אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כלמוביל במגעים לרכישת חברת הליסינג והמימון דביס צילום: אוראל כהן

כלמוביל במגעים לרכישת חברת הליסינג והמימון דביס

ל"כלכליסט" נודע כי קונצרן דיימלר, המחזיק בדביס ישראל, אינו מעוניין להמשיך בפעילות הליסינג בשוק הרכב המקומי

28.09.2010, 06:58 | תומר הדר

חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס, מקיימת בחודשים האחרונים מגעים לרכישת חברת הליסינג דביס ישראל, כך נודע ל"כלכליסט". בכירים בכלמוביל נפגשו עם נציגים של הנהלת חברת דביס העולמית, כדי לדון בהעברת הבעלות המלאה בחברת הליסינג מידי קונצרן דיימלר הגרמני לכלמוביל.

חברת דביס ישראל (דיימלר פייננשל סרוויסס ישראל) הוקמה ב־2000 כשותפות בין כלמוביל לדיימלר קרייזלר העולמית, שלאחר מכירת חטיבת קרייזלר ב־2007, נהפכה לחברת דיימלר. קונצרן דיימלר הגרמני, המיוצג בישראל על ידי כלמוביל, הוא יצרן הרכב ה־13 בגודלו בעולם. עם פעילויות הקונצרן נמנים ייצורן של מכוניות ומשאיות מרצדס והפעלת חטיבת המימון והליסינג דיימלר פייננשל סרוויסס (שאליה משתייכת דביס). מאז הקמת דביס מחזיקה דיימלר ב־60% מהחברה, ואילו כלמוביל מחזיקה ב־40% הנוספים.

לדברי מקורבים לחברה, כלמוביל צפויה לרכוש את דביס ישראל, מכיוון שבהנהלת דביס העולמית לא מעוניינים להמשיך לפעול בשוק הרכב הישראלי. הסיבה המרכזית לכך היא שעיקר פעילותה של דביס ישראל היא הענקת שירותי ליסינג ומימון למכוניות מיצובישי ויונדאי, שבעבר היו קשורות בקונצרן דיימלר העולמי, אך כיום אינן מהוות עוד חלק ממנו.

דביס ישראל משרתת כ־10,000 לקוחות. עם לקוחותיה של חטיבת הליסינג שלה נמנית חברת סנו.

מהלך שבו יבואנית רכב רוכשת חברת ליסינג משלה נחשב ל"שבירת כלים" בענף הליסינג, ואופייני בעיקר ליבואניות רכב שהמכוניות שהן מייבאות אינן פופולריות בציי הרכב, אולם בענף הרכב מעריכים שכלמוביל תתמקד בעיקר בפיתוח חטיבת המימון של דביס ישראל ובשימור לקוחות הליסינג הקיימים של החברה, ולא תמקד את מאמציה באיתור לקוחות חדשים לחטיבת הליסינג שלה.

בשנתיים האחרונות ניכרת מגמה בענף הרכב, שבה יבואניות רוכשות חברות ליסינג, או לחלופין מקימות חטיבות ליסינג משל עצמן. בכלמוביל סירבו להגיב לידיעה.

תגיות