אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קשיים בסגירת חוזה הקרונות החדש של רכבת ישראל צילום: אלכס קולומויסקי

קשיים בסגירת חוזה הקרונות החדש של רכבת ישראל

בין רכבת ישראל לחברת בומברדייה הקנדית פער כספי של 3–5 מיליון יורו ומחלוקת על זמן האספקה. אם החוזה לא ייסגר, הרכבת תוכל לממש את אופציית הרכש עם סימנס הגרמנית

15.09.2010, 07:04 | ליאור גוטמן

פער של שלושה עד חמישה מיליון יורו עומד בין רכבת ישראל לחברת בומברדייה (Bombardier) הקנדית לקראת סגירת חוזה חדש לרכש קרונות. ל"כלכליסט" נודע שהצדדים מנהלים משא ומתן מזה כארבעה שבועות, אולם טרם הושגה הסכמה לאספקת הקרונות במועד ובמחיר שיהיה מקובל על שני הצדדים.

מכרז הקרונות של רכבת ישראל יצא לדרכו לפני כמה חודשים. רכבת ישראל מעוניינת לרכוש 12 סטים של רכבות דו־קומתיות, כאשר כל רכבת מורכבת מקרון שמיועד לנכים, ארבעה קרונות רגילים וקרון כוח שמכיל את תא הנהג וציוד מיזוג האוויר. בנוסף ביקשה הרכבת לקבל שני קרונות כוח כרזרבה, כך שסך הרכש כולל 74 קרונות בעלות של 125 מיליון יורו.

מכרז הקרונות החדש, שמיועד עבור קווי ראשון לציון מערב והמסילה הכפולה מתל אביב לבאר שבע, יצא לדרכו עם שלוש מתמודדות: סימנס הגרמנית, בומברדייה הקנדית וחברת פירמה האיטלקית. הצעת פירמה נפסלה משיקולים טכניים ואילו סימנס משכה את הצעתה - מה שהשאיר את בומברדייה כמתמודדת היחידה. גורם בכיר בענף התחבורה הסביר שאם לא ייסגר החוזה, רכבת ישראל רשאית לצאת למכרז חדש או להעביר את החוזה לחברת סימנס הגרמנית, שלה ניתנה במקור אופציית רכש שלא נוצלה.

לדברי גורמים בענף התחבורה, רכבת ישראל משנה את בקשותיה לציוד הקרונות באופן תדיר כך שקיימת מחלוקת גם לגבי זמן האספקה: בעוד שבומברדייה הציעה זמן אספקה של 25 חודשים לרכבת הראשונה ועוד 24 חודשים לכל רכבת נוספת, רכבת ישראל ביקשה להקדים את מועד האספקה בתשעה חודשים, מה שמחייב הפעלת קווי ייצור מסביב לשעון. הפעלת קווי הייצור מייקרת את תנאי התשלום, אולם רכבת ישראל מסרבת בשלב זה לאשר חריגה מהתקציב. עיכוב נוסף עלול להגיע מכיוון ועד העובדים, שלא יאפשר הוצאת עבודות התחזוקה מחוץ לרכבת ישראל.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה ש"החברה נמצאת בהליך מכרזי מול חברת בומברדייה, והיא אינה מנהלת מו"מ באמצעות התקשורת".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
מסכים עם מגיב 3
האוצר פשע בהזנחת הרכבות והוא עדיין פושע בכך מזל שבזמן האחרון התעוררו כמה אנשים והבינו את הצורך בפיתוח הרכבות בארץ מגיב 2, אתה באמת חושב שכדאי לתת לאנשים חסרי נסיון לבנות קרונות רכבת (וקטרים!!) שאחראים על חייהם של מאות בני אדם ביום? תן את העבודה לאלו שמבינים בזה ובעלי נסיון יום אחד, כשיהיו לנו מספיק רכבות עבור כל מסילה ומסילה שנצטרך, נוכל לפנות לעצמנו זמן ללמוד לעבוד על רכבות תוצרת הארץ עד אז, אין לנו זמן וחייבים להשיג קרונות מה גם, שבארץ לא מייצרים אוטובוסים. בארץ מייצרים מרכבים לאוטובוסים (שזה רק הגוף). שלדת האוטובוס מיוצרת בחו"ל
דני , חיפה  |  15.09.10
1.
למי שהבין בין השורות------ איזה שכונה ----- פשוט לא יאמן
הרכבת שכחה לקנות רכבות בזמן !!! על מנת להפעיל את הקו לראשל"צ, עכשיו אתם מבינים למה העבודות מתנהלות בעצלתיים, פשוט שכחו לקנות רכבות בזמן ורוצים ללחוץ את הספקים לזמן אספקה לא הגיוני, סימונוס ברחה מהמכרז החדש בגלל זה , ואולי תדפק כי במכרז הישן שלה קיימת אופציה לאספקת רכבות נוספות מהר יותר.......
המודיע  |  15.09.10