אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשת שוקן תפצה מגזין ב-180 אלף שקל בשל העתקת כתבות צילום: shutterstock

רשת שוקן תפצה מגזין ב-180 אלף שקל בשל העתקת כתבות

המגזין "המושבות" שמופץ בזכרון יעקב תבע את המקומון "כלבו" בטענה כי העתיק כתבות רבות של המגזין, כולל ציטוטים בלעדיים, ושילב אותן בכתבות ללא מתן קרדיט

01.09.2010, 14:10 | מארק שון
ביהמ"ש המחוזי בחיפה חייב את רשת שוקן וכתב של מקומון ברשת לפצות בסכום של 180 אלף שקל את המגזין הצפוני "המושבות" שמופץ בזכרון יעקב בשל העתקת כתבות. הצדדים הסכימו שהשופט ד"ר עדי זרנקין יכריע בדרך של פשרה, לאחר שלא היה ויכוח על עצם ההעתקה אלא רק על סכום הפיצוי.

המגזין הגיש באוקטובר האחרון תביעה על סך מיליון שקל, בטענה שהמקומון "כלבו" של שוקן (שמופץ אף הוא בזכרון) העתיק כתבות מתוך המגזין. התביעה הוגשה גם נגד עורך כלבו, גיא ורדימון, המנהל בפועל, ניר קושניר, העורך הראשי אבי סולומון, וכתב המקומון יניב דהרי.

בתביעה נטען, כי המקומון של רשת שוקן לקח כתבות רבות של המגזין, כולל ציטוטים בלעדיים, ושילב אותן בכתבות שלו במשך תקופה ארוכה ללא מתן קרדיט. המגזין טען גם שהמקומון של שוקן השתמש גם בצילום של המגזין ללא רשות וללא קרדיט לצלם.

עורך הדין מנחם וייצמן שייצג את רשת שוקן התנגד במהלך הדיון לטענה שלרשת יש אחריות שילוחית על מעשיו של הכתב. וייצמן התנגד גם לגובה הפיצוי ואמר, כי "במבט ראשון התיק נראה לי כמו תיק של מי שמנסה לבנות לעצמו תיק שמן על ידי הכפלת מספרי הכתבות בתביעה לפיצוי".

השופט כתב בהחלטה, כי הנזק שנגרם ל"מושבות" אינו רב והעתקת הכתבות היא תולדה של התנהגות פסולה של הכתב בלבד, שעשה זאת שלא על דעת בעלי המקומון ונושאי המשרה בו, ביניהם העורך הראשי גיא-שמואל ורדימון. "על רקע נסיבות ההפרה סכום הפיצוי הנתבע על ידי התובעים בסך מיליון שקל הינו מופרז ביותר", כתב השופט זרקין, "אני סבור כי יש להסתפק במקרה זה בפיצוי כולל של 180 אלף שקל, כאשר סכום זה יהווה פיצוי הן עבור הפרת זכויות היוצרים והן עבור הפרת הזכות המוסרית"

"מושבות" יוצג באמצעות עורך הדין משה כהן ממשרד שינדלהיים כהן ושות'.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות