מי יקים את הרכבת הקלה בת"א? נדע אחרי החגים
המגעים בין הצדדים נמשכו היום, אך לא נמסר על החלטה חד משמעית; מקורבים לפרויקט טוענים כי הזכיינית קיבלה את הצעת המדינה
כיצד הסתיימו המגעים שהתקיימו היום (ה') בין המדינה לחברת MTS, זכיינית הרכבת בתל אביב? תלוי את מי שואלים. נציגי שני הצדדים ניסו להגיע להכרעה, אולם דיווחים סותרים התקבלו מהפגישה. בעוד שמקורבים לפרויקט טוענים כי הזכיינית קיבלה את הצעת המדינה, גורמים המקורבים לאוצר מסבירים כי אם השיחות היו מסתיימות בבשורות טובות, הן היו מגיעות גם לציבור.
במידה ו-MTS אכן קיבלה את התניות המדינה, מדובר למעשה בהתקפלות רבתי, כיוון שרק לפני מספר ימים אמרו נציגיה שהצעתם למדינה, כפי שהועברה במרתון השיחות האחרון, היתה "אחרונה בהחלט". גורם המקורב לאוצר תיאר את המהלך כניסיון למשוך זמן, מאחר שהאוצר כבר הודיע על ביטול הפרויקט והלאמתו, ובעוד כשמונה ימים אמורה המדינה לחלט את ערבויות הזכיין (כ-138 מיליון שקל) ולשחררו מהפרויקט.
לפני כשבועיים הודיעה המדינה על הלאמת הפרויקט בטענה שהזכיין לא מסוגל להקימו. במקביל חזרה MTS על הצהרתה כי המשבר הכלכלי מונע ממנה להגיע לסגירה הפיננסית, והפעילה שני סעיפים בחוזה שקוראים למדינה לשבת עמה כדי ללבן את המחלוקות, ובמקביל להטיל את ההכרעה בנושא על צוות הבוררים: בועז אוקון ויהודית צור מצד המדינה ועו"ד אלי זהר מצד הזכיינית. הפער בין הצדדים נאמד ב-40 מיליון יורו, כ-2% בלבד משוויו של הפרויקט. המדינה, שכבר עומלת על תוכנית לביצוע עצמי של הפרויקט, אמורה לחכות לפסיקת הבוררים שתגיע ככל הנראה רק אחרי החגים.
3 תגובות לכתיבת תגובה