אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיבידנדים: בעלי היאכטות בישראל יוצאים למאבק צילום: גלעד קוולרציק

דיבידנדים: בעלי היאכטות בישראל יוצאים למאבק

וגם: בבנק ירושלים מתכוננים לאירוע הפרידה מהמשנה למנכ"ל, החברים של צביקה לוינסון תורמים לעמותת נותנים תקווה ובמשרד שיף הזנפרץ ושות' רואי חשבון יקיימו ערב הצדעה לשותפם נורי סולימן

02.09.2010, 08:50 | רון גרנות

הים סגור. תבואו מחר

בעלי היאכטות בישראל יוצאים למאבק - הפורום לקידום השיט עתר אתמול לבג"ץ נגד משטרת ישראל ומשרדי הממשלה, בטענה שמערך ביקורת הגבולות שעובד בשעות מצומצמות מאוד מעכב את היאכטות בכניסה למרינות בהרצליה ובתל אביב

.

המרינות משמשות כנמלי כניסה לישראל, והאחריות לנקודות הביקורת מוטלת על משרד הפנים. בפועל, קציני ביקורת הגבולות ובקרי הגבולות הם אנשי משטרה. מהעתירה, שהוגשה באמצעות עורך הדין גד שילה עולה, כי היאכטות שמגיעות לישראל בשעות הלילה, לאחר שעות הנוכחות של בקרי הגבולות במרינה, מעוכבות על ידי משמר החופים בלב ים. בעלי היאכטות טוענים כי עקב כך, נמנע מהם להתקרב למרינה עד שהעמדה בביקורת הגבולות מאוישת. הקהילייה העסקית גועשת ורועשת - איש העסקים אלי פפושדו, שמחזיק ביאכטה פרטית, אמר אתמול כי מדובר בבעיה רצינית: "הטענה מוצדקת, כי אם המרינה היא יעד ליאכטות - גם בינלאומיות וגם מקומיות, הן צריכות להיכנס. לשמחתי, היאכטה שלי לא עוגנת בארץ".

המרינה בהרצליה, צילום: יובל חן המרינה בהרצליה | צילום: יובל חן המרינה בהרצליה, צילום: יובל חן

מנכ"ל אפריקה ישראל לשעבר ארז מלצר ואשתו דורית מחזיקים ביאכטה במרינה בהרצליה. "אין ספק שהבעיה חמורה, ולא קיימת בשום מקום בעולם", אמר מלצר ל"כלכליסט". "כמי שמכיר את ראשי מנהל הספנות - אם זה היה תלוי רק בהם כבר מזמן היה נמצא פתרון. המורכבות נוצרת כתוצאה מהתלות בגורמים שונים וחוסר היכולת להגיע לתאום בין כולם".

יו"ר הפורום לקידום השיט איזי סויסה מסר: "חיל הים עוצר ספינות, כולל של תיירים זרים, בלב ים מחוץ למים הטריטוריאליים של מדינת ישראל. אין נמל בעולם שעוצר ימאים מלהיכנס לנמל. הפקידה במרינה שעושה את ביקורת הגבולות עובדת חצי משרה, שלושה ימים בשבוע". ממשטרת ישראל נמסר: "מימון בקרי הגבולות במרינות נמצא באחריות מנהלי המרינות". ממשרד הפנים, מהמשרד לביטחון פנים וממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה. מארק שון

יהודה נסרדישי, צילום: ששון תירם יהודה נסרדישי | צילום: ששון תירם יהודה נסרדישי, צילום: ששון תירם

רעידת האדמה של נסרדישי

סקרנותם של חברי הנהלת רשות המסים הצליחה להוציא אותם מאדישותם במפגש הרמת הכוסית, שהתקיים שלשום במעלה החמישה. הלוח האלקטרוני בכניסה נשא את הכותרת: "רשות המסים - רעידות אדמה". אנשי הרשות גילו כי מדובר בהרצאה על רעידות אדמה. בסיומה אמר אחד הבכירים: "אחרי התרחישים הפסימיים על הרעידות הצפויות, מצבנו ברשות לא כזה נורא". מנהל רשות המסים יהודה נסרדישי הסכים איתו, וכמוהו שאר הנוכחים באולם: הסמנכ"לים הבכירים דורון ארבלי, משה מזרחי, יעל שביט, זאב פורת, אבי ארדיטי, אהרון אליהו, ויוסי יהודה. נעדר - ד"ר חיים גבאי ששהה בחופשה פרטית.

ירושלים בירושלים

במסדרונות בנק ירושלים נערכים לאירוע הפרידה מהמשנה למנכ"ל יואב נרדי, שפורש לטובת כהונה כדירקטור בבנק לאומי. אירוע הפרידה, שינוצל להרמת כוסית לשנה החדשה, יתקיים ביום שני, 6 בספטמבר, במלון לאונרדו בירושלים. בין האורחים: המנכ"ל אורי פז, דירקטורים ועובדי המחלקות השונות.

פועלי ציון

יאיר סרוסי, ציון קינן והממונה על החטיבה העסקית בבנק הפועלים שמעון גל אירחו שלשום את בכירי המשק להרמת כוסית

שהתקיימה בפארק הירקון. שרי אריסון היתה בין הראשונות להתייצב במקום עם בנה דיוויד. לאחר מכן באו: שאול אלוביץ, יצחק תשובה, צביקה בארינבוים, עידו נויברגר, אבי באום, גבי לסט, גיל אגמון, יוסי מימן, יוסי רוזן, רוני יצחקי ודני ברנר. מחר יפגשו כולם באירוע העמותות של הבנק במשרדי ההנהלה הראשית בתל אביב.

שנה לגבורות

במשרד שיף הזנפרץ ושות' רואי חשבון יקיימו ביום שני הקרוב ערב הצדעה לשותפם נורי סולימן, לציון מפעל חיים אחרי למעלה מ־55 שנה בענף. סולימן שעלה בגיל 19 מעיראק, היה ממקימי אגף מס הכנסה ברשות המיסים, והוא יציין באירוע גם את יום הולדתו ה־79. לאולם אירועים בהדר יוסף בתל אביב יבואו, לצד השותפים במשרד, גם בעלי גיתם מושיק תאומים ומודי כידון, ומנכ"ל קרדן יוסף גרינפלד.

150 אלף שקל תרומה

בין הרמות הכוסית השונות מספיקה הקהילייה העסקית גם לתרום לנזקקים. איש העסקים צביקה לוינסון רתם כמה מחבריו

צביקה לוינסון ופאר נדיר צביקה לוינסון ופאר נדיר צביקה לוינסון ופאר נדיר

לאירוע התרמה לטובת עמותת נותנים תקווה, שגייסה 150 אלף שקל לילדים חולי סרטן בבית החולים תל השומר. בין התורמים: ג'ו נקש שתרם 20 אלף שקל, משה רוזנבלום שתרם 4,800 שקל ומוריס טהרני שתרם 6,000 שקל. עוד נכחו: ארנון תורן, משה גולברי, עודד לוסקי ופאר נדיר.

 

הוזמנתם לחגוג 60 להפניקס?

האירוע: חגיגות 60 שנה לקבוצת הפניקס. בתוכנית: קבלת פנים, דברי ברכה של יצחק תשובה, אהוד כץ ואייל לפידות. המופע המרכזי: ריטה מארחת את עברי לידר.

הפרטים: יום שני, 6 בספטמבר 2010, בשעה 19:00 בלטרון.

המזמינים והמוזמנים: המנכ"ל אייל לפידות, מנהלי קבוצת הפניקס לדורותיה, חברי הדירקטוריון וההנהלה של בית ההשקעות אקסלנס ובכירי קבוצת דלק: בעלי השליטה בדלק יצחק ואלעד תשובה, מנכ"ל קבוצת דלק אסי ברטפלד, גבי לסט, משה עמית, גיל אגמון, אבי בן־בסט, משה קראדי, גדעון תדמור, עוזי ימין, יורם טורבוביץ', יוסי חכמי, בעלי קבוצת מאיר ישראל קז, יו"ר הפניקס לשעבר אהוד שפירא, וגם רוני בירם, גיל דויטש ודוד ברוך מבית ההשקעות אקסלנס, צביקה אגמון, יענקלה שחר ואודי כץ.

תגיות

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
לכל מי שלא מבין
רוב בעלי היאכטות הם אנשים ממוצעים, חלק מהם גר בבתי דירות של 3-4 חדרים במקומות "הזוים" כמו פתח תקווה, רחובות ראשון ועוד. רוב היאכטות שאתם רואים במרינה נקנו בשותפות של 2-5 שותפים, דמי אחזקה של פחות מ 1000 ש"ח לאדם לחודש והשקעה של פחות מ 100 אלף שקל לשותף, בהחלט לא עשירון עליון וגם לא מאיון עליון. הטענה אינה הביקורת שחיל הים עושה, הביקורת היא מוצדקת ונכונה, הטענה היא שמדינת ישראל משאירה יאכטות בים, בניגוד לחוק הבינלאומי וללא סיבה חוקית אמיתית, תוך סיכון חיי אדם וללא כל צורך אמיתי, היאכטות עברו בידוק ביטחוני. מה שמקובל בעולם ומה שאומר החוק הבינלאומי שיאכטה כזאת תכנס למרינה לרציף סגור ונוסעיה אינם רשאים לרדת ממנה לפני ביקורת הגבולות. גם בת"א וגם בהרצליה יש רציפים כאלה שנמצאים בביקורת מתמדת של אנשי כוחות הביטחון השוהים במקום דרך קבע. מדינת ישראל עוברת על החוק במודע, והעובדה היא שבאחת הפעמים שחזרנו מחו"ל והים היה סוער נכנסנו לת"א למרות האיסור ועגנו במזח הנפרד מול תחנת המשטרה. איש לא הגיש נגד אף אחד מאיתנו כתב אישום כי הפרקליטות יודעת היטב שדינה של תביעה כזאת להדחות על הסף וזה יצור תקדים.
ימאי  |  05.09.10
19.
מגיב 7
אתה לא הבנת את מהות העניין. אף אחד לא מתלונן על הבדיקות הביטחוניות אלה על סידורי משטרת הגבולות. הבדיקות הביטחוניות סבירות ומוצדקות בהחלט, הטענה היא שאם אין בקרית גבול היאכטה נאלצת להשאר בלב ים בלי שום הצדקה ובניגוד לכללים שהמדינה בעצמה קבעה. הסיפור מאחורי זה הוא שהמשטרה רוצה עוד הרבה תקנים למרות שניתן לפתור את הבעיה עם תקן אחד במשרה מלאה.
05.09.10
18.
לכל מי שלא מבין
רוב בעלי היאכטות הם אנשים ממוצעים, חלק מהם גר בבתי דירות של 3-4 חדרים במקומות "הזוים" כמו פתח תקווה, רחובות ראשון ועוד. רוב היאכטות שאתם רואים במרינה נקנו בשותפות של 2-5 שותפים, דמי אחזקה של פחות מ 1000 ש"ח לאדם לחודש והשקעה של פחות מ 100 אלף שקל לשותף, בהחלט לא עשירון עליון וגם לא מאיון עליון. הטענה אינה הביקורת שחיל הים עושה, הביקורת היא מוצדקת ונכונה, הטענה היא שמדינת ישראל משאירה יאכטות בים, בניגוד לחוק הבינלאומי וללא סיבה חוקית אמיתית, תוך סיכון חיי אדם וללא כל צורך אמיתי, היאכטות עברו בידוק ביטחוני. מה שמקובל בעולם ומה שאומר החוק הבינלאומי שיאכטה כזאת תכנס למרינה לרציף סגור ונוסעיה אינם רשאים לרדת ממנה לפני ביקורת הגבולות. גם בת"א וגם בהרצליה יש רציפים כאלה שנמצאים בביקורת מתמדת של אנשי כוחות הביטחון השוהים במקום דרך קבע. מדינת ישראל עוברת על החוק במודע, והעובדה היא שבאחת הפעמים שחזרנו מחו"ל והים היה סוער נכנסנו לת"א למרות האיסור ועגנו במזח הנפרד מול תחנת המשטרה. איש לא הגיש נגד אף אחד מאיתנו כתב אישום כי הפרקליטות יודעת היטב שדינה של תביעה כזאת להדחות על הסף וזה יצור תקדים.
ימאי  |  05.09.10
16.
הכל בגלל מריבה על תקציב. יש שוטרים 24/7 במרינה ת'א עם מחשב מקושר.
עד לפני כמה שנים הם ביצעו כניסות ויציאות. עכשיו המשטרה דורשת שהמרינה תממן בקרית במשרה מלאה. לכל המלעיזים - השוטרים במרינה היו יכולים לבצע את בקרת הגבולות. אין כאן שום ענין בטחוני כי לביטחון דואג חיל הים. כרגע יש שוטרת-בקרית במשרה מלאה,במימון המרינה, קייץ וחורף, יש או אין יאכטות זה לא משנה.רוב הזמן היא אינה עושה דבר.עם קצת רצון טוב היה ניתן לסדר במרינה, ליד תחנת המשטרה, שטח סטרילי מפוקח ע'י מצלמות המחוברות לתחנת המשטרה, ולפקח על יאכטה נכנסת בכל זמן שהוא עד שתגיע הבקרית למשמרת הבוקר שלה. מה יותר פשוט מזה בעידן המצלמות והמחשבים. אולי בג'צ יכניס קצת בינה בלב הבירוקרטים. ויותר מכך, יאכטות זרות שהיו יכולות להתארח בישראל, עוקפות אותנו כי שמע הקשיים התפשט בעולם השייטים.
יאכטונר שנכווה, מרינה ת'א , תל-אביב  |  03.09.10
לכל התגובות