אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה האמריקאי מדריך: איך להימנע מג'ט לג צילום: בלומברג

משרד התחבורה האמריקאי מדריך: איך להימנע מג'ט לג

המשרד פרסם השבוע גרסה מעודכנת של "מדריך הצרכנים לנסיעה באוויר" המפורסם משנת 1973, ומספק למטיילים מידע על זכויותיהם ועצות שימושיות

01.09.2010, 20:27 | יסמין גיל

משרד התחבורה האמריקאי (DOT) פרסם השבוע גרסה מעודכנת של "מדריך הצרכנים לנסיעה באוויר", המספק למטיילים מידע על זכויותיהם. מדובר במדריך שיוצא מאז 1973 וכולל עצות כמו: כיצד להשיג את המחיר הטוב ביותר לטיסה? למה לצפות כשטיסה מעוכבת או נדחית? איזה פיצוי לדרוש כשהמזוודה אובדת? וכיצד להימנע מהונאות הקשורות לנסיעות?

"אנו מתייחסים לזכויות הנוסעים בחברות התעופה ברצינות", מסר בהודעה הרשמית של DOT, שר התחבורה האמריקאי, ריי ל'הוד, "אנו מבטיחים שלציבור הטסים תהיה גישה למקורות המידע הצרכני הטובים ביותר, כחלק חשוב מעבודתנו". את המדריך יכולים הנוסעים האמריקאים לקרוא באתר האינטרנט של משרד התחבורה, לבקשו בדואר אלקטרוני או בדואר ולקבלו בחינם, וכן להשיגו במספר נמלי תעופה.

בין ההמלצות: בסעיף תלונות למשל, נכתב כי אם שולחים מכתב תלונה לחברת תעופה, רצוי להדפיסו ובמידת האפשר להגבילו לשני עמודים; "לא משנה עד כמה אתה כועס", נכתב בהמלצות, "דאג שהודעת הדואר האלקטרוני או המכתב ייכתבו בטון עסקי ואל תגזים בתיאור. אם התלונה נשמעת תוקפנית או צינית, המתן יום לפני המשלוח ונסחה מחדש"; מומלץ להוסיף למכתב התלונה שמות של עובדים חצופים במיוחד, ומנגד חשוב גם להחמיא לעובדים שסייעו; "היה הגיוני", נכתב במדריך, "אם הדרישות שלך מוגזמות, אם אתה חצוף או ציני, או משתמש בלשון גסה, במקרה הכי טוב המכתב שלך יזכה אותך בהתנצלות מנומסת ובמקום ברשימת ה'תמהוניים' של חברות התעופה".

בסעיף הונאות נסיעות, מציינים מספר נורות אזהרה, למשל: אם המחיר נשמע טוב מידי מכדי להיות אמיתי, זה כנראה אכן המקרה; אם לוחצים על הלקוח לקבל החלטה מידית; אם מוצעת טיסה "בחברת תעופה גדולה", ללא יכולת של המציע לציין את שם חברת התעופה; אם הנציג לא יכול לספק כתובת רחוב של החברה שאותה לכאורה הוא מייצג; וגם: "אם נמסר לך שזכית בחופשה בחינם, ברר האם אתה נדרש לרכוש מוצר מסוים כדי לזכות בחופשה הזו".

בסעיף בריאות ישנן המלצות להימנעות מג'ט לג, למשל: לישון היטב מספר לילות לפני הטיסה; במהלך הטיסה לבצע תרגילי התעמלות, לא לאכול אוכל כבד ולהימנע ככל שניתן משתיית אלכוהול. בסעיף מזוודות מומלץ שלא לארוז במזוודה שנשלחת אל בטן המטוס מוצרים שקשה להחליף: כרטיסי אשראי, תכשיטים, כסף מזומן, מצלמה יקרה, דרכון, משקפי ראייה או תרופות. ואילו בסעיף עלויות טיסה מוזכר לנוסעים שאם הם רכשו כרטיס טיסה בהנחה, ייתכן ולא יוכלו לקבל את כספם בחזרה במקרה של ביטול.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות