אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון: ספקי כמעט חינם סגרו את ההנפקה

פרסום ראשון: ספקי כמעט חינם סגרו את ההנפקה

ויליפוד וקבוצת נטו רכשו את מרבית המניות בהנפקה, שסגרה לפי שווי של 299 מיליון שקל

02.09.2010, 18:43 | רחלי בינדמן

קבוצת משווקי המזון נטו וויליפוד בבעלות צבי ויוסי ויליגר השקיעו את מרבית הכסף בגיוס המוסדי של רשת הקמעונאות כמעט חינם, כך נודע ל"כלכליסט". נטו וויליפוד הינם ספקים גדולים של הרשת. הם השקיעו עשרות מיליוני שקלים בשלב המוסדי, בו גויס סכום של 40 מיליון שקל. הגיוס בוצע לפי שווי חברה של 299 מיליון שקל, אם כי האחים עדי ורני צים, בעלי החברה, ביקשו במקור להנפיק לפי שווי של 500 מיליון שקל.

השלב המוסדי בהנפקה נסגר היום (ה'). כעת תנסה החברה לגייס בשלב הציבורי עוד 10 מיליון שקל במניות וכן עוד עוד 40 מיליון שקל באג"ח. לפי הערכות ההנפקה תצא לפועל לפי שווי של 310 מיליון שקל, זאת לאחר שבתחילה ביקשו שווי של כחצי מיליארד שקל עבור רשת השיווק.

רגע לפני ההנפקה של רשת המרכולים כמעט חינם החליטו הבעלים, להפריד כוחות בעסקי הנדל"ן המשותפים שלהם עקב חילוקי דעות ביניהם על דרך ניהול נכסי הנדל"ן,כך נודע ל"כלכליסט". מסיבה זו נדרשו האחים למשוך דיבידנד מן החברה רגע לפני הנפקתה, לא בכסף מזומן אלא בקרקעות שחולקו ביניהם.

במקור תכננו האחים להנפיק לבורסה את כלל העסקים שלהם כמקשה אחת - הן את פעילות רשת מחסני כמעט חינם והן את הקרקעות שרכשו במהלך השנים. אלא שבהתייעצות עם עורכי הדין ורואי החשבון שנשכרו להובלת ההנפקה, הובהר להם כי סיכויי ההצלחה של הנפקה כזו, שכוללת עסקי נדל"ן וקמעונאות יחד, אינם גבוהים. האחים החליטו לא רק להפריד בין עסקי הקמעונאות לנדל"ן אלא גם לחלק אותם בין שניהם ולא להמשיך לנהל אותם ביחד. זאת, כאמור, עקב חילוקי הדעות ביניהם.

תגיות