אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאבק בשוק המשקאות החריפים: הכרם תשווק את מותג הוודקה ואן גוך צילום: אבי כהן

מאבק בשוק המשקאות החריפים: הכרם תשווק את מותג הוודקה ואן גוך

חודש לאחר שזכתה במותג סטוליצ'ניה, קיבלה הכרם מותג נוסף שיסייע לחפות על אובדן וודקה אבסולוט לטמפו

04.10.2010, 09:55 | מיכל תוסייה כהן

טמפו איבדה את הזיכיון למותג וודקת הפרימיום ואן גוך, שעבר לחברת הכרם. המותג ואן גוך מגלגל מחזור מכירות של כ־25 מיליון שקל בשנה, וגדל בהתמדה.

זוהי הפעם השנייה בתוך חודש שבה מצליחה הכרם לעקוף את המתחרים ולהשיג זיכיון למותגי וודקה אטרקטיביים: לפני כחודש היא קיבלה את הזיכיון למותג הוודקה סטוליצ'ניה, לאחר 30 שנה שבהן נוהל על ידי החברה הסקוטית.

בחודשים האחרונים מהווה שוק הוודקה זירה למאבק קשה בין חברות השיווק למשקאות אלכוהוליים - וזאת אחרי שנים של קיפאון בקטגוריה. עיקר המלחמה היא בין טמפו לחברת הכרם. המאבק בין השתיים החל רשמית לאחר שביוני 2009 זכתה טמפו בזיכיון לכל מותגי תאגיד המשקאות העולמי פרנו ריקאר, בהם שיבאס ואבסולוט, שאותו ניהלה הכרם בישראל במשך 25 שנה. המהלך חיזק מאוד את טמפו בשוק המשקאות החריפים, ובמקביל הותיר את הכרם ללא כל זיכיון למותג וודקה מוביל.

"כל חברות השיווק ניסו להשיג את סטוליצ'ניה ואת ואן גוך, ואנחנו קיבלנו אותם למרות התחרות הקשה", אמר ל"כלכליסט" מנכ"ל הכרם אריאל אפשטיין. "סטוליצ'ניה היתה חשובה לנו כוודקה בסיסית לשיווק, וואן גוך תכסה את תחום וודקת הסופר־פרימיום, שזו קטגוריה שרק הולכת וצומחת בישראל".

אפשטיין הוסיף כי השינויים הצפויים ברפורמה במס על האלכוהול עתידים להפוך את מותגי וודקת הפרימיום לזולים הרבה יותר בהשוואה למותגי הוודקה הרגילים - מה שצפוי, להערכתו, להעלות את הפופולריות של המותג ואן גוך. "השלב השני של הרפורמה אומר שבמקום מס באחוזים על המחיר של משקה אלכוהולי, המס יהיה קבוע על הכמות של המשקה, בלי קשר למחיר", הסביר. "המשמעות היא שהמחיר של וודקה רגילה יעלה משמעותית, ואילו וודקת פרימיום תהיה זולה הרבה יותר, ולכן גם נגישה יותר לקהל רחב של קונים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות