אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אל על תקנוס סוכני נסיעות שיבצעו הזמנות פיקטיביות צילום: יונתן בלום

אל על תקנוס סוכני נסיעות שיבצעו הזמנות פיקטיביות

הסוכנים ייקנסו בעד 250 דולר עבור הזמנות כפולות או פיקטיביות לצורך שמירת מקום עתידי לנוסע. גורם בענף: "אל על עושה סדר בבלאגן"

20.09.2010, 17:47 | יסמין גיל

אל על עדכנה היום (ב') את סוכני הנסיעות כי החל מה-1 באוקטובר, תיישם מדינות בקרה ומעקב מעודכנת אחר הליך ההזמנות שהסוכנים מבצעים לטיסותיה ולטיסות חברת הבת סאן דור. זאת, "כדי למנוע שימוש לא נכון ולא ראוי במערכת ההזמנות", דבר ההודעה. סוכנים שלא יבצעו הזמנות בהתאם לנהלים המעודכנים - ייקנסו, ובאל על הסבירו כי "המדיניות הנ"ל עומדת בקו אחד עם המקובל בתעשייה".

כך למשל, אוסרת החברה על סוכני הנסיעות לבצע הזמנות כפולות, הזמנות "ללא סדר לוגי בהזמנת מסלול הטיסה" או הזמנות פיקטיביות "כולל הזמנות מבעוד מועד לצורך "שמירת" מקומות עתידיים על פי בקשת הנוסע". במידה והנוסע יבטל את נסיעתו, על הסוכן יהיה לבטל את ההזמנה מיידית ובמידה ולא יעשה זאת, הוא יחויב במלוא מחיר כרטיס הטיסה.

בהתאם למקרים הללו ולמקרים נוספים, אל על מעדכנת את הסוכנים כי תגבה מהם קנסות: סכום סמלי של 2.5 דולר עבור "שימוש לא ראוי במערכת ההזמנות", וסכום של 250 דולר עבור הזמנת כרטיסים פיקטיביים. בנוסף, תגבה החברה תוספת עלות דמי טיפול חד פעמית של 30 דולר לכל מקרה. "חריגות חוזרות או אי תשלום קנסות עלול להביא לחסימת היכולת להציג, להזמין ולכרטס הזמנות של אל על", נכתב בהודעה.

גורם בענף התיירות הסביר כי "אל על עושה סדר בבלאגן ולסוכנים שיפעלו כמו שצריך אין מה לדאוג. באל על הייתה חגיגה בכל הקשור להזמנות, בגלל מערכות הזמנות מיושנות שהחברה השתמשה בהן בעבר. היום החברה עובדת עם אותן מערכות כמו חברות תעופה בחו"ל, מתחילה לעבוד בסטנדרטים בינלאומיים ורוצה להרגיל את הסוכנים שזה לא בזאר".

אחד מסוכני הנסיעות ציין כי "יש את ההיבט המסחרי וכאן החברה יכולה לעשות מה שהיא רוצה, ואכן יש דברים שהם באחריות הסוכן. יחד עם זאת, צריך להיות שוויון: אל על לא יכולה לקבוע חוק שלא מופיע בכרטיס הטיסה. אם זה מופיע בכרטיס, זה לגיטימי ואני כסוכן מחויב, אבל כל דבר שלא מופיע, יש עם זה בעיה. אי אפשר שכשהנוסע ירכוש כרטיס דרך סוכן יהיה חוק מסוים וקנס מסוים, ואם הוא ירכוש כרטיס ישירות דרך אל על יהיה חוק אחר. אני לא יודע איך זה בדיוק יעבוד, נכון שצריך לעשות סדר בדברים מסוימים, אבל הדרך שבה החברה עדכנה את הסוכנים עם הקצאת זמן היא קצת מוגזמת".

מהתאחדות סוכני הנסיעות ומאל על לא התקבלה תגובה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
מספר 1 כל הכבוד צודק בכל מילה, ורק להוסיף משהו
אמריקן איירליינס גם כן מאפשרת שמירת כרטיס בטיסה עד 72 שעות באותו נוהל כמו שפירטת. לפעמים, אם זה מסלול עמוס או מבוקש במיוחד, הם מסכימים לשמור את הכרטיס עד 24 שעות. ועוד משהו, יצא לי לבדוק אצל חברות אירופאיות ואמריקאיות ורובם מאפשרות הזמנת כטיס ל-350/355 יום מראש. לפעמים זה קריטי, אבל בכל מקרה אם אפשר לפתוח את ההזמנה ל-11 חודש, למה לא לכמעט שנה?
24.09.10
1.
אז ככה......סאחתין על הסדר
ויש כמה תהיות : 1. אם היה ניתן לשמור מקומות ואחר כך לבטל זה אומר שכל צפי מכירות אינו נכון 2. אם היה ניתן לשריין מקום ישיבה ולבטלו משמע כל מערך תכנון לוגסטי מושפע 3.בניינו מה זה כבר משנה מה היה ומה עכשיו כל עוד מחירי הטיסה גבוהים ב 20% ומעלה ממתחרים. 4. בהצלחה עם המערכת החדשה אולי תפתחו אותה להזמנות מראש לתקופה של 11 חודשים 5.קחו צעד קדימה ותציעו דרך אתר האינטרנט מחירים אטרקטיבים, זה עובד בחברות תעופה אחרות . כך תוכלו להקדים ביקושים 6. יש חברה אירופאית שמאפשרת הזמנה דרך האינטרנט ושומרת את ההזמנה למשך 72 שעות . כירטסת מעולה, לא , ההזמנה נופלת . 7. אשמח לחזור לטוס אלעל ולבצע הזמנות דרכה באמצעות ה WEB כל עוד המחירים יהיו זהים או +- 3% 8. שתאפשר הזמנת טיסות עד 11 חודשים קדימה 9 . טיסה נעימה 10. מבלי לפגוע בזכויות 11 . איני נמנה עם המגיבים בתשלום 12 . איני עובד חברות התעופה
צחוק באמצע , EMEA קצה מסלול בשיפוץ  |  20.09.10