אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שטייניץ לזכיינית הרכבת בת"א: "אין סיבה לבטל ההחלטה להלאים את הפרויקט" צילום: עמית שעל

שטייניץ לזכיינית הרכבת בת"א: "אין סיבה לבטל ההחלטה להלאים את הפרויקט"

שר האוצר נפגש היום עם נציגי MTS. גורמים במשרד: ראשי MTS לא הציגו בפגישה כל מידע חדש בנוגע ליכולתה להשיג את המימון הדרוש להשקת הפרויקט

06.09.2010, 15:01 | ליאור גוטמן

"כוונות טובות אינן עוזרות ואינן מצדיקות את הפיכת החלטת הרשות הממונה לבטל את החוזה עם זכיינית הרכבת הקלה בתל אביב, MTS" - כך אמר היום (ב') שר האוצר יובל שטייניץ לראשי MTS, בהתייחסו להחלטת המדינה לבטל את החוזה עמה ולהלאים את הפרויקט.

כפי שפורסם ב"כלכליסט", הבוקר התקיימה פגישה בין השר לנציגי הזכיינית במטרה להגיע להסכמות שיאפשרו את השקת הפרויקט. בפגישה נכחו סגן שר האוצר הרב יצחק כהן, החשב הכללי שוקי אורן וסמנכ"ל משרד התחבורה, יצחק זוכמן.

לדברי האוצר, שטייניץ הקשיב לדבריהם של נציגי MTS על מחויבותם לפרויקט; ואולם לטענת גורמים במשרד, ראשי MTS לא הציגו בפגישה כל מידע חדש בנוגע ליכולתה להשיג את המימון הדרוש להשקת הפרויקט.הפער בין הצדדים נאמד ב-40 מיליון יורו, כ-2% מערכו הכללי של הפרויקט.

"אנו נמצאים כיום יותר משלוש שנים אחרי החתימה על ההסכם. החברה כשלה בסגירה הפיננסית ובהתנעת הפרויקט. מדובר בפרויקט בעל חשיבות לאומית שאמור להקל את בעיות התחבורה והנגישות בגוש דן עם השפעות על המדינה כולה. מטרת המדינה היא להעלות את הרכבת על הפסים בהקדם האפשרי", אמר שטייניץ.

כעת מחכים הצדדים לפסיקת הבוררים, שיקבעו האם טענות המדינה נכונות. הבוררים - יהודית צור, בועז אוקון ועלי זהר - אמורים למסור את החלטתם בשבועות הקרובים. יצוין כי הבוררים עשויים להפוך את החלטת שטייניץ, ולאפשר ל-MTS להמשיך בקידום הפרויקט.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
רכבת פוגעת בהכנסות ממיסים
המדינה מעודדת אנשים להשתמש ברכב פרטי כי המס רכישה הוא 80% מס דומה מוטל על דלק לפכך זה מעודד נהגים שתקועים בפקקים לרכוש רכב חדש ולבזבז דלק רכבות יעילות בעיקר לפריפריה יורידו את מחירי הנדלן ובכך יפגעו ההכנסות של המנהל ומס שבח אנשים לא יקנו מכוניות חדשות ולא יבזבזו דלק ואז מאיפוה ייהיה כסף לשלם לחרדים ולשחיתות הציבורית?
פיח , מרכז צפוף ומזוהם  |  06.09.10
2.
המדינה הייתה צריכה כבר מזמן להעיף את MTS
החברה הזאת עושה צחוק מהמדינה מאז שהיא הצליחה לדחות את מועד הסגירה הפיננסית הראשון, וזה בולט במיוחד ב"אולטימטום" הנוכחי, שלו MTS הגיבה באיחור וללא אישור מהבנקים המלווים. אם ככה החברה הזאת מתנהלת בשלב הזה, תאר לעצמך איך היא תתנהל בתקופת הביצוע - הסאגה הירושלמית תראה כגן עדן לעומת מה שילך בגוש דן. אני לא מאמין לעצמי שאני כותב את זה, אבל נראה לי שעדיף כבר שהמדינה תבצע את הפרוייקט (בהנחה שיש כוונה רצינית לבצע אותו) מאשר להכנס להרפתקאה נוספת עם הקבוצה הכושלת הזאת. אם האוצר בכל זאת יחליט להמשיך עם MTS, ראוי שיטילו על הקבוצה מספיק מגבלות דרקוניות בשביל לוודא שהם לא יוכלו שוב לתקוע את הפרוייקט כמו שהם עשו בשנתיים האחרונות.
נועם , הרצליה  |  06.09.10
1.
ההקלות ש MTS דורשת מחייבות עריכת מכרז חדש
אם היו נותנים לכולם כבר בשלב הגשת ההצעות למכרז את לוחות הזמנים ואת ההקלות ש MTS דורשת, אולי עוד קבוצות היו ניגשות אליו ומציעות הצעות טובות יותר. הקרב הבא יהיה על חילוט הערבויות ש MTS הפקידה, הם ינסו לשכנע את המדינה לוותר עליהן בתמורה לויתור מצידם על תביעות עתידיות נגד המדינה, אסור לוותר להם ושהם ישלמו על הנזק שהם גרמו למדינה. איך יתכן שמתמודד זוכה במכרז שדורש מימון עצמי ללא שום יכולת לממן אותו ? יש לחייב את המתמודדים במכרזים הדורשים יכולת מימון עצמית לחתום על הסכמי מימון מחייבים שיכנסו לתוקף מיידיי במקרה של זכיה ושיהיו מחייבים גם במקרה של משבר פיננסי. אם הבנקים יכולים לתכנן הלוואות שיפרסו על עשרות שנים, לא צריכה להיות להם בעיה לחזות את תנאי המימון כבר בשלב הגשת ההצעות למכרז
יריב , תל אביב  |  06.09.10