אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מדד אמון הצרכנים עלה באוגוסט צילום: בלומברג

מדד אמון הצרכנים עלה באוגוסט

המדד השתפר ל-68.9 נק' לעומת 74 נק' בדרך כלל בזמן מיתון. הפסימיות לעתיד נמשכת והציפיות נמוכות מהחודש המקביל אשתקד

27.08.2010, 18:12 | סוכנויות הידיעות

מדד אמון הצרכנים עלה מעט באוגוסט אך נותר חלש יחסית, לפי דיווח מהיום אחר הצהריים, (שעון ישראל).

המדד של רויטרס ואוניברסיטת מישיגן לסוף אוגוסט השתפר ל-68.9 נקודות לעומת 67.8 נקודות ביולי. הכלכלנים ציפו ל-69 נקודות, כך שמדובר באכזבה יחסית.

מדובר בנתון נמוך גם מזה של יוני, שעמד אז על 76 נקודות. דייוויד רוזנברג, כלכלן בגלוסקין שף, חישב ומצא כי הנתון הממוצע בזמן מיתון הוא 74 נקודות ובזמני התרחבות סביב 91 נקודות.

שטף הנתונים מהחודש החולף הצביע על האטה בכלכלת ארה"ב לאחר שיפור קצר מוקדם יותר השנה.

היום למשל, הממשל הפדרלי דיווח כי הכלכלה גדלה רק ב-1.6% ברבעון השני לעומת דיווח קודם על צמיחה של 2.4% לרבעון. לשם השוואה, ברבעון הראשון הצמיחה היתהמהירה יותר - 3.7%.

שיעור האבטלה נותר בשיא של 27 שנה - 9.5% - מה שממתן את הצריכה הפרטית, רכישות הבתים וכיו"ב.

מדד הציפיות של אוניברסיטת מישיגן ננעל באוגוסט ב-62.9 נקודות - עליה קטנה לאחר 62.3 נקודות ביולי. המדד נמוך יותר ב-3.2% בהשוואה לשנה הקודמת. מדד התנאים הנוכחיים עמד על 78.3 נקודות בהשוואה ל-76.5 נקודות ביולי כך שיש הרעה קטנה יחסית בתנאים של רוב הצרכנים.

תגיות