אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אנחנו כרטיס הכניסה לקניון" צילום: תומי הרפז

"אנחנו כרטיס הכניסה לקניון"

כאשר מייסד רשת האופנה HDL גילה שהוא מבלה חלק ניכר מזמנו בסיוע לחברים לנהל את עסקיהם, הוא החליט להפוך את זה לעסק. החברה שהקים, LBS, מספקת ייעוץ, תמיכה פיננסית והטבות שונות לעסקים קטנים

06.09.2010, 08:31 | רימונה פרקש־ברוך

צביקה לוינסון, המנכ"ל והבעלים של חברת האופנה HDL דפנה לוינסון, הקים לאחרונה מיזם עסקי חדש שמטרתו לעזור לעסקים קטנים ובינוניים. במסגרת המיזם, שנקרא LBS (ר"ת: Levinson Business Solution), יינתנו ייעוץ והנחיה בתחומי השיווק והריטייל (קמעונאות), במיוחד בקניונים, וכן תמיכה פיננסית מקרן שהקים לוינסון עם אנשי עסקים ופעילים בתחום הקניונים, בהיקף של כ־20 מיליון שקל.

החברה החדשה מציעה שני מסלולים עיקריים. למסלול הכולל סיוע פיננסי יבחרו השותפים בקרן רק עסקים שלהם פוטנציאל להגדלה משמעותית של הרווחים.

עיקרו של המסלול השני הוא קבלת ייעוץ, הנחות ותנאים מועדפים במגוון תחומים, שבהם יכולים לסייע לוינסון ושותפיו: מוצרים פיננסיים הדרושים לניהול העסק; ביטוח עסקים, נכסים, רכבים ובריאות; קשר עם הבנקים וסיוע בקבלת הלוואות; ייעוץ משפטי וכלכלי; ליסינג תפעולי; תקשורת, טלפוניה ואינטרנט; והנחות בתיירות ונופש.

המודל העסקי של החברה הוא השתתפות ברווחים, אך ורק אם רווחיהם של העסקים שיקבלו סיוע יגדלו ב־30% לפחות. במקרה כזה הם ישלמו 3%–5% מהרווח הנוסף ל־LBS.

לוינסון רכש את ניסיונו העסקי מאז שהקים לפני 15 שנה את HDL דפנה לוינסון. לחברת האופנה 22 סניפים בפריסה ארצית, ומחזור עסקי של יותר מ־24 מיליון שקל בשנה. במיזם החדש הוא מציע לבעלי עסקים להיעזר לא רק בכישורי הניהול והשיווק שלו, כי אם גם בקשרים הרבים שצבר. שותפיו לקרן התחייבו אף הם לתת סיוע גם בהיבטים שמעבר להשקעה הפיננסית.

צביקה לוינסון. "אנשים שמנהלים עסק קטן פחות יודעים לנהל ולשווק", צילום: אוראל כהן צביקה לוינסון. "אנשים שמנהלים עסק קטן פחות יודעים לנהל ולשווק" | צילום: אוראל כהן צביקה לוינסון. "אנשים שמנהלים עסק קטן פחות יודעים לנהל ולשווק", צילום: אוראל כהן

למה בחרת להתמקד דווקא בעסקים קטנים ובינוניים?

"הרבה אנשים שמנהלים עסק קטן או בינוני יודעים לעשות את העבודה - במיוחד יוצרים ומעצבים - אבל פחות יודעים לנהל ולשווק, ופה מתחיל הקושי. הקושי השני שקיים בעסקים בסדר הגודל הזה הוא בהתמודדות עם התחרות שקיימת בענף או בתחום שבחרו לעסוק בו.

"במקום הזה אנחנו יכולים להיכנס ולהעניק לעסק את הייעוץ האסטרטגי והשיווקי הנכון. החברה שלנו תוכל לעזור לעסקים שבהם נבחר גם לקבל כרטיס כניסה לקניונים השונים, באמצעות הקשרים והכוח שיש לנו, דבר שמהווה חמצן לכל עסק קטן שרוצה לצמוח".

רוב הקרנות שמסייעות לעסקים קטנים עושות זאת באמצעות הלוואה או מענק. איפה צמחה ההחלטה להעניק תמיכה נוספת?

"במשך השנים, בגלל הידע והקשרים שצברתי, יצא לי לעזור לעסקים רבים. העזרה היתה ברמה חברית, ומובן שלא גביתי על כך כספים. עם הזמן הבקשות הלכו וגדלו, והתחלתי להרגיש ש־30% מהזמן שלי אני מתעסק בלעזור לעסקים אחרים. במשך השנים קניתי גם כל מיני חברות קטנות שנקלעו לקשיים, ואז החלטתי על הקמה של מיזם שיפעיל לא רק קרן שתעניק סיוע כספי, אלא גוף שיוכל להעניק עזרה בפתיחת דלתות, ייעוץ בשיווק, הוזלת עלויות, וכן גוף שירכז את כל מה שקשור לזכויות של עצמאים שאינם מאוגדים".

לוינסון מקווה להקים במקביל לחברה החדשה גם פורום מקצועי (ללא מטרות רווח) של בעלי עסקים קטנים ובינוניים, לקידום האינטרסים המשותפים שלהם. דמי החבר בפורום יהיו כ־100 שקל לחודש.

מה תרצה לקדם במסגרת הפורום?

"נרצה לתת ייצוג מול משרדי הממשלה והרשויות המקומיות, להביא לסיום תהליכי החקיקה בנושא תשלום דמי אבטלה לעצמאים מובטלים, לקבוע קריטריונים ברורים לקבלת רישיון לניהול עסק תוך זמן קצוב, להתאים את שיעור הארנונה לאופי האזור והשטחים, ולפרוס חובות ארנונה לתקופה ארוכה לעסקים במצוקה".

מה ההליך שצריך לעבור עסק שמבקש לקבל תמיכה מ־LBS?

"העסק צריך שקודם כל תהיה לו זיקה לתחום הריטייל, ויהיה אפשר למכור את הסחורה שלו בקניונים. עסק כזה צריך להגיש בקשה לתמיכה ולהציג מחזור עסקי במהלך השנה־שנתיים האחרונות. כיום כבר למעלה מ־30 עסקים פנו אלינו, וכרגע אני מטפל בקידום של חמישה עסקים. כחלק מהמיזם החלטנו להקים גם יריד שיסתובב באופן קבוע בין הקניונים השונים, ויכיל עסקים יותר צבעוניים ומעניינים".

ירידים כאלה קיימים בקניונים גם היום.

"נכון, אבל הם לא נראים טוב, אין אחידות ונראוּת לכולם. אני רוצה למסד את הירידים ולהביא לכך שהם יגיעו לכל הארץ, ולא רק ינדדו בין חדרה לגדרה".  

תגיות