אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החתמים לחצו והאחים צים הורידו את שווי ההנפקה של כמעט חינם

החתמים לחצו והאחים צים הורידו את שווי ההנפקה של כמעט חינם

שווי החברה בתשקיף המעודכן עומד על 365 מיליון שקל, אולם החתמים מעריכים כי ההנפקה תתבצע במחיר נמוך יותר של 300–310 מיליון שקל

01.09.2010, 11:28 | רחלי בינדמן

רשת המזון הפרטית כמעט חינם של האחים עדי ורני צים עדכנה שלשום את השווי לפיו היא מתעתדת לצאת להנפקה הראשונה שלה בבורסה המקומית. מהתשקיף עולה כי המחיר למניה ירד מ־4 שקלים בתשקיף המקורי ל־3.65 שקלים למניה בתשקיף המעודכן, הורדה של כ־9%.

הגופים המעורבים בהנפקה ציינו כי הורדת המחיר ככל הנראה לא תיסגר בעדכון האחרון והמחיר למניה צפוי לנוע בין 3.1 ל־3.2 שקלים למניה, המשקף לחברה שווי "לפני הכסף" של 310–320 מיליון שקל. אחד החתמים המובילים בהנפקה סבור שההנפקה תיסגר בשווי נמוך יותר של 300–310 מיליון שקל.

חברות מנפיקות נוטות בדרך כלל להציג בטיוטות התשקיפים לבורסה שווי גבוה מהשווי שבו הן צפויות להנפיק, זאת לנוכח היכולת לסטות מהמחיר סטייה של 20% למעלה או למטה. מטבע הדברים, האחים צים העדיפו להתחיל עם מחיר יחסית גבוה. החתמים שוחחו עם האחים והסבירו להם את הצורך לעדכן את המחיר כלפי מטה כדי להתאימו לדרישות השוק. המחיר הקובע למגבלת הסטייה של ה־20% נקבע, אם כן, על 365 מיליון שקל, וההנפקה יכולה להיסגר בשווי מינימלי של 292 מיליון שקל שממנו לא תוכל החברה לרדת יותר.

תשקיף כמעט חינם שפורסם בשבוע שעבר עורר הד ציבורי לאחר שהתברר כי ממש לפני ההנפקה משכו האחים צים כ־50 מיליון שקל כדיבידנד מבלי להמתין ולחלוק את הדיבידנד עם ציבור המשקיעים. אחד מחתמי ההנפקה מציין כי מדובר במהלך שהוא רק טבעי לפני הנפקה. גם ב"כלכליסט" פורסם טור ביקורת המטיל ספק בכדאיות ההשקעה בהנפקה במחיר שהופיע בתשקיף המקורי.

ביקורת נוספת הוטחה בבני המשפחה על כמות עסקאות בעלי העניין שנערכו בין חברות פרטיות של האחים לבין כמעט חינם, ואשר צפויות ללוות את המשקיעים עוד זמן רב במסגרת הסכמים ארוכי טווח שבין החברות הפרטיות לבין כמעט חינם. בעיות נוספות שעלו מהתשקיף נגעו להיעדר רישיון עסק באחד הסניפים הבולטים של הרשת בפתח תקווה וכן לעבירות שונות על חוקי עבודה שביצעה החברה.

למרות זאת חתמי ההנפקה משדרים קולות אופטימיים. ההנפקה לאחר עדכון המחיר נהפכת להרבה יותר אטרקטיבית. אם מניחים שהרווח התפעולי של החברה על בסיס שנתי יעמוד על כ־40 מיליון שקל, הרי שמדובר במכפיל תפעולי של 7.6 ובמכפיל רווח נקי של 11 הנמוכים מהמכפילים שלפיהם נסחרת רשת רמי לוי, הפועלת באותו סגמנט קמעונאי.

תגיות