אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אזהרת החלפה: מתי משתלם להחליף את הרכב אתר יצרן

אזהרת החלפה: מתי משתלם להחליף את הרכב

ספטמבר בפתח, ועמו מגיעה מלחמת סוף השנה על כיסו של הלקוח הישראלי. בחודשים הקרובים יחליפו יבואני הרכב כמה מהדגמים הפופולריים בישראל. "כלכליסט" בדק: האם ומתי כדאי להשתדרג

30.08.2010, 08:12 | תומר הדר

חודש ספטמבר הוא חודש מכריע בענף הרכב הישראלי. מדובר בחודש שבו ענף הרכב מלקק את פצעיו אחרי אוגוסט, שנחשב לחודש "מת" בגלל היעדרם של הלקוחות מאולמות התצוגה, ובחודש שבו היבואנים צריכים לשנס מותניים, להכין תוכניות עסקיות ולבדוק היטב את היקף המלאי שלהם כדי לא להגיע לסוף השנה עם מלאים מיותרים ועם חורים לא נעימים בדו"חות הכספיים.

במקביל, השנה תחל בספטמבר מלחמה על לבו של קהל מזן חדש: מחזיקי מכוניות ליסינג שהפעימה השנייה של תוכנית שווי השימוש הליניארי תגרום להם לוותר אולי על המכונית לקראת סוף השנה ולהחליפה בחדשה. הלקוחות הישראלים, מצדם, מעולם לא הצטיינו בחדשנות יתר. מי שהחזיק בליסינג במכונית משפחתית כנראה לא יבחר במכונית ספורט, ומי שהעדיף מותג יפני, קוריאני או אירופי נראה שלא יפזול לשדות זרים. אך השנה, במקביל לכל אלה, מתרחש תהליך מעניין: כמה דגמי רכב פופולריים ביותר בישראל עומדים בפני החלפה בחודשים הקרובים. בכמה מן המקרים מדובר בארגון־מחדש מלא של המכונית ובהצגתו של דגם חדש, ובמקרים אחרים מדובר בשינויים קלים. רגע לפני שתבחרו מכונית חדשה בליסינג, או לפני שתרכשו אותה בכספכם הפרטי, כדאי שתבדקו מתי ההחלפה משתלמת.

סוזוקי סוויפט - יותר מרווחת

על הרכב הנוכחי: מכונית סופר־מיני לא רעה עם ביצועים טובים ואמינות גבוהה; מעט צפופה.

 

במה הדגם החדש שונה? הסוויפט החדשה נראית דומה למדי לדגם הנוכחי, אבל למעשה מדובר במכונית חדשה לחלוטין שמבוססת על פלטפורמה שונה. מדוע לשמר את המראה? כי זה מה שהקהל אוהב. אך מתחת למראה הדומה מסתתרים אורך של 3.85 מטרים (3.7 בדגם הנוכחי) וכמובן מנוע משופר ונקי יותר.

 

האם כדאי להחליף? כן. הדגם החדש שונה לחלוטין מהנוכחי וצפוי להיות מרווח יותר.

 

סוזוקי סוויפט, אתר יצרן סוזוקי סוויפט | אתר יצרן סוזוקי סוויפט, אתר יצרן

 

סיטרואן C4 - תא נוסעים משודרג

על הרכב הנוכחי: C4 אפשרה לסיטרואן לחדור בהצלחה ללב הקונסנזוס הישראלי - שוק המשפחתיות ושוק ציי הרכב, אך בלי לעבור "ניתוח" הסרת כריזמה, שנראה לעתים חיוני להצלחה בקטגוריה. עם זאת, ה־C4 אינה נוחה כפי שאפשר לצפות מסיטרואן, וגם המנוע ותיבת ההילוכים אינם חיים בשלום זה עם זה תמיד.

במה הדגם החדש שונה? C4 החדשה מבוססת על פלטפורמת הדגם הנוכחי, כלומר הן חולקות את אותה השלדה. עם זאת, C4 החדשה שונה למדי מן הדגם הנוכחי. האורך, לדוגמה, צמח ב־5 ס"מ ותא הנוסעים עבר שדרוג מקיף.

 

האם כדאי להחליף? כן. שער יורו חלש יאפשר ליבואנית לשמר את מחירו של הדגם הנוכחי, ואולי אף להוזילו. באשר למידת החדשנות, למרות הפלטפורמה המשותפת אפשר בהחלט לומר ש־C4 שתוצג בקרוב היא מכונית שונה למדי מהדגם הנוכחי וגם משופרת בהשוואה אליו.

 

סיטרואן C4, אתר יצרן סיטרואן C4 | אתר יצרן סיטרואן C4, אתר יצרן

 

פורד פוקוס - דגם חדש לגמרי

על הרכב הנוכחי: הנשק החלופי של דלק מוטורס, למי שלא רוצה מאזדה 3. מבוססת על שלדה של מאזדה 3, עולה עליה ברמת הנוחות אך נופלת ממנה בביצועים.

במה הדגם החדש שונה? הפוקוס החדשה היא מכונית "גלובלית", כלומר כזו שמיוצרת בשינויים קלים עבור השוק האמריקאי והאירופי. למעשה, מדובר במכונית חדשה לחלוטין שאמורה להיות חסכונית יותר, חזקה יותר וגם מרווחת יותר. האורך של גרסת הסדאן, לדוגמה, זינק מ־4.48 מטרים לכמעט 4.54 מטרים.

האם כדאי להחליף? כן. מחירה של הפוקוס החדשה, שתיועד לציי הרכב בדיוק כמו הדגם הנוכחי, יוחזק ככל הנראה באופן מלאכותי על ידי היבואנית כדי שיקסום למחזיקי הרכב הצמוד.

 

משמע: היא לא תהיה יקרה משמעותית מהדגם הנוכחי.

 

פורד פוקוס, אתר יצרן פורד פוקוס | אתר יצרן פורד פוקוס, אתר יצרן

 

קיה ספורטאז' - דור חדש

על הרכב הנוכחי: התאום של יונדאי טוסון. רכב כביש־שטח רך ומיושן למדי שמצויד במנוע בנזין ענק, התנהגות שאינה חדה במיוחד והרבה פוזה. יותר נאה מהטוסון.

 

במה הדגם החדש שונה? אין שום קשר בין השניים, פרט לעובדה שהספורטאז' החדשה עדיין חולקת מכלולים רבים עם הטוסון. הדגם החדש נאה יותר, ביצועיסטי יותר ואפילו ידידותי יותר לסביבה.

האם כדאי להחליף? כן. הספורטאז' הנוכחי שייך לדור הקודם של רכבי השטח הרכים. הדגם החדש נוח יותר, נאה יותר וחסכוני הרבה יותר.

 

קיה ספורטאז קיה ספורטאז' | אתר יצרן קיה ספורטאז

 

מאזדה 2 - שינויים קוסמטיים

על הרכב הנוכחי: מאזדה 2 נמנית כיום עם מכוניות הסופר־מיני הפופולריות בישראל, ובצדק: יש לה עיצוב שובב, ביצועים טובים, רמת נוחות סבירה בהחלט ותא נוסעים נעים.

 

במה הדגם החדש שונה? לא בהרבה. כמה שינויים קוסמטיים בגריל הקדמי, שנועדו להעניק למאזדה הקטנה עוד כמה שנים של אוויר לנשימה, ו"כיול מחודש של המתלים" שעליו מאזדה מצהירה. המנוע, בנפח 1.5 ליטרים נותר זהה. גם תיבת ההילוכים האוטומטית. את שאר השינויים שומרים במאזדה לגרסת הדיזל שאינה משווקת בישראל.

 

האם כדאי להחליף? האמת היא שזה ממש לא משנה. עוד כמה שינויים קטנים בגריל הקדמי ושדרוג של המתלים שהלקוח כנראה לא ירגיש בו אינם עילה מספקת להמתנה.

מאזדה 2 מאזדה 2 מאזדה 2

תגיות