אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אטלס הכבישים המיותרים" צילום: צפריר אביוב

"אטלס הכבישים המיותרים"

רכז תחבורה ותשתיות בחברה להגנת הטבע מצביע על 25 כבישים מיותרים ביניהם כביש 551, כביש 9, המשך כביש 6 צפונה וכבישים נוספים כמו כביש 71, 653, 818, 491 ו־561

19.09.2010, 07:46 | שירלי ששון-עזר

לא כולם מרוצים מהכבישים החדשים. בעבודת המחקר של רכז תחבורה ותשתיות בחברה להגנת הטבע, אריק טפיירו, הוא מציג 25 כבישים המתוכננים להיסלל בישראל ומסביר מדוע הם אינם נחוצים. "אין היום מקומות בארץ שלא מגיע אליהם כביש", הוא אומר ומוסיף כי לראייתו, "גם לשטחים פתוחים יש ערך נדל"ני". בין הכבישים שטפיירו מסמן ב"אטלס הכבישים המיותרים" שלו נמצאים גם כמה מהכבישים שנבחרו לפרויקט "כלכליסט" כמו כביש 551, כביש 9, המשך כביש 6 צפונה וכבישים נוספים כמו כביש 71, 653, 818, 491 ו־561.

הסיבות בגינן מייתר טפיירו את הכבישים הן פגיעה בסביבה ובערכי הטבע והנוף. בנוסף, הוא מתעקש שסלילת הכבישים חוטאת למטרה שלשמה היא קמה - שיפור הנגישות. "סלילת כבישים אולי משפרת נגישות לטווח קצר, אבל בכל כביש חדש נוצר גודש בסופו של דבר, ואז הפתרון לכך הוא סלילת כביש נוסף ואחריו עוד כביש. ניתן להבין שזה לא נותן מענה אמיתי לבעיה", הוא אומר. לראייתו של טפיירו, מדינת ישראל צריכה לקבוע מדיניות אשר נותנת תמריצים לתחבורה ציבורית כמו שמירה על מסלולים לאוטובוסים, שיפור בנגישות הרכבות, השקעה ברכבות קלות ושמירה על תדירות גבוהה יותר. "מדינת ישראל כבר מרושתת במספיק כבישים ואותם יש לשפר. סלילת כבישים חדשים זה הפתרון האחרון שצריך לפנות אליו".

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
למה שהירוקים מדברים על עידוד תחבורה ציבורית למניעת הגודש
הם לא מזכירים באותה נשימה את עידוד השימוש באופנועים? הם לא מבינים שזה גם יוריד את העומס ויחסוך בניית כבישים חדשים?! תמיד הירוקים והחברה להגנת הטבע מתעלמים מהאופנועים , כאילו שזה בכלל לא קשור למאבק שלהם!
טיל תלת-שלבי  |  19.09.10
5.
ל3: הכוונה לכביש ממכמורת למחלף באקה
והוא מיותר כי אפשר לקחת את כביש 581 להרחיב אותו ולחבר אותו למחלף ינאי במערב ולמחלף חדש לכביש 6 באזור בת-חפר. ולמה 551 מיותר? כי אפשר עדיף לסיים סוף סוף את פרוייקט 531 שכולל כביש מהיר מחורשים לכפר שמריהו, וקו רכבת פרברי מראש העין להרצליה. הפרויקט הזה יפתור הרבה מהפקקים בתוך וביציאות מערי דרום השרון (כפ"ס, רעננה, הרצליה, הוד השרון). בנוסף, אפשר גם להפוך את צומת דרור העמוסה לעייפה למחלף, ואם כבר, אז להרחיב את 553 בכדי שישמש ככביש רוחב מרכזי בשרון, ולא סתם כביש גישה למושבים. אתם לא חושבים שזה עדיף מלהרוס את שמורות הטבע הבודדות שנותרו במרכז הארץ? ד"א: אני גר ועובד בשרון, ומשתמש בכבישים האלה כל יום.
HuBeZa , CyberSpace  |  19.09.10
לכל התגובות