אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אגד: התחנה המרכזית החדשה מפרה הסכם להקצות לנו 15% ממניותיה צילום: אורן אגמון

אגד: התחנה המרכזית החדשה מפרה הסכם להקצות לנו 15% ממניותיה

10 חודשים לאחר ההודעה על מימוש האופציה, בעלי התחנה המרכזית החדשה טוענים שהקצאת המניות דורשת אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים

12.09.2010, 12:46 | מארק שון

קואופרטיב אגד פנה ערב החג לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בדרישה שהתחנה המרכזית החדשה בתל-אביב תקצה לו 15% מאחזקותיה. זאת 10 חודשים לאחר שהתחנה הודיעה כי היא מממשת את האופציה שלה להקצאת המניות.

באפריל האחרון ההקצאה עוד נראתה כעניין סגור שרק מצריך את האישורים הסופיים, לאחר שנציגת התחנה המרכזית, עורכת הדין קרן פאר, שלחה לאגד מכתב בו כתבה כי "בתחילת חודש מאי צפויה להתקיים ישיבת מועצת מנהלים שתדון בנושא".

הנושא טרם אושר ומאז יולי האחרון הטונים בין הצדדים עלו. בעלי התחנה המרכזית פנו ביולי לבית המשפט וטענו באמצעות עורך הדין ישראל שלו כי כי אגד הפרה הסכמים וחייבת לה כ-10 מיליון שקל. בנוסף, לטענת בעלי התחנה נוכח החלטת הממונה לשעבר על ההגבלים העסקיים, ד"ר דודי תדמור, מסופי האוטובוסים הם מונופול ומשאב חיוני וראוי שבטרם ההקצאה אגד תפנה לממונה בכדי לקבל אישור להקצאה. עורכת הדין ממשרד כספי אורנה קידר, השיבה בשם אגד כי "הפניה לממונה על ההגבלים הינה בניגוד לדעת אגד. למיטב הבנתי לא נתקיימו נסיבות המצריכות פניה לקבלת אישור להקצאת המניות".

בעלת השליטה בתחנה (82%) היא חברת אחזקות התחנה, שמוחזקת בשרשור באמצעות נצבא החזקות וחיים אינדיג. הסכם השכירות המקורי בין אגד לתחנה נחתם בנובמבר 1991, אז שכרה אגד את הקומות השישית והשביעית במבנה.

מהבקשה של אגד עולה, כי מאז הקמתה, התחנה המרכזית היתה בקשיי נזילות ועמדה בפני סכנה ממשית למינוי כונס נכסים. לטענתה, במשך שנים היא נחלצה לעזרתה והסכימה לשלם דמי שכירות גבוהים יותר ממה שהתחייבה אליהם או שהקדימה תשלומים קיימים. ביוני 1999 נחתם הסכם נוסף להארכת תקופת השכירות במסגרתו ניתנה לאגד אופציה לרכישת מניות בתחנה.

בדצמבר 2009 הודיעה אגד שהיא מפעילה את האופציה והציעה למנות את פרופ' יצחק סוארי שיעריך את שווי המניות. מעסקה אחרת באותה שנה, במסגרתה רכשה חברת האחזקות 48% מהמניות מחברת מ.ט.נדל"ן, עלה כי שווי התחנה המרכזית הוא כ-6.19 מיליון דולר. לטענת אגד, התחנה לא ראתה צורך במעריך שווי כיוון שהיא הסכימה שהסכומים ששולמו לה כ"תוספת דמי שכירות" (כ-16.1 מיליון דולר) עלו באופן משמעותי על 15% מערכה.

תגיות