אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אם שותים לא טסים: רעיון הפאב בנתב"ג נגנז כי אף גוף לא ניגש למכרז צילום: גדי קבלו

אם שותים לא טסים: רעיון הפאב בנתב"ג נגנז כי אף גוף לא ניגש למכרז

לפני שנה פרסמה רשות שדות התעופה מכרז לפתיחת פאב בנתב"ג, בדומה לקיים בנמלי תעופה בעולם. אלא שאפס התעניינות מצד יזמים, כפי הנראה בשל תנאי המכרז, הביאו לביטול הרעיון

29.08.2010, 11:10 | יסמין גיל

שנה לאחר שרשות שדות התעופה (רש"ת) פרסמה מכרז לפתיחת פאב באולם הנוסעים היוצאים במתחם החנויות הפטורות ממכס (דיוטי פרי) בטרמינל 3 בנתב"ג, נודע כי זה לא יצא אל הפועל בעקבות אפס התעניינות מצד יזמים.

לפני כשנה פורסם כי לאחר בדיקות שערכה רש"ת לבחינת הכדאיות הכלכלית של פתיחת פאב בנמל התעופה, הוחלט לצאת במכרז. זאת, כחלק ממהלכים של הרשות להגדיל את תמהיל העסקים בנמל, המהווים מקור הכנסה משמעותי.  התנאי להשתתפות במכרז היה הפעלה של לפחות פאב אחד בישראל, עם מחזור מכירות מצטבר של יותר מ־10 מיליון שקל בשנים 2007–2008. הפאב תוכנן לפעול במשך כ-22 שעות ביממה, ולהצטרף לשורה של פאבים בנמלי תעופה בעולם, בהם בלונדון, באיסטנבול, במינכן, בפרנקפורט ובניו יורק.

אלא שבחינת כדאיות לחוד ומציאות לחוד, שכן נודע כי למכרז המדובר לא ניגשו כלל מתעניינים, לדברי גורם המקורב לנושא: "בשל חוסר כדאיות עסקית". אותו גורם מונה כמה סיבות שייתכן והביאו לחוסר ההתעניינות של בעלי עסקים בתחום הברים, לפתוח פאב בנתב"ג: "אולי היזמים חשבו שפאב יתאים רק לשעות הלילה ובשאר היום יהיה ריק, או שבגלל שנתב"ג הוא לא נמל מעבר לטיסות המשך המוצר יהיה פחות אטרקטיבי מאשר בנמלים בחו"ל, שם נוסעים ממתינים במשך זמן לטיסת ההמשך שלהם. בנוסף, יש בנתב"ג גם טרקלינים לאנשי עסקים ולנוסעים קבועים, כך שזה גם קהל יעד פוטנציאלי שלא יגיע לפאב, וייתכן ואלו היו פשוט תנאי המכרז שלא עודדו יזמים להשקיע במקום".

מרש"ת נמסר בתגובה: "רש"ת פרסמה מכרז להקמת והפעלת פאב בנתב"ג. על אף ההתעניינות הרבה טרם היציאה במכרז, למכרז לא הוגשו הצעות. הרשות בוחנת פרסום מכרז חדש בתחום או חלופות לנושא". ברשות מציינים כי בין העסקים החדשים שהחלו לפעול בשנה האחרונה בנתב"ג ניתן למנות את רשת פיצה האט ואת שיפודי התקווה, וכן ישנו מכרז בשלבים מתקדמים לפתיחת מסעדת סושי ולפתיחת חנות אופנה.

תגיות