אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרשות להגנת הצרכן לחברות התיירות: אם אזלו המוצרים במבצע, הפסיקו את הפרסום צילום: shutterstock

הרשות להגנת הצרכן לחברות התיירות: אם אזלו המוצרים במבצע, הפסיקו את הפרסום

יום לאחר שהמועצה לצרכנות טענה כי הגדרות ספקי הנופש לגבי הזמנות חדרי מלון - מטעות, ברשות להגנת הצרכן מלינים על הטעיה נוספת: סוכני נסיעות וחברות תעופה מפרסמות מבצעים למרות שהמוצר אזל

31.08.2010, 15:01 | יסמין גיל

יום לאחר שהמועצה לצרכנות פרסמה כי הגדרות ספקי שירותי הנופש לגבי מחירי הלינות בבתי המלון מטעות את הצרכנים, גם ברשות להגנת הצרכן מדווחים על הטעיות בהזמנות נופש. הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס, הוציאה בימים האחרונים הנחיה לגופי התיירות השונים, שעיקרה: אם אזלו המוצרים המוצעים במבצע: טיסות או נופשונים, יש להפסיק מיד את פרסום המבצע.

ההנחיה הוצאה לכלל סוכני הנסיעות באמצעות מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פאתל; לחברות התעופה הזרות הפועלות בארץ באמצעות יו"ר פאנל חברות התעופה הזרות, מנכ"ל קונטיננטל בישראל אבי פרידמן; וכן למנכ"לי אל על, ארקיע וישראייר.

בהודעה נמסר, כי "מבדיקה יזומה שערכה הרשות להגנת הצרכן בפרסומים באתרי אינטרנט ובעיתונות, לגבי מבצעים במחירי טיסות ובמחירי נופשונים, התברר כי בכל הפרסומים קיימת הפרת חוק הגנת הצרכן", נמסר בהודעה.

בין הנחיות עו"ד פינקוס לגורמים השונים, בהמשך לסעיף 15 לחוק הגנת הצרכן: במכירה מיוחדת, קרי מבצע, יש לפרסם אלו טובין או שירותים כלולים במכירה, את מחירם לפני המבצע, את שיעור ההנחה או המחיר לאחר ההנחה, וכן את תנאי המכירה המיוחדת; יש לפרסם את המספר המזערי של השירותים המוצעים במבצע; יש חובה להחזיק מלאי סביר של מוצרים במבצע; אם אזלו השירותים במכירה מיוחדת, יש להפסיק מיד את פרסום המבצע.

עו"ד פינקוס נתנה ארכה לכלל הגופים לתקן את האתרים והפרסומים בעיתונות הכתובה עד תום חודשיים מפרסום ההנחיה. כמו כן, הודיעה כי אי-קיום ההנחיה תהווה עבירה פלילית ותגרום לנקיטת הליכים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות