אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המדינה מתחילה לעבוד לבד? פרסמה מכרז להקמת פירי שילוח למכונות כרייה לרכבת בתל אביב

המדינה מתחילה לעבוד לבד? פרסמה מכרז להקמת פירי שילוח למכונות כרייה לרכבת בתל אביב

המודעה פורסמה בעיתונות הארצית, תוך הדגשה ששיטת הכרייה תהיה חפירה וכיסוי של המבנים, צעד שעלול לגרום להסטת נתיבי תנועה בשל עבודת החפירה

24.09.2010, 09:23 | ליאור גוטמן

חברת נ.ת.ע, (נתיבי תחבורה עירוניים), שאמונה מטעם המדינה על פיקוח עבודות הרכבת הקלה בתל אביב, פרסמה ערב חג סוכות (ד') מכרז ל"מתן שירותי קונסטרוקציה לשלושה פירי שילוח עבור מכונות כרייה עבור הקו האדום בתל אביב".

המודעה פורסמה בעיתונות הארצית במספר מקומות, תוך הדגשה ששיטת הכרייה תהיה חפירה וכיסוי (CUT AND COVER) של המבנים, צעד שעלול לגרום להסטת נתיבי תנועה בשל עבודת החפירה.

על פי המכרז שפורסם, מדובר בתכנון שלושה מבנים בהם יהיה אפשר להעביר את מכונות הכרייה (TBM-TUNNEL BORING MACHINE) בעזרתם יחצבו את החלק שיעבור תחת תל אביב, שאורכו כעשרה ק"מ.

בנ.ת.ע מדגישים שהם זקוקים לשלושה מתכנני קונסטרוקציה מסוג זה, שיהוו חלק מצוות תכנון שלם לו ניסיון קודם בהקמת מבנים מסוג זה, לרבות כאלו שיעמדו בלחצי משקל ומים.

פרסום המכרז הוא אחד ממספר צעדים אותה מנסה המדינה לקדם זאת לאחר שביטלה את זכיונה של חברת MTS, הקבלנית והמפעילה המקורית של הפרויקט, בטענה לחוסר יכולת להשיג את המימון הדרוש.

המחלוקת מי יקים את הרכבת נמצא כיום בבוררות בין המדינה ל-MTS, כאשר לא מן הנמנע שהמדינה תתגלה כאחראית עיקרית לעיכובים, מה שיחייב אותה להפקיד את הליך ההקמה בידיה של MTS למרות הכל.

יצוין שבכל מקרה של הקמת הרכבת הקלה בתל אביב, בין אם הוא נעשה על ידי המדינה או על ידי הזכיינית המקורית, ייקח 66-84 חודש, כך שהפרויקט לא יקום לפני 2017.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
7 היקר, תחשוב איזה אמצעי יעיל יותר
רכבת תחתית או אוטובוס? כמובן שרכבת תחתית. אוטובוסים מכל סוג שהוא כבר הפכו להיות זוועה ואנשים לא ירצו לנסוע באוטובוסים האלה, כי הרושם שנוצר מאוטובוסים הוא בלתי הפיך. לעומת זאת, רכבת תחתית שברוב הערים הגדולות בעולם קיימת, היא פתרון מושלם! הקיבולת גבוהה יותר, מתחת לאדמה, יעילה יותר ובטיחותית יותר. למרות שהרכבת היא רכבת קלה ברוב הדרך, עדיין רוב מה שאמרתי נכון לגביה. ראיתי הדמיות של החתך בפ"ת ובבת ים בין הרכבת לכבישים, והנתיבים מופרדים בגדר וזה הופך את הרכבת לטובה. לעומת זאת, ראיתי את המסלולים של המטרונית בחיפה שיהיו BRT, הם לא בנפרד לכביש, יש את ההגבהה הקטנה הזאת שהרגה כמה רוכבי אופנוע, אנשים יכולים לעלות לשם מתי שבא להם ולהפריע לתנועה הסדירה של האוטובוסים. זה עונה על השאלה
25.09.10
10.
לא קראתם לעומק את מסמכי המכרז, או שלא הבנתם
רק הפירים יחפרו בשיטת C&C, שאר המנהרות ייחפרו בכרייה עמוקה. זה אומר שיהיו עבודות חפירה במפלס הרחוב רק בנקודות מאוד ספציפיות (באיזור שלושת הפירים, שאני מניח שיהיו לצד כבישים קיימים כך שלא יהיה צורך בהסטות תנועה) ולא לכל אורך התוואי. בנוסף יהיו הפרעות באיזור התחנות, שם יהיה צורך בחפירה במפלס הרחוב.
יאיר  |  26.09.10
8.
הלקח והמסקנה
ראוי שילמד לקח הרכבת הקלה בירושלים . ההליכה לפתרון החפירה והכיסוי יחסוך אולי שלש מאות מיליוני שח בטיפול במי התהום אבל יעלה כמה וכמה מונים יותר ,בעיקר במשמעות ההפרות לשנים אחדות למשק העירוני הפרטי והלאומי עקב השחתת מוקדי מסחר ותעסוקה,פקקים בלתי ניסבלים -בצד הצורך בטיפול הרבה יותר רחב בהעתקת תשתיות-לעומת חלופת המינהור העמוק. כבר בהסבת הבניה מהיזם למדינה-תג המחיר עלה ביותר משני מיליארד שח-ומובטח שימשיך לעלות עוד ועוד.לוח הזמנים יתארך גם הוא והנזק המצטבר עשוי להגיע להרבה מיליארדי שקלים-הכל מכספי משלמי המיסים. לפני ריצת האמוק הנוכחית עקב הרצון למחוק הבזיון של המכרז היזמי-קחו פסק זמן של שנה-חישבו על מה רצוי,נכון וראוי לשנות ובאיזה אופן. נתע כיום ללא מנכל,ללא צוות מיומן ובעל נסיון ואולי עם כוונות טובות-שיכולות להובילנו לאבדון.לימדו מחברת כביש חוצה ישראל איך מנהלים פרויקט לאומי בלוח זמנים תקציב ואיכות והפיקו הלקחים. הציבור לא יסלח ביום פקודה מחדל חזוי בעוצמה כזאת ולכן ראשי הערים וחברי כנסת הרוצים לשמר מעמדם -שלא יתעלמו מהדברים.
avi , tel aviv  |  25.09.10
לכל התגובות