אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרויקט הדגל של מע"צ בנגב עלול להידחות בשנה צילום: גדי קבלו

פרויקט הדגל של מע"צ בנגב עלול להידחות בשנה

עבודות השדרוג של הכביש בין צומת שוקת לערד, שעלותן כמיליארד שקל, אמורות להתקדם בדצמבר הקרוב. ערר של היישוב כסיפה מאיים לדחות את ביצוען

29.09.2010, 22:27 | ליאור גוטמן

עבודות השדרוג לכביש שמחבר בין צומת שוקת לעיר ערד עלולות להידחות בין שישה חודשים לשנה: ל"כלכליסט" נודע שלאחרונה הגישה המועצה האזורית כסיפה ערעור למועצה הארצית לתכנון ובנייה בעניין הרחבתו ושדרוגו של כביש מספר 31.

מדובר באחד הפרויקטים הגדולים והמשמעותיים של החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) בדרום הארץ, שזוכה לתמיכה רחבה מעיריית ערד וממשרדי התחבורה והאוצר. העבודות כוללות הכפלת נתיב הנסיעה לכל כיוון והצבת הפרדה בין הנתיבים, לאורך כ־30 ק"מ. עלות הפרויקט נאמדת בין 850 מיליון למיליארד שקל.

הכביש עצמו נחשב בעייתי בשל נפח התנועה שבו והרמה הבטיחותית שלו הנמוכה יחסית. ההליכים הסטטוטוריים של הכביש היו אמורים להסתיים כבר החודש, ולאחריהם היתה אמורה להתחיל הפקעת הקרקעות מסביב לתוואי ויציאה למכרז קבלני לביצוע העבודות בפועל.

ביישוב הבדואי כסיפה מתגוררים כ־15 אלף איש. הבקשה להקים מחלף בכניסה ליישוב באה על רקע רצון התושבים להקל את כניסת הבאים ליישוב והיוצאים ממנו. בחברה הלאומית לדרכים הציעו להקים מחלף כניסה חלופי במרחק 400–500 מטר מהכניסה לכסיפה, מאחר שהמיקום האידיאלי מבחינת התושבים נמצא בסמוך לממצאים ארכאולוגיים מוכרים על ידי רשות העתיקות, כך שסלילת כביש עליהם או בסמוך להם אינה עומדת על הפרק.

לאחרונה הגישה המועצה האזורית כסיפה ערר נגד תוכנית הרחבת הכביש, שתוקע כרגע כל התקדמות בעבודות עד לדיון ולהחלטה בנושא במסגרת ישיבות המועצה הארצית לתכנון ובנייה. כרגע לא ברור מתי הנושא יעלה לדיון, והחשש העיקרי הוא שהעבודות במקום יידחו חודשים ארוכים.

דובר המועצה האזורית כסיפה אמר בתגובה שהפתרונות שהוצעו להם על ידי המדינה אינם עונים על צורכי התושבים, מאחר שהמחלף צפוי להיבנות במרחק כשני קילומטרים מהיישוב. "אנחנו יישוב בדואי ורוצים לחסוך עלינו בכסף", אמר הדובר. "שיתכננו עבורנו מחלף ראוי כמו לשאר היישובים".

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
עד היום הכסייפתים התנגדו לכל ההצעות. אצלם זה פשוט עקרון: לא לפתח את הנגב
כדי שיעבור לשליטתם ולרגום באבנים רכבים הנוסעים קרוב לישוביהם, כפי שכרגע המצב. חייבים לשים סוף לכל הסאגה הזו ולעבוד לפי התכניות שכבר אושרו. לא יתכן שכביש ראשי בין-עירוני יעבור ליד כל דיר ואוהל בדואי, לשם כך יש תחבורה עירונית. תושבי ערד מגיעים לתחנה המרכזית בתחבורה עירונית כמו אוטובוס, מונית וכו'. לא עולה על הדעת לקרב דרך לכל בית ובית. הועדת חייבת לפסול את הערר שאינו הראשון וכנראה גם לא האחרון, זו דרכם להלחם בקידמה. לבנות את הכביש במהירות ויעילות !!!!!!!!
ציונה , ראשון לציון  |  30.09.10
לכל התגובות