אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הערכות: יוטיוב יהפוך השנה לרווחי - לראשונה בתולדותיו

הערכות: יוטיוב יהפוך השנה לרווחי - לראשונה בתולדותיו

ארבע שנים לאחר שנרכש על ידי גוגל תמורת 1.65 מיליארד דולר, ולאחר תקופה ארוכה של הפסדים, בכירים בחברה מעריכים כי שירות הווידיאו הפופולרי יתחיל להחזיר את ההשקעה בו

05.09.2010, 11:22 | יוסי גורביץ
במשך שנים, נחשב יוטיוב לאבן ריחיים על צווארה של גוגל, כאשר המשאבים שהושקעו בו היו גדולים משמעותית מההכנסות שהוא גרף; לפני כשנה וחצי פורסמה הערכה שיוטיוב עולה לגוגל 470 מיליון דולר בשנה. אבל השנה, כך העריך הניו יורק טיימס שלשום (ו') בהסתמך על מקורות בכירים בגוגל, יוטיוב יהפוך לרווחי לראשונה בתולדותיו.

גוגל רכשה את יוטיוב ב-2006 תמורת 1.65 מיליארד דולר – ככל הנראה, כפי שהודה לימים המנכ"ל אריק שמידט, היא שילמה מיליארד אחד יותר מדי – ומאז התקשתה להפיק ממנו רווחים. בשנתיים האחרונות היא עושה מאמצים ניכרים לשנות את פניו של שירות הווידיאו הפופולרי, מאתר תוכן גולשים לאתר של תוכן איכותי, ובין השאר החלה לאחרונה להציג בו סרטים באורך מלא, ודווח כי היא במגעים עם אולפנים לקראת שידור סרטים רבים באורך מלא תמורת תשלום. .

אבל השינוי שהופך את יוטיוב לרווחי החל לפני שנה, כאשר גוגל שינתה את מדיניותה כלפי תוכן מוגן בזכויות יוצרים שהועלה ליוטיוב: במקום למחוק אותו אוטומטית – שירות מיוחד של גוגל מזהה חומר כזה כמעט מיד – היא העניקה ליצרני התוכן שלהם הוא שייך בחירה בין מחיקה ובין הצמדת פרסומות שלהם לסרטון, כשההכנסות מהפרסומות מתחלקות בין בעל התוכן ובין גוגל.

צפיות בסרטונים כאלה מהוות שני שלישים מכלל שני מיליארד הצפיות בסרטונים עם פרסומות מדי שבוע – עלייה של 50% לעומת התקופה המקבילה ב-2009 – ודי בהכנסות מהן, לדברי אנליסטים, להעלות את הכנסותיו של יוטיוב לכ-455 מיליון דולר, ובכך להפוך אותו לראשונה לרווחי. יצוין כי הרווחים המגיעים מיוטיוב הם שבריר מכלל הרווחים של גוגל; ביולי דיווחה החברה על רווח של 1.84 מיליארד דולר ועל הכנסות של 6.82 מיליארד דולר.

מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, אמר כי התפנית ביוטיוב החלה לפני כשנה וחצי, כשביקש ממנהלי יוטיוב להתמקד ברווחיות.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
רק מוכיח מה שחשבתי -
א. יוסי, נהיה תענוג לקרוא כתבות שלך. קצת פחות אנטי-קוד-פתוח וקצת פחות אנטי-פיראטיות, נהנתי. ב. כשאולפני הסרטים והמוזיקה יפסיקו להתעקש על מכירה של מוצרים במחירים מופקעים, כשאולפני הסרטים והמוזיקה יפסיקו להתעקש על שיווק שלא דרך האינטרנט והצמדות למודלים עלובים וישנים שפגו זמנם, רק אז הם יצליחו לעשות את הכסף האמיתי. לא בעזרת ניסיונות עלובים להגן על המודל הישן שלהם עם אין-ספור תביעות...
ים מסיקה  |  05.09.10