אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל מרחיקה את המפרסמים? אדידס נוטשת את iAd

אפל מרחיקה את המפרסמים? אדידס נוטשת את iAd

על פי דיווחים, חברת ציוד הספורט הסתכסכה עם אפל סביב סוגיית השליטה בתוכן הקמפיין. אדידס אינה החברה הראשונה שהעדיפה לוותר על פלטפורמת הפרסום הסלולרית של אפל

03.10.2010, 17:24 | אבנר קשתן
חברת ציוד הספורט אדידס החליטה לוותר על קמפיין בפלטפורמת הפרסום הסלולרית iAd של אפל, ככל הנראה בשל התעקשותה של אפל לשלוט בכל שלבי ההפקה של הפרסומות, כך מדווח אתר Business Insider על סמך מקורות המקורבים לעניין. עלות קמפיין הפרסום של אדידס הוערכה ביותר מ-10 מיליון דולר.

כשהשיקה אפל את שירות הפרסום הסלולרי iAd ביולי, היא הודיעה שתיקח חלק מרכזי בכל שלבי ההפקה והקריאייטיב של הפרסומות, במטרה לשמור על רמה גבוהה בקמפיינים שיוצגו במכשירי האייפון והאייפד. אך ההתעקשות של אפל לשלוט בתהליך, נוסף לעלויות הגבוהות, מעכבת את אימוץ השירות על ידי המפרסמים. בחודש שעבר דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי בית האופנה שאנל נסוג מהשתתפותו בפרויקט. כעת מצטרפת למבטלים גם אדידס, אשר על פי הדיווחים הגישה שלוש גרסאות שונות לקמפיין, וכולן נדחו על ידי אפל.

כמה מפרסמים אחרים דיווחו על בעיות אחרות בשירות, כולל שליטה מלאה של אפל על יעדי הפרסום ומחסור בכלים לנהל את הקמפיין. אפל הודיעה כי היא תשיק כלים כאלה בעתיד, אך בשלב הנוכחי, מפרסמים רבים מדווחים על תסכול מהשירות.

מאדידס לא נמסרה תגובה לדיווח. נציג אפל סירב להתייחס לדברים, אך גם לא הכחיש אותם.

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
רק מי שעושה טועה וחוץ מזה אין הקבלה היסטורית
IAD היה ניסוי וטעיה וגדולתה של אפל שהיא מהירה לסגור את הבסטה למרות ששילמה 250 מיליון דולר על החברה שעליה התבססה IAD .מה שחברות אחרות לא עושות ומעדיפות להתעסק עם נפלים מאשר להודות בטעות . חוץ מזה מגיב יקר אפל בשנות ה80 הייתה חברה קטנה אם מחזורי מכירות מגוחחות. לעומת מכירותיה כיום .ואם יתרות כסף קטנות מאוד שלא איפשרו לה מרווחי טעיות .ואם תבדוק שוב את מצבה הפיננסי של אפל כיום ,תראה שחברה זו יכולה לחגוג 10 שנים אם פשלות ,אחד אחרי השני ולמרות זאת להשאר חברה מספר 1 בטכנולוגיה ובבורסה .
החולק על דעתך מגיב מספר 1  |  05.10.10
1.
ההיסטוריה חוזרת
המקינטוש המקורי, שהיה ללא ספק מחשב פורץ דרך, נכשל כי אפל התעקשו ליצר את החומרה בעצמם מה שמנע תחרות וירידת מחירים. שוק האייפון מתחיל לאבד את מקומו כסמארטפון (לאנדרואיד) המוביל כי אפל מתעקשים על מדיניות הגן הסגור. האייפאד שפרץ והפתיע את כולם, גם הוא יהפוך למוצר נישה ברגע שיגיעו כל מחשבי הלוח הזולים המתוכננים עם מערכות ההפעלה הפתוחות בגלל התעקשותה של אפל גם פה על מדיניות הגן הסגור ומחיר מגוחך לחומרה בינונית. אפל, חברה מדהימה בהרבה מובנים, נכשלת שוב ושוב ולא מצליחה להפוך למובילת שוק חוץ מגיחות קטנות פה ושם. עכשיו אנחנו בעיצומה של גיחה נוספת שגם היא תעלם כלא היתה... ההיסטוריה חוזרת. (ויאללה, פאנבוייז, תתחילו לעשות רעש:)
ג'ק  |  03.10.10