אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כץ: לפתוח הרכבת בין ירושלים לתל אביב כבר ב-2015 צילום: חיים צח

כץ: לפתוח הרכבת בין ירושלים לתל אביב כבר ב-2015

שר התחבורה ישראל כץ הנחה את בכירי רכבת ישראל להקדים בשנתיים את פתיחת הקו. "חילצנו את הפרויקט מהבוץ"

05.10.2010, 21:53 | ליאור גוטמן

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ הנחה את רכבת ישראל לפעול לקיצור לוחות הזמנים להשקת קו הרכבת המהיר בין ירושלים לתל אביב בשנתיים. במידה ורכבת ישראל תעמוד במשימה יפתח הקו כבר ב-2015, זאת לעומת השקה רשמית שתוכננה ל-2017 במקור.

הדברים נאמרו היום (ג') במסגרת סיור שערך כץ לאורך הקו בנוכחות בכירי רכבת ישראל בראשות מנכ"ל החברה, יצחק (חקי) הראל. מדובר באחד מפרויקטי התחבורה הגדולים שניבנו בישראל, שאמור לחבר בין עיר הבירה לתל אביב בצורה ישירה ולאפשר לנוסעים בו הגעה מנקודה לנקודה תוך 28 דקות.

עלות הפרויקט נאמדת בשבעה מיליארד שקל, והוא כולל מסילה כפולה באורך של כ-57 קילומטרים העוברת דרך נתב"ג ומודיעין ומגיעה עד לכניסה לירושלים. על פי אומדני משרד התחבורה, בשנה הראשונה לפעילות הקו, תפעיל הרכבת בין תל אביב לירושלים שלוש רכבות בשעה לכל כיוון ותבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה. מערך הרכבות יפעל מכוח חשמל, זאת בהשוואה לקטרי דיזל אותם מפעילה רכבת ישראל כיום.

חריגה של 4 מיליארד שקל

קו הרכבת המהיר תוכנן במקור בעלות של כשלושה מיליארד שקל בלבד. התוכנית להקמתו יצאה לדרך לפני 7 שנים ולאורך השנים חרגה רכבת ישראל משמעותית מתקציבה, מהלך שהוביל לאיום בביטול הפרויקט. מבקר המדינה מיכאל לינדרשטראוס אף התייחס לפרויקט לפני כשנה והטיח ביקורת קשה על משרדי האוצר והתחבורה שלא קידמו אותו כראוי.

"יש פער עצום בין מצב הפרויקט לפני קצת יותר משנה לבין המצב כיום. חילצנו את הפרויקט מהבוץ אליו נקלע וכיום ניתן לראות כי העבודות מתבצעות במלוא הקצב. השלמת פרויקט הרכבת המהירה לירושלים מקבלת משנה תוקף דווקא בימים אלה, בהם יש מי שמנסה לערער על שלמותנו ואחיזתנו בירושלים. שיפור הנגישות לבירה באמצעות מערכת רכבות מהירות מהווה צעד חשוב ממדרגה ראשונה", אמר כץ.

תגיות