אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניאופארם: מתחרות פנו אלינו בבקשה שנמכור להן נכסים צילום: בלומברג

ניאופארם: מתחרות פנו אלינו בבקשה שנמכור להן נכסים

מתחרתה של מכתשים אגן הציגה הפסד נקי של 22.6 מיליון דולר בשנה הפיסקאלית שהסתיימה ביולי 2010

28.09.2010, 10:38 | שהם לוי

ניאופארם יצרנית הגלייפוסט וקוטלי עשבים נוספים צופה שיפור בתוצאות הכספיות בשנה הפיסקאלית שתסתיים ביולי 2011. ניאופארם היא אחת המתחרות הבולטות של ענקית האגרוכימיה הישראלית, מכתשים אגן.

בניגוד לניאופארם, מכתשים אגן לא מייצרת בעצמה את הגלייפוסט אלא רוכשת אותו מספקים שונים.

במסגרת שיחת הועידה שקיימה היום ניאופארם טענו ראשי החברה כי חלק ממתחריה 'הידודתיים' כהגדרתה פנו אליה בבקשה שתמכור להם נכסים, זאת בעקבות הצניחה החדה ברווחיה.

ניאופארם נעלה את השנה הפיסקאלית של 2010 בהפסד של 24 מיליון דולר. בניכוי הוצאות חד פעמות של 82.6 מיליון דולר, הייתה החברה מציגה רוח של 58.56 מיליון דולר, ירידה של 63% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

ניאופארם ציינה א תנאי הסחר הקשים, סביבת המחירים המאתגרת ותנאים פיננסים גלובליים כסיבות להפסד שרשמה.

מניית החברה נעלה את המסחר בבורסת סידני בירידה של 3.9% לשער של 3.94 דולר.

החברה סיכמה השבוע עם הבנקים המלווים על תנאים חדשים ואלה יאפשרו לחברה להתארגן כדי לעמוד בהם בהמשך השנה. התחייבויותיה של ניאופארם לנושיה עומדות על 620 מיליון דולר נכון לתום יולי 2010.

בתוך כך, צופה ניאופארם צפוי להיוותר מאוד תחרותי ולהתאפיין במתח רווחים נמוך בהשוואה לממוצע ביתר תחומי הפעילות של החברה.

מכירותיה של ניאופארם ירדו ב-19% והסתכמו ב-2.17 מיליארד דולר. רווחי ה-EBIT של החברה רשמו ירידה של 51% והסתכמו ב-135 מיליון דולר.

בשנת 2010 כולה היוו מכירות הגלייפוסט כ-27% מהמחזור של ניאופארם, ירידה לעומת 32% בכל השנה הפיסקאלית של 2009. מכירות הגלייפוסט של ניאופארם ירדו מ-868 מיליון דולר ב-2009 ל-597 מיליון דולר בלבד בכל שנת 2010.

למרות הטון השלילי שיצא מדו"חות ניאופארם החברה צופה כי תנאי מזג האוויר יהיו טובים יותר בשווקים מרכזיים בהם היא פועלת, דבר שיצור גידול בביקושים והזדמנויות להגדיל את כמויות המכירה. כמו כן להערכת החברה יש מקום לעליות מחירים בחלק מתחומי הפעילות שלה.

תגיות