אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האופציות של עובדי רדוור רוכבות על השמועות צילום: עמית שעל

האופציות של עובדי רדוור רוכבות על השמועות

ההערכות בנוגע למכירת החברה הקפיצו את המניה ב־42% מתחילת החודש, ויצרו לעובדים ולמנהלים רווח על הנייר של 126 מיליון דולר

16.09.2010, 12:19 | שניר הנדלר

בשנה שבה רוב חברות ההייטק הישראליות הנסחרות בוול סטריט חוו על בשרן את המשבר העולמי, ורשמו ירידה משמעותית בפעילות, רדוורדווקא הציגה צמיחה דו־ספרתית וחזרה לרווחיות. ככל הנראה, עובדה זו לא נעלמה גם מעיני מנהלי יבמ ו־HP, שעל פי ההערכות פתחו לאחרונה במגעים לרכישת החברה שבניהולו של רועי זיסאפל תמורת כמיליארד דולר.

תגובת המניה לספקולציות לא איחרה לבוא, וביום שלישי היא זינקה במסחר בניו יורק ב־38% והתממשה אמש ב-10%. וכך, בעקבות הזינוק האחרון והעליות שנרשמו בחודש האחרון - לאחר שהמשקיעים בניו יורק ככל הנראה הריחו את המהלך לאור המיזוגים והרכישות שבוצעו בתחום שוק אחסון הנתונים - רשמה המניה תשואה של 42% מתחילת החודש.

מי שנהנו מאוד מהזינוק במניה הם המנהלים והעובדים של רדוור, שהזינוק במניה הכניס את האופציות שלהם עמוק לתוך הכסף. בתחילת השנה החזיקו עובדי ומנהלי רדוור ב־4.7 מיליון מניות במחיר מימוש ממוצע של 11.7 דולר. מימוש המניות במחיר של 38.6 דולר (מחיר המניה טרם פתיחת המסחר אתמול בוול סטריט) ישקף לעובדים ולמנהלים רווח על הנייר (לפני מס) של כ־126 מיליון דולר. אם רדוור אכן תימכר בעסקה המשקפת למניה מחיר של 45 מיליון דולר - כפי שטוענים הספקולנטים בשוק - יעמוד הרווח ממימוש האופציות על כ־156 מיליון דולר.

 , צילום: עמית שעל צילום: עמית שעל  , צילום: עמית שעל

 אומנם, מספר האופציות הניתנות למימוש בתחילת 2010 מסתכם ב־1.2 מיליון במחיר ממוצע של 15.02 דולר, ותמורת מימושן ייהנו העובדים והמנהלים מרווח של 36 מיליון דולר, אך לא מן הנמנע שבמקרה של השלמת מכירת רדוור, יוכלו המחזיקים לממש את מלוא האופציות שבידיהם, קרי גם את האופציות שטרם הבשילו.

בנוסף לאופציות, בעלי המניות וביניהם בעלי השליטה משפחת זיסאפל, ייהנו גם מהתמורה למניה. אם רדוור אכן תימכר תמורת מיליארד דולר, ייפגש יהודה זיסאפל (17.1%) עם 170 מיליון דולר, בנו רועי זיסאפל (4.6%) ייהנה מתמורה של 46 מיליון דולר, ואילו זוהר זיסאפל, אחיו של יהודה ימכור את אחזקותיו (6.4%) תמורת 64 מיליון דולר.

הצליחה בזמן המשבר

בשנה האחרונה התרחש שינוי גדול בשוק המחשבים הארגוני, כאשר סיסקו, החברה הגדולה בעולם בתחום תקשורת המחשבים, נכנסה גם לתחום השרתים. הדבר ערער בריתות היסטוריות חזקות בינה לבין ענקיות כמו יבמ ו־HP. ובתגוה לכך, החלו יבמ ו־HP ללטוש עיניים למוצרים משלימים בתחום רשתות המחשוב הארגוניות, מה שיכול להסביר את העניין שלהן ברדוור, שמתפתחת מתגים לניהול תעבורה באתרי אינטרנט.

אם אכן תושלם העסקה היא תצטרף לשורה של הסכמים נוספים שנחתמו לאחרונה בתחום ניהול הנתונים ואבטחתם. מתחילת החודש הודיעה HP על רכישת חברת האבטחה ארקסייט ב־1.5 מיליארד דולר ועל רכישת חברת האחסון 3Par תמורת 2.4 מיליארד דולר לאחר מאבק שניהלה עם מתחרתה דל. בנוסף, לאחרונה רכשה יבמ את סטרוויז הישראלית, המספקת לשוק הארגוני פתרונות לדחיסת מידע, ב־140 מיליון דולר.

רדוור רשמה לאחרונה צמיחה בשוק הארגוני ושוק ספקי השירות. בשוק הארגוני, החברות מקימות בשנים האחרונות מרכזי מחשוב חדשים עם דגש רב על וירטואליזציה של שרתים (המאפשרת למערכות הפעלה מרובות לפעול במחשב פיזי אחד). בשוק ספקי השירות, מוצרים כדוגמת האייפון, האנדרואיד והאייפד מייצרים הרבה יותר תנועה באתרי האינטרנט. ספקי השירות צריכים מוצרים שיוכלו להבין את המידע האפליקטיבי כדי לנהל באופן יעיל יותר את התעבורה ברשתות, לחסוך כסף ולשפר את חווית השירות. השוק נהפך להיות יותר אסטרטגי ותחום העברת האפליקציות נמצא בינתיים רק בחיתוליו. ולכן, ככל שנוצר יותר תוכן, מוצרים מסוג זה שרדוור מפתחת נהפכים לקריטיים יותר.

המתג של רדוור יושב על הרשת ויכול לזהות באילו אפליקציות הצרכן מבקש להשתמש, מהי חבילת השירות ולאיזו מהירות מותר להגיע. המתג יודע לקבל במהירות החלטות ולנתב את הגולש לשרת או לספק שירות מתאים. בנוסף, אם מתקיפים את אתר האינטרנט, המתג של רדוור יודע לחסום את ההתקפה לפני שזו תגיע לשרתים.

ההצלחה של רדוור בזמן המשבר נבעה מפעולות שהיא השכילה לעשות לפני שפרץ. באמצע 2008 היא השיקה קו מוצרים חדשני שנקרא 'מתג לפי דרישה'. מבחינת הלקוח, מדובר במוצר הרבה יותר חסכוני ומתאים לתקופה קשה - כי הוא לא צריך להחליף מערכות בכל פעם שדרוג. מהלך נוסף שביצעה רדוור היה רכישת אלטאון - חטיבה של הענקית הקנדית נורטל שנקלעה לחדלות פירעון - בתחילת 2009 במחיר של 17.6 מיליון דולר. עסקה זו, שבוצעה בזמן שכולם טענו שהמשבר הוא הזדמנות אך אף חברה לא רצתה לשלם במזומן, החזירה לרדוור את האחיזה בשוק האמריקאי והרחיבה את בסיס הלקוחות שלה.

הגדילה את נתח השוק

את הרבעון השני של 2010 סיימה החברה עם הכנסות של 35.2 מיליון דולר - צמיחה של 30% בהשוואה לרבעון המקביל. העלייה במכירות נרשמה על חשבון המתחרות. במהלך הרבעון גדל נתח השוק שלה ב־30%, כאשר השוק עצמו, בו היא פועלת, גדל ב־15%. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב־4.25 מיליון דולר ותזרים המזומנים מפעילות שוטפת ב־10.4 מיליון דולר. לחברה מזומנים בשווי של 150 מיליון דולר והיא מצפה להכנסות של 36.5 מיליון דולר ולרווח נקי מתואם של 5.1 מיליון דולר ברבעון השלישי.

בשנים האחרונות הועלו בשוק הערכות בדבר מכירתה האפשרית של רדוור. בראיון שהעניק מנכ"ל רדוור רועי זיסאפל ל"כלכליסט" הוא אמר שהחלום שלו הוא מיצובה של רדוור כחברה ישראלית גלובלית, ולאו דווקא להתמזג לענקית הייטק עולמית. "אני חושב שבשנים האחרונות אנחנו מתקרבים להגשמת היעד", אמר זיסאפל.

תגיות