אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"10% מהעסקים הקטנים נסגרים מדי שנה"

מנהל השיווק של פלאפון בוועידה המרכזית לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט": "שימוש נכון בטכנולוגיה יכול להציל את העסק". לעומתו טען צביקה לוינסון: "האינטרנט לא מהווה פתרון פלא"

13.09.2010, 16:13 | מיכל תוסייה כהן

"על פי הלמ"ס יש 400 אלף עסקים קטנים בישראל, שמתוכם נסגרים 40 אלף כל שנה, שהם 10%". כך אמר מנהל השיווק העסקי בפלאפון, אריאל כהן, בפאנל "מעסק קטן לבינוני וגדול" בוועידה לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט" וגוגל בשיתוף להב.

עם זאת, אומר כהן, כי מחקר שערכה החברה החשף כי ישנו אמצעי להצלת עסק מקריסה - שימוש נכון בטכנולוגיה. "כל העסקים שהשתמשו בשירותי מידע, כמו גלישה סלולארית, אימיילים וכדומה, שרדו את התחרות הקשה בעולם העסקים ורק 2% מהם נסגרו. מה שאומר שעסק שיודע להשתמש בטכנולוגיה מתקדמת ביעילות, הסיכוי שלו להיסגר מצטמצם בחמישית".

 

כתבות נוספות מהוועידה:

מנהל העסקים האזורי של סיסקו ישראל, אלון סלע, הסכים עם דבריו של כהן: "כל עסק צריך פתרון טכנולוגי שיגדל ביחד עם העסק ויעזור לו להתפתח. מעדניה קטנה שהיא לקוחה שלנו רצתה להיכנס לרשת, ועל ידי מצלמת HD שהבאנו לה הם מעלים היום סרטונים לאינטרנט להכנת תבשילים".

לשאלה כיצד לגרום לעסק קטן להיראות כמו עסק גדול, השיב המנהל האזורי לשיווק ועסקים של גוגל, אריאל הוכשטדט: "זה היופי של האינטרנט. כשאנחנו מגיעים לאתר יפה ברשת אנחנו לא יודעים עד כמה גדול העסק וכמה אנשים עובדים בו, אבל אנחנו כן יכולים לראות איך נראה האתר. לכן האינטרנט היא הזדמנות אדירה לעסקים קטנים. לא צריך הסכמים עם קניונים ורשתות שיווק - מספיק שיש לך אתר טוב עם ממשק נוח למשתמש, ומעסק קטן אפשר להפוך לאימפריה. הדוגמה הכי טובה זה אמאזון. הם התחילו בתור עסק קטן לממכר ספרים ונהפכו לחברת ענק שגוברת על רשתות הספרים הגדולות באמריקה".  

לעומתו אמר מנכ"ל LBS מקבוצת HDL, צביקה לוינסון, כי האינטרנט לא מהווה "פיתרון פלא" לעסקים קטנים: "אין קיצורי דרך והבסיס לצמיחה הוא עבודה קשה וסיזיפית". לדבריו "HDL התחיל בתור עסק קטן של חנות שמבצעת תיקונים, והפכנו לרשת בגדים ארצית עם 24 סניפים. היום המצב בארץ לעסקים קטנים ובינוניים הוא קשה. גם בגלל המשבר הכלכלי שהיה, גם בגלל חוקים שמקדמים החזר כספי תמורת החזרת מוצרים שרק פוגעים בנו ולא עוזרים". לכן, לדברי לוינסון, "כל העסקים הקטנים והבינוניים צריכים להתאגד. מדובר ב- 60% מכוח העבודה בישראל, עם קצב צמיחה של 3% בשנה, שלא מאוגדים ולא מאורגנים והמצב הזה צריך להשתנות". 

לדברי מנכ"ל מרשם שמות החיוג הישראלי, רוני זילברברג, כדי שעסק קטן ישרוד הוא גם צריך לבדל את עצמו מהמתחרים. "אפשר לבדל את המוצרים, לבדל את העסק על ידי מחיר זול או לבדל את העסק על ידי שירות. בכל אחד מהמקרים הבידול צריך לשמש כמנוע צמיחה".

לסיום חילקו המשתתפים טיפים לעסק מתחיל:

לוינסון: "מעבר להתאגדות, חשוב לשים דגש על ניהול נכון ומקצועי".

כהן: "יעילות היא מילת המפתח. כל הזמן העסק צריך לשאוף למצב בו הוא ממקסם את המשאבים שלו בצורה הטובה ביותר".

סלע: "לא לפחד מטכנולוגיה. טכנולוגיה יכולה לקדם את העסק ולהוביל אותו לרווחיות".

הוכשטדט: "להפסיק עם התירוצים ולמצוא את הדרך להתחבר ללקוחות דרך הרשת".

זילברברג: "לשים דגש על הבידול של העסק מהמתחרים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות