אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסכם אסטרטגי לקוטנדו הישראלית עם AT&T; יניב לה הכנסות של עשרות מיליוני דולרים

הסכם אסטרטגי לקוטנדו הישראלית עם AT&T; יניב לה הכנסות של עשרות מיליוני דולרים

ההסכם יעניק לענקית התקשורת האמריקאית כניסה לתחום חדש: האצת אתרים ושירותים משלימים לניטור תעבורת גולשים באתרי תוכן

04.10.2010, 08:17 | אסף גלעד

ספקית התקשורת האמריקאית AT&T חתמה על הסכם אסטרטגי עם הסטארט-אפ הישראלי קוטנדו (Cotendo), ספקית מערכות להאצת אתרי תוכן, כך דיווח הבלוג Tier1. לחברה הישראלית עשוי ההסכם להניב הכנסות של עשרות מיליוני דולרים בשנה, ולענקית התקשורת האמריקאית הוא יעניק כניסה לתחום חדש: האצת אתרים ושירותים משלימים לניטור תעבורת גולשים באתרי תוכן. ההסכם, שלפי הבלוג נחתם כבר בחודש יוני האחרון, יהפוך את AT&T למפיצה הראשית של מוצרי קוטנדו בארה"ב.

"כיוון שאיננו מכירים את פרטיה הפיננסיים של ההסכם קשה להעריך מה יהיו ההשלכות הכלכליות על קוטנדו", כותב ג'ים דיוויס בבלוג Tier1, "בוודאות, החותמת של AT&T תסייע לחברה הקטנה לפתוח דלתות שאולי אחרת היו מתעלמות מהסטארט-אפ. זהו אתגר לחברות המתחרות Limelight,Level 3 ו- EdgeCast,שנאבקים להביא פתרונות דומים לשוק הארגוני. "

קוטנדו, שנוסדה לפני שנתיים בלבד וכבר מעסיקה 70 עובדים, עונה על צורך מרכזי של אתרי תוכן רבים, ושל ספקיות תקשורת המבקשות לתת להם שירות הולם: הביקוש הגובר לתוכן אישי המועבר במהירות אל הגולש. קוטנדו מאפשרת לאתרי תוכן, כמו אתרי וידאו, רשתות חברתיות או אתרי משחקים, להעביר את התעבורה אליהן דרך השרתים שלה, המתוכנתים לפתוח 'צווארי בקבוק' דיגיטליים. התוצאה הסופית מאפשרת לגולש לקבל תכנים במהירות רבה יותר.

בכך מתחרה קוטנדו בחברת אקמאיי שייסדו הישראלים יונתן זליג ודניאל לוין ז"ל, החולשת עדיין על מרבית נתח השוק הרלוונטי בארה"ב. בנוסף להאצת תכנים באתרים, טכנולוגיה המכונה CDN, מספקת קוטנדו מספר שירותים משלימים כגון שירותי אבטחת מידע, שירותי אנליטיקס המספקים מדדים לניתוח תעבורת הגולשים, וכן שירותי קידום אתרים במנועי חיפוש.

קוטנדו משרתת כיום אתרי ענק בארה"ב כגון פייסבוק ואתר האנציקלופדיה Answers.com וכן מגוון אתרים בישראל , בהן הוט וג'רוזלם פוסט. הושקעו בה עד כה 22 מיליון דולר על ידי הקרנות סקויה, בנצ'מרק וטנאיה, ולה משרדים בכפר נטר ובעמק הסיליקון. את קוטנדו הקימו רוני זהבי, אודי תרוגמן ודוד דריי, שהשיקו לראשונה את המוצר במרץ 2009. על פי אתר המחקר IVC הכניסה קוטנדו בשנת 2009 כ- 8 מיליון דולר מכמאה אתרים שונים.

רוני זהבי, מנכ"ל החברה, אישר ל"כלכליסט" את דבר קיום העסקה, אך סירב להתייחס לפרטיה.

תגיות