עיכובים | צילום: בלומברג הדרימליינר. עוד עיכובים, צילום: בלומברג

בנוסף ביטלה החברה 25 הזמנות מאיירבס האירופית, בהן 18 הזמנות למטוסי A320, לטווח הבינוני, ו-7 הזמנות למטוסי A350 ארוכי הטווח. דובאי אירוספייס עדיין מחזיקה ב-91 הזמנות מטוסים מבואינג, ו-75 מאיירבאס.

ה-787 של בואינג עדיין לא החל בטיסות מסחריות, ומספר ההזמנות שבוטלו למטוס זה השנה גבוה ממספר ההזמנות החדשות שקיבלה ענקית התעופה האמריקאית.

מחירו של מטוס 787 עומד על 205-150 מיליון דולר, בהתאם לדגם, כך שעל הנייר מדובר באובדן הכנסה לבואינג של 3.1-2.3 מיליארד דולר. עם זאת, לקוחות גדולים מקבלים בדרך כלל הנחות, כך שההפסד הכולל נמוך יותר.

הרווח של בואינג ברבעון השני של 2010 נפל ב-21% ל-787 מיליון דולר, שהם 1.06 דולר למניה, מ-998 מיליון דולר, שהם 1.41 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ירדו ב-9% ל-15.57 מיליארד דולר מ-17.15 מיליארד דולר בשנה שעברה.

תגיות