אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
IDC: אפל מגדילה אחיזה בשוק הפרסום הסלולרי - על חשבון גוגל צילום: בלומברג

IDC: אפל מגדילה אחיזה בשוק הפרסום הסלולרי - על חשבון גוגל

על פי הערכות חברת המחקר IDC, נתח השוק של אפל בתחום הפרסום הסלולרי צפוי להגיע השנה ל-21%, בעוד שאחיזתה של גוגל בתחום תצטמצם מ-27% כיום לכ-21% עד סוף 2010

27.09.2010, 10:14 | יוסי גורביץ

אפל נכנסת במלוא הקיטור לתחום הפרסום: על פי הערכת חברת המחקר IDC שבוצעה עבור המגזין ביזנסוויק, עד סוף השנה הנוכחית תחזיק החברה בכ-21% משוק הפרסום הסלולרי, לאחר פחות משנה של פעילות בתחום.

עד סוף שנת 2009, אפל לא מכרה פרסומות כלל. בינואר 2010 רכשה החברה ב-275 מיליון דולר את הסטארט-אפ קוואטרו, שפיתח פלטפורמה לפרסום במכשירים ניידים, ובאפריל הציג מנכ"ל החברה סטיב ג'ובס את iAd, רשת הפרסומות למכשירי האייפון, האייפד והאייפוד טאץ', שהושקה ביולי. חודש לפני השקת iAd הודיעה אפל כי קיבלה התחייבויות לפרסום משורה של חברות בסך של כ-60 מיליון דולר.

בשנה שעברה עמד נתח השוק של גוגל בתחום הפרסום הסלולרי על 27%, ולהערכת IDC הוא צפוי להצטמצם עד סוף 2010 ל-21% - נתח שוק זהה לזה של אפל. על פי הערכות IDC, גם מיקרוסופט צפויה לאבד נתח שוק בתחום הפרסום בסלולר – מ-10% ל-7% – וירידה צפויה גם בנתח השוק של יאהו (מ-12% ל-9%) ושל נוקיה (מ-5% ל-2%).

יצוין כי ההערכה של IDC מנוגדת לידיעות שהתקבלו באוגוסט, שלפיה רק 5 מ-17 חברות שהודיעו על כוונה להשיק קמפיינים ב-iAd אכן עשו זאת בפועל, וזאת במידה רבה בשל השליטה ההדוקה של אפל בתוכן המועלה לרשת שלה. יצוין עוד כי אפל סגרה את קוואטרו באוגוסט, לדבריה מתוך כוונה להתמקד ב-iAd.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
המחלקה לאינטרפתציה DAV
2 החברות האחרונות שחתמו ב IAD סוגרים בסוף ספטמבר לאפל אין ברירה אלה לפרסם דוחות סוף רבעון שלישי באמצא אוקטובור אם תוצאות מכירות אייפוד עד כה תוצאות מכירות סמסונג יתבהרו לקראת אמצא אוקטובר אפל מהירה להחתים את גוגל לעוד תקופת מה שימוש במנוע חיפוש גוגל באייפון ובאייפוד גם כדאי להשאיר אותם אם מנוע חיפוש ראלי וגם להבטיח את הזרמת כסף מגוגל לתקופה הקרובה (קיצר לקצץ לעוף הדורס את הציפורניים לחצי שנה שנה הקרובה בברכה מייגן המחלקה לאינטרפתציה DAV
spider(black widow algorithm , korpetino  |  27.09.10
5.
אז... למה נוקיה וRIM גם לא עושות את מה שאפל עושה?
זה לא עשוי לעזור להן להתאושש קצת. או יותר גרוע - הן עושות את זה אבל אנשים כמוני שלא כ"כ מתמצאים במחשבי כף יד\סלולרים חכמים מעולם לא שמעו על זה וכנראה שגם החברות הגדולות לא, מה שהופך את המאמץ שלהן ללא רלוונטי.
חרדי נגד אינטל , ירושלים  |  27.09.10
3.
ל-2 - בפעם המיליון - מכשירי אנדרואיד לא יותר נפוצים מ-iOS!!!
מה לעשות, עדיין נתח השוק של iOS גדול יותר. זה שבארה"ב מוכרים יותר אנדרואיד מאייפון, לא אומר שנתח השוק גדול יותר. מה עם אייפוד טאץ'? מה עם אייפד? אלה לא נחשבים? ברור לך שהאייפון הוא רק שליש ממכשירי ה-iOS. אגב, באירופה/יפן/סין האייפון מוכרים יותר (רק לידיעתך). מעבר לכך, זה בכלל לא קשור לכמות המכשירים הנמכרים אלא לכמות החשיפה. רוב האנדרואידים הם מכשירים זולים וחווית הגלישה והשימוש בהם מפוקפקת. מה לעשות, עולם האפליקציות מצליח בעיקר ב-iOS.
אבי  |  27.09.10
2.
אפל משחקת משחק אחר עם חוקים אחרים, בל לחכות לאף אחד:
תפנימו (ואשתמש במונחים מעולם הספורט, כדי שיהיה לכם יותר קל להבין): אפל משחקת במגרש משל עצמה, משחק שהיא המציאה ושהיא כתבה לו את החוקים, והכל בליגה נפרדת. מי שרוצה להתחרות באפל, צריך לזנוח את הליגה בה הוא משחק ואת המשחקים הקיימים וחוקיהם, ולעלות על המגרש בליגה של אפל. וזה קשה, משום שהחוקים לפיהם משחקים בליגה הזאת ובמיגרשיה נכתבו על ידי הקבוצה היחידה שמשתתפת בה - אפל. כל שאר החברות לא עשו את המעבר הזה. היחידה שמנסה לעשות צעד דומה היא גוגל, אבל היא מנסה להחזיק במקל בשני קצותין: גם לשחק בליגה הישנה מול שחקני עבר כמו מיקרוסופט ויצרניות הסלולרי המסורתיות, וגם לשחק בליגה חדשה, אותה גוגל מנסה ליצור. הבעיה היא שהליגה של גוגל היא אומנם חדשה, אבל המשחקים הקיימים בה ישנים, והמגרשים הם אותם מגרשים - כאילו לוקחים מגרש כדורגל קיים, מסמנים עליו קוים של פוטבול ומקימים ליגה חדשה. זה עובד לגוגל מול כל החברות הקיימות, אבל זה לא עובד מול אפל. גוגל הבינה שהחוקים השתנו, ועכשיו גם חברות אחרות מבינות את זה, אבל היא עדיין לא הפנימה שהחוקים לא סתם "השתנו" - אלא אלו חוקים חדשים לחלוטין, שלא היו קיימים קודם, בליגה חדשה בה משחקים משחק חדש - כשהכל מומצא לנגד עיננו.
דרום לבנון , צפון ישראל  |  27.09.10
לכל התגובות