אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מי יקים את הרכבת הקלה בת"א? נדע אחרי החגים

מי יקים את הרכבת הקלה בת"א? נדע אחרי החגים

המגעים בין הצדדים נמשכו היום, אך לא נמסר על החלטה חד משמעית; מקורבים לפרויקט טוענים כי הזכיינית קיבלה את הצעת המדינה

02.09.2010, 19:08 | ליאור גוטמן

כיצד הסתיימו המגעים שהתקיימו היום (ה') בין המדינה לחברת MTS, זכיינית הרכבת בתל אביב? תלוי את מי שואלים. נציגי שני הצדדים ניסו להגיע להכרעה, אולם דיווחים סותרים התקבלו מהפגישה. בעוד שמקורבים לפרויקט טוענים כי הזכיינית קיבלה את הצעת המדינה, גורמים המקורבים לאוצר מסבירים כי אם השיחות היו מסתיימות בבשורות טובות, הן היו מגיעות גם לציבור.

במידה ו-MTS אכן קיבלה את התניות המדינה, מדובר למעשה בהתקפלות רבתי, כיוון שרק לפני מספר ימים אמרו נציגיה שהצעתם למדינה, כפי שהועברה במרתון השיחות האחרון, היתה "אחרונה בהחלט". גורם המקורב לאוצר תיאר את המהלך כניסיון למשוך זמן, מאחר שהאוצר כבר הודיע על ביטול הפרויקט והלאמתו, ובעוד כשמונה ימים אמורה המדינה לחלט את ערבויות הזכיין (כ-138 מיליון שקל) ולשחררו מהפרויקט.

לפני כשבועיים הודיעה המדינה על הלאמת הפרויקט בטענה שהזכיין לא מסוגל להקימו. במקביל חזרה MTS על הצהרתה כי המשבר הכלכלי מונע ממנה להגיע לסגירה הפיננסית, והפעילה שני סעיפים בחוזה שקוראים למדינה לשבת עמה כדי ללבן את המחלוקות, ובמקביל להטיל את ההכרעה בנושא על צוות הבוררים: בועז אוקון ויהודית צור מצד המדינה ועו"ד אלי זהר מצד הזכיינית. הפער בין הצדדים נאמד ב-40 מיליון יורו, כ-2% בלבד משוויו של הפרויקט. המדינה, שכבר עומלת על תוכנית לביצוע עצמי של הפרויקט, אמורה לחכות לפסיקת הבוררים שתגיע ככל הנראה רק אחרי החגים.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
הקלות ש MTS דורשת מחייבות לערוך מכרז חדש
לא יתכן שעכשיו MTS דורשת הקלות וויתורים, אם היו נותנים לכולם את לוח הזמנים ואת ההקלות שהיא רוצה לקבל כבר בשלב הגשת ההצעות למכרז, אולי עוד קבוצות היו ניגשות אליו ומציעות הצעות טובות יותר. הקרב הבא יהיה על חילוט הערבויות ש MTS הפקידה, הם ינסו לשכנע את המדינה לוותר עליהן בתמורה לויתור מצידם על תביעות עתידיות נגד המדינה, אסור לוותר להם ושהם ישלמו על הנזקים האדירים שהם גרמו. איך יתכן שמתמודד זוכה במכרז שדורש מימון עצמי ללא שום יכולת לממן אותו ? יש לחייב את המתמודדים במכרזים לחתום על הסכמי מימון מחייבים שיכנסו לתוקף מיידיי במקרה של זכיה ויהיה מחייב גם במקרה של משבר פיננסי. אם הבנקים יכולים לתכנן הלוואות שיפרסו על עשרות שנים, לא צריכה להיות להם בעיה לחזות את תנאי המימון בשלב הגשת ההצעות.
יריב , תל אביב  |  03.09.10