אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניסיון שלישי של MTS להחיות את הזיכיון

ניסיון שלישי של MTS להחיות את הזיכיון

נציגי זכיינית הרכבת הקלה בתל אביב ייפגשו השבוע עם נציגי המדינה. על מנת לכנס את הפגישה, הפעילה שני סעיפים בחוזה שמחייבים את המדינה לא לנקוט צעד חד־צדדי טרם פסיקת הבוררים

31.08.2010, 15:22 | ליאור גוטמן

לאחר שהרשות הממונה על הרכבת הקלה בתל אביב הודיעה על ביטול הזיכיון של חברת MTS לביצוע הפרויקט, נציגי משרדי האוצר והתחבורה ייפגשו ביום חמישי הקרוב עם הזכיינית. זאת, במטרה למצות את הליכי ההתקשרות בין הצדדים טרם העברת הנושא לידי צוות הבוררים. בחודש האחרון נערכו שני מרתוני שיחות בין הצדדים, אולם כאשר כשלו השיחות

הודיעה המדינה על ביטול הזיכיון.

כדי לכנס את הפגישה האמורה, MTS הפעילה שני סעיפים בחוזה שמחייבים את המדינה לא לנקוט צעד חד־צדדי טרם פסיקת הבוררים - בועז אוקון, יהודית צור ואלי זהר. כיום הפער הפיננסי העומד בין הצדדים נאמד ב־40 מיליון יורו, כשעיקר המחלוקות שנותרו הן הגדלת מספר תשלומי המענק עבור בניית הקו, וסוגיית האחריות - מי יישא בהשלכות של

עיכוב הבנייה.

מנכ"ל MTS יוחנן אור אמר שלשום, כי "אם הצדדים יבואו עם ראש פתוח יהיה ניתן למצוא פתרון למחלוקות שנותרו". אור, שממעט להתבטא בנושא, הסביר ש־MTS תגיע לפגישות בתום לב, ולהערכתו ביטול הזיכיון על ידי המדינה יעכב את פיתוח הרכבת בכמה שנים. עו"ד דוד תדמור, שכיהן בעבר כממונה על הגבלים עסקיים ומייצג את החברה כיום, מאמין ש"ההיגיון הישר ינצח. העולם עבר משבר פיננסי שהקשה על יכולת גיוס ההון הדרוש. רוב הפרויקטים בתחום התחבורה שנבנו על ידי יזם פרטי (פרויקטי BOT) שונו לקראת הסגירה הפיננסית. המדינה ביקשה שינויים מרחיקי לכת, כגון הזזת תחנות והנמכתן, נתון שמייקר חלק מהליך הבנייה".

לדברי גורמים שמקורבים לפרויקט, חלק מהפתרונות הפוטנציאליים הם קיצור תקופת הזיכיון (27 שנה כיום) או חלוקת חלק מרווחי הזכיין בעתיד עם המדינה.

תגובת האוצר: "עיקרי הדברים מופרכים. במשך למעלה משלוש שנים ולאחר אין ספור הזדמנויות וארכות, נכשלה MTS כישלון חרוץ במילוי התחייבותה הבסיסית להגיע לסגירה פיננסית ולהתחיל בעבודת ההקמה. לאור הפרת החוזה המתמשכת, נאלצה המדינה לבטל את הסכם הזיכיון. MTS ניהלה בשבועות האחרונים מו"מ בחוסר תום לב, תוך משיכת זמן והעלאת דרישות מופרכות ונעדרות כל בסיס בהסכם הזיכיון והיא אף דחתה את הצעתה הנדיבה של המדינה, אשר ניתנה לפנים משורת הדין. אנו מצרים על כך שלכל אורך התקופה שולחת MTS פעם אחר פעם את עו"ד תדמור אשר לא לקח חלק במו"מ לראיונות באמצעי התקשורת, דבר המלמד שככל הנראה מעולם לא היה בכוונתה לבצע את הפרויקט וספק רב אם יש בכלל ביכולתה לבצע אותו, אלא רק לגרור את המדינה להתדיינות משפטית בבוררות. כתוצאה מהפרת החוזה נגרמים למדינה נזקים עצומים, והמדינה תעמוד על זכויותיה החוזיות והאחרות לצורך קבלת פיצוי מלא מחברת MTS

ובעלי מניותיה".

תגיות