אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל גוגל ישראל בכנס "כלכליסט": העולם הדיגיטלי מאפשר לעסק קטן להתחרות במגרש של הגדולים צילום: אוראל כהן

מנכ"ל גוגל ישראל בכנס "כלכליסט": העולם הדיגיטלי מאפשר לעסק קטן להתחרות במגרש של הגדולים

מאיר ברנד: "השינויים בהרגלי הצריכה מהווים הזדמנות שיווקית לעסקים, אבל גם איום למי שלא מתאימים את עצמם לעידן החדש. לא בכדי הוטמע הביטוי 'אם אתה לא שם, אתה לא קיים' על עולם האינטרנט

13.09.2010, 10:31 | הדר קנה

"עסקים שלא בונים נוכחות באינטרנט משולים לחניות שמקבלות את הלקוחות שלהם עם דלת סגורה", כך אמר מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, בוועידה לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט" וגוגל בשיתוף להב.

ברנד הסביר את חשיבות האינטרנט בעולם המודרני בעיקר לעסק הקטן.

"העולם שאנחנו נמצאים בו השתנה מהותית בעשור האחרון. ישראל היא בין המובילות בשינוי: 96% מהגולשים מבלים באינטרנט מידי יום. הם מבלים למעלה משעה ביום בממוצע - מספר 2 בעולם. מחפשים מידע, משווים מוצרים, בודקים מחירים, מתקשרים, מבלים ברשתות חברתיות. עם בואו של הטלפון החכם הם עושים את כל זאת גם בסלולארי", אמר ברנד.

"השינויים הללו בהרגלי הצריכה מהווים הזדמנות שיווקית לעסקים, אבל גם איום למי שלא מתאימים את עצמם לעידן החדש. לא בכדי הוטמע הביטוי 'אם אתה לא שם, אתה לא קיים', על עולם האינטרנט. למרות שברור לכולם שהצרכנים מחפשים ורוכשים מוצרים ושירותים אונליין עדיין מחקרים מראים כי 50% מהעסקים עדיין לא בנו אתר אינטרנט".

ברנד סיפר כי העולם הדיגטלי מאפשר לעסק קטן לפרוץ גבולות ולהתחרות במגרש של הגדולים בזכות האינטרנט: "העולם הדיגטלי מאפשר לעסק קטן וחכם להתחרות במגרש של הגדולים. עולם שאין בו מגבלות של שטח מדף, זמן אוויר ומיקום.

עולם שבו אפשר לתת למוצר או לשירות שלכם לדבר בפני עצמו. נציג בפניכם סרטון ביוטיוב של עסק קטן שהצליח להגיע ל-22 מיליון צפיות באמצעות סרטון על המוצר שהעלה לרשת, אתם יכולים להיות העסק הזה מחר!".

תגיות