אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תערוכת פריז 2010: בין חשמל אמין לכסף זמין

תערוכת פריז 2010: בין חשמל אמין לכסף זמין

בתערוכת המכוניות הבינלאומית מונדיאל דל'אוטומוביל 2010 יוצגו, לצד מכוניות בנזין חדישות של מרצדס, פורשה, פיז'ו, שברולט וחברות אחרות, שלל דגמים עתידניים שנועדו להוכיח את מחויבותם של יצרני הרכב לסביבה נקייה יותר

27.09.2010, 10:08 | תומר הדר

ברוכים הבאים למונדיאל דל'אוטומוביל, תערוכת רכב המתקיימת בפריז מדי שנתיים, מאז 1898. התערוכה, שתיפתח לציבור הרחב ב־2 באוקטובר למשך 15 יום, כבר מזמן אינה נחשבת "כיכר שוק" שבה הלקוחות יכולים לבוא ולהתפעל מהמכוניות שיוכלו לרכוש ממש בעוד כמה חודשים. כיום מדובר כבר באירוע בעל השלכות פוליטיות. קחו, לדוגמה, את יצרניות הרכב העולמיות שמשקיעות לא מעט משאבים בהשתתפות במיצג "אקו־מוביליטי", שבו יציגו את מיטב חידושיהן בתחום פיתוח הרכב החשמלי. מדובר במיצג שנועד כמובן לשכנע את הציבור שמכוניות חשמליות יהיו ניתנות בקרוב לרכישה, אך מדובר גם במיצג שנועד לשכנע עיריות, מדינות ואת האיחוד האירופי ברצינות כוונותיהם של יצרני הרכב, שכיום חייבים להפחית את ממוצע הפליטות של מכוניותיהם אם ברצונם לשווקן באירופה.

פריז 2010 מרצדס על בטריות פריז 2010 נחשבת לתערוכה הראשונה בה יוצגו מכוניות חשמליות שאינן בגדר אב־טיפוס בלבד. רנו, סאאב וקיה נמנות על היצרניות שיציגו את הדגמים החשמליים שלהן תומר הדר, 5 תגובותלכתבה המלאה

עם זאת, בל נשכח שיצרני הרכב עדיין צריכים לשלם משכורות ולחלק דיבידנדים. מסיבה זו, לצד הרכבים החשמליים יוצג גם שלל דגמים רגילים, כגון פולקסווגן פאסאט החדשה, מרצדס CLS ושברולט קרוז האצ'בק, שכמה מהם צפויים גם להגיע לישראל בשנה הבאה.

מרצדס CLS

ב־2003 היו אנשי מרצדס הראשונים שהמציאו מכונית מנהלים מזן חדש: מכונית קופה־סדאן. על פניו, שתי המילים אינן יכולות לחיות זו לצד זו בשלום על ישבנה של מכונית: קופה היא מכונית בעלת שתי דלתות, וסדאן היא מכונית בעלת ארבע דלתות. אך במרצדס הצליחו ליצור מכונית סדאן בעלת מאפיינים של מכונית קופה ספורטיבית, ובדרך התעלמו באלגנטיות מעניין צמד הדלתות הנוספות. כעת, הדור החדש של ה־CLS מציע מרווח פנימי משופר, מנועים משודרגים, מחוזקים ונקיים יותר, וכמובן עיצוב שמיישר קו עם שאר דגמי מרצדס החדשים. ה־CLS תגיע לישראל בתחילת השנה הבאה.

מרצדס CLS מרצדס CLS מרצדס CLS

פורשה 911 ספידסטר

חברת פורשה של אמצע המאה הקודמת לא היתה קונצרן הרכב המוכר לכל איש עסקים, אלא חברה קטנה שנאבקה על קיומה. כדי להגדיל את מכירותיה בשוק הרכב האמריקאי הציעה פורשה גרסה מיוחדת של ה־356 שנקראה ספידסטר. הספידסטר נטולת הגג נועדה לקסום ללקוחות קליפורניים, ואכן לא מעט בזכות דגם זה זכתה פורשה להצלחה בארה"ב. כעת מוצגת גרסת ספידסטר של ה־911. בספידסטר החדשה הגג נפתח ומתקפל לתוך גבנון מיוחד באחורי המכונית. על הביצועים אחראי מנוע בנפח 3.8 ליטרים, המפיק 408 כ"ס שמזניקים את הספידסטר ל־100 קמ"ש בתוך 4.6 שניות.

פורשה 911 ספידסטר פורשה 911 ספידסטר פורשה 911 ספידסטר

יונדאי ix20

יונדאי הקוריאנית נמצאת בשנים האחרונות במסע צלב, כדי לשנות את תדמיתה מיצרנית של מכוניות זולות ואפרוריות למדי ליצרנית של מכוניות יוצאות דופן המיועדות בין השאר גם לקהלי נישה. הנשק העיקרי במלחמה: סדרת דגמי ה־ix. בפריז תציג יונדאי את ix20, מיני־ואן קטן שירש את מקומה של יונדאי מטריקס האפרורית, ששווקה גם בישראל. בדומה לכל יצרן רכב אחר שמשיק מיני־ואן, גם ביונדאי טוענים שמדובר ברכב מרווח, מעוצב והכי חשוב - מרתק. ה־ix20 יוצע לציבור בשתי גרסאות שיצוידו במנוע בנזין וטורבו דיזל. הגרסה שתשווק בישראל בשנה הבאה תצויד במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים ובתיבת הילוכים אוטומטית.

יונדאי ix20 יונדאי ix20 יונדאי ix20

שברולט קרוז האצ'בק

הציבור באירופה רוצה? הציבור באירופה יקבל. בחברת שברולט מכינים מתקפה על תערוכת פריז, הכוללת ארבעה דגמים חדשים: המיני־ואן אורלנדו, האוואו הקטנה ורכב השטח קפטיבה בעיצוב מחודש. אך הדגם החשוב ביותר הוא הקרוז האצ'בק - גרסה בעלת חמש דלתות לשברולט קרוז המשווקת כיום בישראל בתצורת סדאן. הקרוז האצ'בק תגיע לישראל ב־2011 מצוידת במנוע בנזין ובתיבת הילוכים אוטומטית.

שברולט קרוז האצ שברולט קרוז האצ'בק שברולט קרוז האצ

אופל אסטרה ספורט טורר

מותג אופל, שהיה נפוץ בכבישי ישראל בשנות השמונים, נעלם בשנים האחרונות. אך העברת זיכיון היבוא לפני חודש וחצי מידיה של UMI לידי שלמה שמלצר מעוררת עניין חדש במותג הגרמני, שיציג בתערוכת פריז את גרסת הסטיישן של האסטרה. מכוניות סטיישן זכו בשנתיים האחרונות לעדנה בישראל, במיוחד בקרב ציי הרכב. האסטרה סטיישן, המכונה "ספורט טורר", תצויד במנוע בנזין בנפח 1.4 ליטרים בעל מגדש טורבו, ובמנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים שמפיק 115 כ"ס.

פיז'ו 508

פיז'ו, כך נדמה, ייצרה מאז ומתמיד מכוניות מנהלים. אולם מלבד בכירי ממשל צרפתיים, שהפגינו חיבה לתוצרת המקומית, מכוניות המנהלים הגדולות של פיז'ו כגון ה־604, ה־605 וה־607 מעולם לא הצליחו לאיים על מעמדן של מרצדס וב.מ.וו. בפיז'ו הבינו את הנקודה הזו ומציגים כעת בתערוכת פריז מכונית מנהלים קטנה, שאמורה להחליף שני דגמים בו־זמנית - מדובר ב־508, שאמורה לתת מענה גם ללקוחות שרכשו עד כה את ה־407 ואת ה־606. ה־508, שתוצג בעתיד גם בגרסה היברידית, היא בעלת אורך מכובד של 4.79 מטרים, ותגיע לישראל ב־2011 מצוידת במנועי בנזין ובתיבת הילוכים אוטומטית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
הכוכבות האמיתיות של התערוכה אלו החשמליות
לפי כל התחזיות מה שבאמת יגדיר את שוק הרכב בעשור הקרוב זה הכניסה של המכוניות החשמליות ולדעתי תהיה התמקדות מאד גדולה בהן בתערוכה בפריז. מעניין יהיה לראות את ההצגה של כל יצרניות הרכב - בארץ תהיה לנו את רנו פלואנס החשמלית ושם יש גם את הרנו דזיר הרודסטר החשמלית מדהימה שיצרו.
זיו  |  27.09.10