אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התוכנית הרוחנית של מעצ: חשמל מתנועת משאיות

התוכנית הרוחנית של מעצ: חשמל מתנועת משאיות

מעבר לניצול משקל כלי רכב כבדים לייצור חשמל, כעת בודקת החברה הלאומית לדרכים גם רעיון לניצול מערבולות הרוח שאותם רכבים יוצרים

04.10.2010, 10:17 | ליאור גוטמן

על רקע החלטת הממשלה לקדם את פיתוח הטכנולוגיות "הנקיות" לייצור חשמל (כלומר, אותן טכנולוגיות שבהן לא נעשה שימוש בדלק, פחם או גז), מנסים גם בחברה הלאומית לדרכים לחפש פתרונות יצירתיים לייצור חשמל. כחלק מניסיון זה, אחד הרעיונות שעלו בחברה הוא ייצור חשמל תוך ניצול "הרוח" שיוצרות המשאיות החולפות בדרכים.

בעבר כבר בחנה החברה ייצור חשמל תוך ניצול המשקל של כלי הרכב הכבדים העוברים בדרכים והלחץ שהם מפעילים על הכביש, ובדיקת הנושא עדיין נמצאת בעיצומה. שי יפתח, סמנכ"ל השיווק של החברה, מגלה כי כיוון נוסף שאותו בודקת החברה הוא ייצור חשמל תוך ניצול מערבולות הרוח שיוצרים כלי הרכב הכבדים בזמן נסיעתם. "הוגשו כמה הצעות בנושא זה למחלקת המחקר והפיתוח שלנו, ואנחנו בוחנים אותן", הוא מספר.

תחום הטכנולוגיות "הנקיות" נהפך בשנים האחרונות למוקד משיכה לגופים מסחריים רבים, זאת לאחר שרשות החשמל יצרה תמריץ לכניסת יצרנים פרטיים לתחום בקביעת תעריפים גבוהים למכירת החשמל על ידי היצרנים לחברת החשמל. תעריפים אלה גבוהים בממוצע פי ארבעה מתעריף החשמל, שאותו משלמים צרכנים פרטיים לחברת החשמל עבור הצריכה הביתית בכל חודש.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
טיפ-פנו לאוניברסיטת ת"א
לפני שבוע שבועיים השתתפתי בארוע "ליל המדענים" באוניברסיטת תל-אביב, שמטרתו לקרב את האקדמיה לקהילה ולחשוף בפנינו חלק מהמחקרים הנערכים כיום. אחת המצגות בארוע היתה בפקולטה להנדסה, כשהציגו שם מחקר שהם מבצעים כיום כדי לחסוך בצריכת אנרגיה של משאיות בעזרת שיפור זרימת האויר בחלק האחורי של משאיות. מדובר בעניין מורכב ואם באוניברסיטה המחקר אורך כמה שנים מסופקני אם מע"צ מסוגלת להתמודד היטב עם כזה נושא. הם למשל הסבירו שזה יותר רלוונטי לארה"ב שם המרחקים ארוכים והדרכים פתוחות, כשבפקק ישראלי אופייני זה פשוט לא רלוונטי. לכן הייתי מציע לכם לשתף איתם פעולה ואפילו להציע להם מימון למחקר. לדעתי זה כדאי לכם ויהיה הרבה יותר יעיל - תנו לגוף המחקר לחקור ולגוף המבצע לבצע את הניסוי. הם טובים בנושא האחד ואתם טובים בנושא השני. חוששני שאיני זוכר את שם החוקרים אולם זו לא אמורה להיות בעיה. זה היה במעבדת האווירונאוטיקה שלהם. בהצלחה. :-)
dw  |  04.10.10