אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בקשה לייצוגית נגד חברת כפיר: גבתה פרמיה ולא ביטחה צילום: שלום בר-טל

בקשה לייצוגית נגד חברת כפיר: גבתה פרמיה ולא ביטחה

ל"כלכליסט" נודע שכ־4,000 עובדים לשעבר של חברת האבטחה טוענים שבמשך שלוש שנים שילמו פרמיה, אף שבפועל לא סופק להם ביטוח תאונות

25.09.2010, 23:46 | מיקי פלד

שני עובדים של חברת כפיר טוענים במסגרת בקשה לתובענה ייצוגית שהוגשה בשבוע שחלף לבית המשפט המחוזי של מחוז מרכז, כי נגבה מהם סכום חודשי עבור ביטוח שלא קיים בפועל. מהבקשה עולה כי במשך קרוב לשלוש שנים גבתה החברה מן העובדים פרמיה בשיעור של 16.9 שקל לחודש, בטענה שזו מיועדת עבור פוליסת ביטוח תאונות אישיות בחברת הראל. בפועל, לטענת העובדים, התברר להם כי הכסף לא עבר לחברת הביטוח, וכי הביטוח עצמו כלל לא היה קיים.

התובעים מועסקים כשומרים בכפיר מאז 2007. לטענתם החלה כפיר לגבות מהם את דמי הביטוח ממועד זה ועד אוקטובר 2009, אז הפסיקה לפתע את הגבייה. מהבקשה עולה כי בסמוך למועד הפסקת הגבייה נפצע אחד התובעים מחוץ לשעות העבודה ופנה למנהליו כדי לקבל את הפוליסה. לדבריו, החברה התחמקה ממתן הפוליסה, וכשזו ניתנה לבסוף התברר שמדובר בכלל בפוליסה אחרת המכסה ביטוח אובדן כושר עבודה — פוליסה שממילא לא היתה בתוקף. בעבר הצהירה כפיר בבית הדין לעבודה כי היא מנכה כספים לטובת תשלום פרמיה על ביטוח תאונות אישיות.

העובד טען כי כאשר פנה להראל כדי לברר את פרטי הפוליסה התברר לו שהחברה כלל לא הפעילה פוליסת ביטוח תאונות אישיות עבור עובדי כפיר.

את הבקשה להגשת תובענות ייצוגיות נגד כפיר הגישו התובעים, באמצעות עוה"ד ערן גולן וערמונית מעודד, לבית המשפט המחוזי של מחוז מרכז. הבקשה הוגשה בשמם של 4,000 עובדים שעבדו בחברה מאז 2003 — גבול ההתיישנות. סכום התביעה עומד על כ־5.6 מיליון שקל.

במקביל להגשת הבקשה פנו עוה"ד גולן ומעודד גם למפקח על הביטוח במשרד האוצר, עודד שריג, בבקשה שיפתח בחקירה נגד כפיר. בין השאר התבקש שריג לבדוק האם החברה רשאית לבצע את הניכויים, אף שאין ברשותה רישיון לתווך בנושאי ביטוח. מכפיר נמסר בתגובה כי "החברה טרם קיבלה את התביעה ולכן אינה יכולה להגיב בהתאם".

תגיות