אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוק הפרסום במפרץ הערבי צמח ב-20% במחצית הראשונה צילום: בלומברג

שוק הפרסום במפרץ הערבי צמח ב-20% במחצית הראשונה

זאת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההוצאות על פרסום במהלך המחצית הראשונה של 2010 הסתכמו בכ-5.05 מיליארד דולר

02.09.2010, 23:37 | דורון פסקין
נתונים עדכניים שפורסמו במפרץ מצביעים על עלייה של כ-20% בהוצאות הפרסום בשש מדינות המפרץ - סעודיה, איחוד האמירויות, כווית, קטאר, בחריין ועומאן - במהלך המחצית הראשונה של שנת 2010 לעומת התקופה המקבילה ב-2009. סך ההוצאות בתקופה הנדונה הסתכם ב-5.05 מיליארד דולר, הרבה מעבר לציפיות של המומחים נוכח המשבר העולמי.

במהלך 2009 צמח שוק הפרסום בכ-9% והסתכם ב-9.2 מיליארד דולר לעומת 8.9 מיליארד דולר במהלך 2008. אם במחצית השנייה יישמר קצב ההוצאות, יעבור בפעם הראשונה שוק הפרסום במדינות המפרץ הערביות רף של 10 מיליארד הדולר.

הפרסום באמצעי התקשורת הפאן ערביים הסתכם בינואר – יוני 2010 ב-2.86 מיליארד דולר, עלייה של 34% בהשוואה למחצית הראשונה של 2009. הפרסום באמצעי התקשורת הפאן ערביים שולט על 54% מכלל שוק הפרסום במדינות המפרץ.

את העלייה הגדולה ביותר בהוצאות הפרסום בששת החודשים הראשונים של 2010 רשם השוק הבחרייני (40%). השוק העומאני צמח בכ-12%. השוק הסעודי צמח בכ-9% ודווקא השוק המשגשג בדרך כלל של האמירויות רשם ירידה של 4%. יצוין כי השוק באמירויות הוא הגדול ביותר במפרץ ואחראי על כשליש מכל הוצאות הפרסום באזור זה.

דורון פסקין הוא מנהל אגף המחקר בחברת אינפו פרוד מחקרים (המזה"ת) www.inforpd.co.il

תגיות