אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איגוד הטייסים הבינלאומי: יש בעיות עם הצעת חוק הטיס הישראלי החדש צילום: בלומברג

איגוד הטייסים הבינלאומי: יש בעיות עם הצעת חוק הטיס הישראלי החדש

האיגוד התייחס למחלוקת סביב הצעת חוק הטיס הישראלי החדש: "הסעיף הבעייתי הוא זה הקשור לחקירת תאונות"

15.09.2010, 15:20 | יסמין גיל

נראה שהתעופה האזרחית בישראל הפכה השבוע לנושא מרכזי בקרב טייסים ברחבי העולם: איגוד הטייסים הבינלאומי (IFALPA) המעדכן מידי יום את חבריו לגבי חדשות תעופה, התייחס היום למחלוקת סביב הצעת חוק הטיס הישראלי החדש. זאת, לאחר שלפני מספר ימים התייחס לדוח מבקר המדינה בנושא תעופה.

בהודעה מהיום מעדכן הארגון, המייצג על פי נתוניו כ-100 אלף טייסים ברחבי העולם, על ההתנגדות של איגוד הטייסים בישראל להצעת חוק הטיס החדש. אין מדובר בהתנגדות חדשה של האיגוד הישראלי, ובכל זאת החליט היום IFALPA להעלות את הנושא על סדר יומו.

מדובר בחוק שעתיד להחליף את חוק הטיס הקיים שנכתב בתקופת המנדט הבריטי, ואשר סעיפיו המיושנים תרמו תרומה רבה לליקויים שהתגלו בשנים האחרונות בתעופה האזרחית בישראל והביאו בשיאם להורדת דירוג בטיחות התעופה של ישראל לקטגוריה 2, על ידי מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי (FAA) לפני כשנתיים.

הצעת החוק החדש, שנוסח במשך תקופה ארוכה על ידי רשות התעופה האזרחית (רת"א), משרד המשפטים וגורמים נוספים - נדון בחודשים האחרונים בוועדת הכלכלה של הכנסת, והעברתו מהווה גורם משמעותי בהחזרת ישראל לדירוג הבטיחות הגבוה, קטגוריה 1. הוא כולל, בין היתר, חקיקה עדכנית התואמת את הנחיות הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO) והוספת סמכויות פיקוח ואכיפה לרת"א - כאשר הקריטריון האחרון מעורר התנגדויות, בין היתר של הטייסים.

"איגוד הטייסים הישראלי הביע חששות מחוק הטיס החדש", נכתב בהודעה שהעבירה היום IFALPA לטייסים ברחבי העולם, "לטענת האיגוד, הסעיף הבעייתי בחוק הוא זה הקשור לחקירת תאונות ויש הרבה בעיות בעניין זה. עמדת האיגוד היא שהצעת החוק בפורמט הנוכחי שלה פוגעת בעקרונות הבסיסיים של חקירות בטיחות, כולל בנושאים כמו חשאיות חומרי החקירה ופגיעה בחופש הפעילות והסמכות של החוקר הראשי. תקוותנו שהתגובות וההתנגדות של האיגוד הישראלי, יובילו לשינוי ותיקון הכרחי".

תגיות