אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"82% מהחלטות הקנייה לא נעשות בחנות" צילום: עמית שעל

"82% מהחלטות הקנייה לא נעשות בחנות"

ריקי דרורי, סמנכ"לית השיווק של גוגל, בוועידה לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט" וגוגל בשיתוף להב: "רוב הצרכנים עושים סקר שוק ברשת לפני שהם מבצעים את הקנייה - ולכן חשוב להיות שם"

13.09.2010, 16:45 | מיכל תוסייה כהן

"המהפכה הדיגיטלית שינתה את פני עולם השיווק, והיא נותנת לעסקים קטנים כוח רב מבעבר" - כך אמרה היום. סמנכ"לית השיווק של גוגל, ריקי דרורי. היא דיברה בוועידה לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט" וגוגל בשיתוף להב. 

"ישראל נמצאת במקום השני בעולם ברמת הצריכה של תכנים ברשת אחרי קנדה, עם 38.8 שעות שבועיות באינטרנט", אמרה דרורי. ואולם לדבריה, הפרסום באינטרנט בישראל אינו תואם את הרגלי הצריכה: שוק הפרסום בארץ גלגל ב-2009 3.7 מיליארד שקל - אך רק 14% הושקעו ברשת.

כמו כן, לדברי דרורי, רק ל-52% מהעסקים בישראל יש אתר אינטרנט משלהם, ובעלי העסקים שיש להם אתר - מעדכנים אותו רק מדי שלושה חודשים.

"זה כמו שיהיה רחוב שבו חצי מהחנויות סגורות, וגם אלו שפתוחות אינן משנות את חלון הראווה" אמרה דרורי. "זה מצב שלילי, שכן הרשת היא אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים ביותר. סקר שערכנו חשף כי ב-2010 82% מההחלטות על קנייה של מוצרים לא נעשו בחנות, אלא בעקבות בדיקה מקדימה של הלקוח. כיום, רוב הצרכנים עושים סקר שוק ברשת לפני שהם מבצעים את הקנייה - ולכן חשוב להיות שם".

דרורי אמרה כי התפיסה הרווחת ולפיה מי שמשלם יותר כסף לגוגל מקבל הפניות במיקום טוב יותר בראש העמוד, היא מוטעית. לדבריה, "התפיסה של גוגל היא כי הצרכן הוא המלך, ולכן עלינו לתת לו את המידע שהוא מחפש. אתר שנותן את המידע בצורה הטובה ביותר ויודע להשתמש באופן נכון במונחים גנריים, יעלה את הסיכוי לעלות לראש הטבלה, גם על חשבון מי ששילם יותר כסף".

תגיות